Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1534 ggr
Caroline L
7

Medryttaravtal

Hej!

Jag sitter och försöker skriva ett medryttaravtal men har kört fast i vad ett sådant skall innehålla samt hur jag ska formulera mig. Är det någon som är lite duktigare än mig på sånt här som kan tänkas hjälpa mig?

/ Caroline

Mantissa
0

Jag skrev nyss ett. Du kan få utgå från det om du vill. Annars finns standardavtalet på hastavtal.se

Aribigga
0

#1 Jag tycker ditt verkar jättebra!

lurvponnyn.vimeddjur.se

Mantissa
0

Tack🙂

Caroline L
0

Åh jag kan inte öppna pdf-filer. Vad är det viktigaste du tycker ska stå med?

LinaN
0

Försäkring, vem står för vad om olyckan är framme. Vad gäller vid träning och tävling?  Vad gäller för utrustning? Vad gäller vid/i stallet tex tillkommer det stalljourer och liknande? Vad gäller vid uteritt (tex min medryttare fick inte lov att rida ut själv det första halvåret innan hon kände hästen och kunde visa att hon kunde hantera honom på ett bra sätt i ridningen)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Caroline L
0

Tack det var riktigt bra saker. Har börjat skriva avtalet nu.

LinaN
0

vad händer om hästen blir sjuk, ska medryttaren ändå betala full avgift om ni nu har avgift, eller halveras den eller hur löser man det? vad får medryttaren lov att köpa, tex min får köpa småsaker av ringa värde, dvs pryttlar under 200kr. typ grimmor, borstar o annat. Sen om medryttaren slutar vem behåller sakerna?

Var noga med att ta med namn, nummer, adress, PERSONNUMMER och andra kontaktuppgifter.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.