Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 603 ggr
gejsa
0

Fredag den 13:e som sagt.

Någon som har haft någon otur i dag?

Inte än vad jag har märkt iaf. Fast vi ska ut och rida i kväll och det är några timmar kvar på denna dag så…

davidia
0

nix jag har inte märkt nånting än så länge.

CarCar
0

Jag började med att försova mig =)

Cilla89
0

nooope, ingenting xD

Anna
0

Nej absolut inte, snarare tur :D

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

horspawer
0

När jag vaknade kunde jag inte öppna ögat för det var täkt av var uch ögoninflamation sedan när jag jobbade fick jag en träflis i just det ögat så lite otur har jag haft

reddie
0

Ingen otur än. Ska snart ut och rida så jag ramlar väl av då.
Nejdå, jag ska nog klara mig denna fredagen den 13:e också.

joytick
0

Jag har haft rätt sån otur x( Bara för att jag sa att jag aldrig har otur fredag den 13:e så händer det ju nånting såklart. Min mormor ligger på sjukhus och blir undersökt nu då hon ramlade imorse klockan 9 och har legat på golvet tills min låtsasmorfar kom hem klockan 16.00… Hon var ganska oorienterad när ambulansen kom så jag vet inte vad som kan ha hänt. Verkar inte vara nån fara nu men det är ju otäckt när sånt här händer. Mamma är på sjukhuset nu så jag måste laga mat åt mig och min brorsa xD Får se hur det går ^^ :p

Kattapult
0

Håller med Attlid :) Snarare tur ^^

lisette
0

#7 hoppas det går bra m henne!!!

bubbelbubbel
0

ja joytic, hoppas det går bra !

jag har inte haft så mycket otur, har visserligen inte gjort nått heller :P

Believer
0

har inte haft någon otur idag, än så länge. men det kommer väl haha.

AusaBausa
0

Usch stackars din mormor! Hoppas allt blir bra..

Har inte haft ngn otur idag…förutom att allergin kom tillbak a pga solen!

Haft en underbar dag på stan, vi, jag m barn o syrranm fam, var på mC dONALDS O SEN VAR VI PÅ bARNENS DAG I tIVOLIPARKEN. jÄTTE MYSIGT. fICK LYSSNA PÅ mOJJE SOM ÄR SÅ SÖÖÖT;-)äNDA OTREVLIGA VAR VÄL ALLA PESTIGA MAMMOR O PAPPOR SOM TRÄNGDES VID KARUSELLER o bara skulle ha fram SINA barn!!!Hrm trist o visa barn hur man inte beter sig!

Tindra fyller 4 år i dag så nu ska vi bara umgås!

bubbelbubbel
0

äääh dammsugaren pajjade för hundrade gången, och johan som alltid är så duktig lagade den igen, plus att jag såg att min lilla håriga kompis har tuggat sönder min sladd till minneskorts-läsaren, så hade jag haft några kort att visa er, hade det inte gått.

så lite otur kanske ? :P

Lyrik
0

Ingenting ännu. Förutom att Lyriks sår vid svansen var äckligare idag, varigt och blodigt. Vet ej hur jag ska göra med det.

gejsa
0

Vi har varit ute och ridit nu och det hände inget. Skönt! Fast vi fick ta en tävling i galopp uppför en lång backe det var så himla mycket broms. Och vi sprang ifrån dom. hehe

Hoppas din mormor kryar på sig joytick.

gejsa
0

#14# Har han sår vid svansroten? Då är han ju sol, knott eller mygg känslig. Eftersom dom går ute dygnet runt så utsätts han ju för det hela tiden. Smörj med helosan och köp den där svarta flaskan så ska du se att han slutar. Fille som har eksem har inte haft täcke sedan jag köpte denna flaska. Den är suverän.

Lyrik
0

#16 Nej. Det är inte det. Fick det lördags, då såg det ut som ett skav (typ av flugtäcket eller liknade). Sitter på höger sidan vid svansroten uppe på skinkan (om du förstår var?). Hade på Helosan då (Sol). I sön var det ok. I mån - större och varigt, mkt ömt och svullet. Rakade rent runt såret, tvättade med vatten och tvål, helosan på. Bara haft Helosan tis, ons och tor. Fick vara utan flugtäcket igår eftersom det var blött (regnat) och behövdes torka. Idag var det värre, varigt och blodigt. På en del ställen lite djupare. Det har blivit större oxå, gått in i svansen. Tvättade igen med vatten och tvål, smorde med Helosan och hade på Lila spray på. Har flugtäcke på, såg att flugorna satt där och smaskade.Förvånad Rejält ömt var det oxå, svullet. Om det inte blir bättre tills mån får jag väl ringa ut vet. Men var ska jag få tag på en sån?

gejsa
0

Kan du inte fota så jag ser hur det ser ut?

Lyrik
0

#18 Om jag får låna farsans digitalkamera ut till stallet i morgon. Men han vill knappt det.

Erika tror att det är antingen skav från flugtäcke eller så har han kliat sig mot ett träd eller buske (gott om sånt i hagen). Men om han har kliat sig, så borde det vara båda sidor av svansen och svansroten?Fundersam

gejsa
0

Svårt att säga det är därför jag skulle vilja se foto. Har du inte någon mobil med kamera annars?

Lyrik
0

#20 Ska försöka övertala pappa om kameran. Har bara en gammal Nokia 3310, pappa har en mobil med kamera.Fundersam

Vad är bäst att tvätta och skydda såret med? Vatten och tvål tvättar jag med. Helosan, Idomin, Skillingarydssalvan, Lilaspraj?

Får ha flugtäcket på, iaf så länge det inte regnar. Har regntäcke om det regnar mkt. Är lite känslig för mkt regnt, gammal man.

Murre_Uddiz
0

haha visste inte att de va den 13 idag xd
ingen otur xP

CBA
0

Nä vi har snarare haft tur hela dagen idag :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Katter3
0

Precis som Murre_Uddiz hade jag inte en tanke på att det var fredagen den trettonde idag. xD

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

E_hjo
0

Nej jag har då inte haft ngn otur. Hihi, min brorsa fyller  år ida. Stackarn.  ; D

jen
0

inte något speciellt förutom att jag har tappat grejer på jobbet idag. tex en låda med skruvar "grr"

__iE
0

Tror inte jag hade ngn otur igår :)