11-åring död i ridolycka
BLT idag på Ronnebysidorna: 11-åring död i ridolycka
åh nejj! Fy va hemskt. :'(
Undra vad som hände…
/Elin
usch! vad hemskt, undrar vad som hände, det framgick inte av artikeln.
Mina tankar går till familjen, vill inte tänka tanken på hur jobbigt detta måste vara för dom.

Jag vet!! Stackars barn!! Men man måste ju inte bli livrädd för hästarna nu det är bara att man ska vara medveten om att det är ett djur vi tar hand om och olykor sker alla <333. Tycker som sagt verkligen synd om hennes föräldrar i denna situtionen!! Vet ni vad som hänt?? Var det något till rygg eller på marken.. ?? Vill veta, Jag vet att jag inte låter lidande men jag lovar att jag tycker så satans synd om henne!! Så HEMSKT!!

Usch vad hemskt. stackars familj. Trodde själv förra året stt jag skulle missta min dotter när hon belev översprugen av ett stort halvblod. H

Ja fy va tragiskt! Stackars anhöriga.
R.I.P

Fyyyy vad tragiskt…..
Alla mina tankar till hennes anhöriga 
*** Kärleken övervinner allt ***

kan inte läsa artiklen…
Vad fruktansvärt hemskt :'(

#7 Tekniska eller känslomässiga svårigheter?

tekniska!

"En ridolycka inträffade i går kväll i Johannishus. Den 11-åriga flickan skadades så allvarligt att hon avled.
Olyckan inträffade vid sjutiden på tisdagskvällen. Polisen var i går kväll mycket förtegen och Per-Johan Ljungberg, inre befäl på Blekingepolisen, ville inte lämna några uppgifter om hur olyckan gått till. Men vid midnatt meddelade han att flickan tyvärr avlidit av sina skador. - Jag vill inte lämna mer uppgifter med hänsyn till flickans familj"

Nej, stackars flicka! :(

Verkligen jättehemskt =(
Har skrivit det förut nån gång, hände ju en dödsolycka här också för 4 år sedan, var en 8-9 årig tjej som dog…
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
usch så otäckt..

usch vad hemskt :( Känns ändå sjyst av tidningen att inte luska vidare i vad som hände och skriva om det ändå, eftersom Polisen sa som han sa. Tänker på familjen. Måste vara väldigt jobbigt för dom, hoppas dom har några som kan stötta dom!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
vid sånna här tillfällen börjar man fundera vad man håller på med
och varför man puchar sina barn att också intressera sig för hästar.
Jag vill inte att min son ska börja åka cross, efetrsom det är så mkt olyckor, men att börja rida går bra
ush. så hemskt
Isa Aronsson
www.stallequino.se
ja, det är ett farligt intresse vi har…

det tråkiga är att, om jag inte minns helt fel nu, så blev även en flicka i ungefär samma ålder ihjälsparkad av en häst på samma ridskola för ett antal år sedan..

Plus att det är ju inte allt för länge sedan som en fjording blev påkörd med sin lilla ryttare på ryggen när ridskolan var ute och red. Då klarade både häst och ryttare sig utan skador men kunde ha gått riktigt illa.
Har för mig att det kan ha varit förra året det hände..
Jag börjar bara undra hur det är med säkerheten där eller om de bara har haft enorm otur. 

Läste med det imorse, i KVP också, men undrar vad som hänt.. Tragiskt vilket fall som helst :(
Fruktansvärt
Usch så tragiskt.. :(
Lider med familjen och övriga anhöriga, måste vara hemskt!
Tjejen var ute och red med sin egna ponny på ridlektion. De galopperade och hästen busade till. Flickan flög i backen och dog nästan med en gång. Min bästa kompis som var närvarande är mycket skärrad! Allt var rena kaosen. Min kompis som håller träningar på ridklubben var siste man på plats och hittade flickans hjälm… Hel! I detta fallet handlar det om ren olycka som berodde på otur! Inget annat! Hon hade både riktig väst och ridhjälm. Man kan bryta nacken genom att trilla i en trappa med…
#19 Inte samma ridskola! Denna ligger i Ronneby och den andra Karlskrona!

#24 är du säker.. har för mig att båda händelserna var i johanneshus..
Men minnet sviker ibland.. det är väl säkert 10 år sedan nu så..

Tragiskt, sådant man inte vill ska hända men tyvärr så händer det. Kan inte föreställa mig smärtan de närmaste bär just nu, men tänker på dem.
#25 Bombsäker! Den olyckan som hände för ca 10 år sedan var i Bastasjö. Karlskrona lyckå ridklubb hade sina ridläger där förr. Den tjejen blev sparkad. Efter den olyckan har d flesta ridklubbar hjälmtvång hos hästarna!

#28 då hade jag fel.. men som sagt är ju ca 10 år sedan..

#24 herregud vad hemskt! stackars föräldrar…
#26 vad står det där? kan inte öppna.

Krisstöd har satts in efter ridolyckan
Ronneby i går 23:14 | Uppdaterad i går 23:14
Krisgrupper har satts in efter ridolyckan i Johannishus. Stöd ges till flickans anhöriga och kamrater.
Dödsolyckan inträffade under en uteritt.
Den elvaåriga flickan var ute och red tillsammans med en kamrat på tisdagskvällen. De red i naturen strax utanför Johannishus.
Av någon anledning blev flickans häst skrämd eller orolig. Den sprang i väg och flickan föll av. Hjälp tillkallades snabbt. Ambulans förde flickan till sjukhuset, men hennes liv gick inte att rädda.
Polisen kopplades in under kvällen. Men de exakta omständigheterna kring olyckan har inte utretts ännu.
I första hand har krisstöd satts in för anhöriga och ridkamrater.
- Krisstöd gavs redan på sjukhuset under tisdagskvällen. Nu jobbar flera krisgrupper med olyckan. Det finns även en krisgrupp på flickans skola, säger Magnus Bergman vid polisen i Ronneby.
Ridskolan i Johannishus håller stängt resten av veckan till följd av olyckan.
Flickan bar både hjälm och säkerhetsväst under ridturen. Inga fordon eller annan trafik ska ha funnits i närheten när olyckan inträffade.
Kan bara meddela att flickan dog av ett medfött hjärtfel, innan hon trillade av hästen. Obduktionen är klar nu.

#33# Så hon ramlade av hästen pga hjärtfelet och då blev hästen rädd och stack iväg? Hon hade alltså dött även om hon hade promenerat eller vad som helst?

#33 hemskt, men måste vara otroligt skönt för föräldrarna att veta!

Fy så tragiskt, men vad skönt för föräldrarna (och ridskolan) att få veta vad som verkligen hände…

ojj, vad hemskt!:O

Mycket tragiskt. Tänker på flickan men undrar ändå om hon inte trots allt fick en lycklig död. Detta var kanske oundvikligt med tanke på hjärtfelet och vad kan vara bättre då än att hon fick dö på sin älskade häst?
Men vi får hoppas att tidningarna fortast möjligt går ut med att flickan dog innan olyckan hände.
För ridskolans skull.
Marsvin 4-ever
.

#38# Håller med dig!

Fifan vad otäckt! Det var som hon som red fälttävlan i Leksand eller var dedt nu var och dog tror att hästen fastnadde i hinndret…
#38 Håller med. Men hemskt för kompisen som var med. :(
o fy sorligt som bara den :*(

flickan som dog är min bästa kompis granne. :( kort efter olyckan inträffat beskrev hon hur stämningen var där uppe vid. hon sa att det känns som om hela ***** (nämner ej stället då jag inte vet om det näms i tidningen) håller andan och väntar på att mardrömmen ska vara över och att man ska vakna upp och allt ska vara som vanligt. hon sa nästan exakt så, kommer ej ihåg exakt hur hon sa. :/
detta är iallafall väldrig sorgligt :(

Fy vad hemskt 
Men bättre att dö lycklig på hästryggen än uttråkad på sjukhuset :/
#44 Så tror jag INTE flickrakens föräldrar känner…..
Nej det tror inte jag heller:-(

Läste i ridsport om olyckan. Vi fick artikeln som skoluppgift hur vi skulle göra om det hände på våran ridskola.
Väldigt tråkigt.
Ush.
Var med när det hände.. Det värsta i hela mitt liv. Tar gärna emot frågor eller funderingar..
Beklagar..

Fruktansvärt tragiskt för alla inblandade!

Hände en till olycka på samma ridskola i går. Ambulans fick kallas dit.
Tredje olyckan bara i år..

vill bara påpeka en sak. har inte läst hela tråden, men min sambo känner till denna 11 åriga flicka o hennes familj väl. DET VAR INGET SOM BRAST KRING RUTINERNA PÅ SKOLAN ELLERR NÅT HÄSTEN GJORDE. Flickan var sjuk sen innan, Vet att mamman ville detta skulle ut i tidningarna!!! hästen var flickans älsklingshäst o gjorde aldrig något illa….
troligvis kanske hästen blev rädd och tjejen åkte av därav att hjärtat fick för stor påfrestning och inte klarade mer, men verkligen hemsk såhär nära jul :(

I dagens tidning berättar mamman om det.. Här kan ni läsa artikeln.
#54Men så sorgligt..stackars familj

Stakars familj o flicka 

Usch va hemsikt!
Stackars familj och alla i närheten. Usch och fy kan inte ens tänka tanken! Beklagar verkligen
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Vet att detta är en GAMMAL tråd. Men själv rider jag på lyckå ridklubb i karlskrona, är super rädd just nu att något ska hända mig (nybörjare)
Vet ni vad som hände tjejen där?
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#58 Hon dog ju av hjärtfel, inte av hästen.
59# aha okej :(
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#58 som jag förstår av tråden hade flickan ett medfött hjärtfel, hästen blev glad och busade och då blev det för mycket för hjärtat och flickan dog, alltså kunde hon lika gärna dött långt ifrån hästar. Jag tror inte att du behöver oroa dig, väldigt få personer dör till häst och ännu färre dör på ridskolor.