Bild på tjockis #2

Oj, vilken kula! Va spännande! =)

Vad fin mamma häst är! Tänk, snart kommer det ut en liten krabat som bott inuti där..

Vad fin hon var! Vad är det för ras?
vilken underbar häst! utstrålning! ska bli kul att se din lilla krabat när den kommer!
vad spännande…
jag ser fram emot att se fölis-bilder på underverket sen!!!

är det inte en arab?
Så fin mamma häst är, vackert arabliknande ansikte!

gud vilken vacker häst fölet kommer minst bli lika vackert

Det blir nog ett vackert föl, spännande är det. Lova att du kommer med bilder direkt när fölet är fött. Ska mamma häst betäckas om i år?

Hon är en polsk arab med väldigt fin stam.
Detta blir hennes andra föl, hennes första föl blev ett sto som uppfödaren har behållt.
Igår när jag var dit fick jag veta att hon kommer från ett led av väldigt bra mammor som älskar att ha föl och det verkar gå i arv då hennes mamma, mormor, mormorsmor etc var exeptionellt bra mammor….det var kul att höra :o)
Om hon verkar få sitt föl på en vettig tid på dygnet så lovar dom att ringa mig så jag får vara med (jag har ifs inget emot att vaka). Föds den på natten eller tiiidig morgon så kommer jag åka dit så fort dom ringer…..så jag lovar att bilderna på krabaten ska bli super färska :o)
Nu har deras ston en benägenhet att föda runt 2-4 på morgonen…
Jag tror inte att hon ska betäckas igen nu i år, jag har ifs inte frågat men det låter som att hon ska få bara va mamma till mitt föl utan manligt besök 
Nu vet jag att oxå att dom inte har något emot att jag ger mitt föl sitt namn. Jag trodde inte heller att det skulle vara några problem för dom är så otroligt snälla dom här människorna !
Vilket sto och hingstnamn jag har som förslag håller jag hemligt tills allt är klart
Det börjar iaf på M båda två för det är uppfödarens önskan då det är gammal sed inom polska arabaveln att namnen börjar på samma bokstav för att kunna se vilken familj fölet kommer från.
Tack för all fin respons på "min" mamma häst jag får från er, det värmer
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
hon är jättefin!! Nu börjar det bli så himla spännande!!!
Wanilj
jag blir så avundsjuk på dig CBA!! 

#12 Nej bli inte det….bli glad istället 
Mvh CBA
ja, jag är glad för din skull, 

Vad bra…..även fast grönt är inne nu så klär inte avundsjukegrönt någon *fniss*
Mvh CBA
OJ!! syns jag genom skärmen?? 

Du ska bara veta 
Mvh CBA
ups!!! *kollar efter dolda kameror* 
#19 HAHA, åååh! SÅ himla liten och sööt! :)
man blir ju helt galen i dom små :)