Hästar finns inte..??
Det här är då lite OT.
Hittade på fb förut en sida där dom säger att hästar inte finns (Tydligen vetenskapligt bevisat),vad dom menar med det förstår jag dock inte. Dom säger att hästar är en frukt,att dom är enhörningar och massa annat flabbel. Men hästar finns ju?! Är det någon som fattar det här?
Om ni inte har sett sidan så sök på google eller fb på "Hästar Finns inte".
Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 
Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina
Det är väl bara en skämtsida? 
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Nepp,det är det inte. Dom är i grund och botten allvarliga.
Du tror inte att de är rätt oseriösa och bara flamsar..?
Det var ett skämt.
(Pinsamt att ens en individ gick på det).
Är ni verkligen säkra? Sidan har varit uppe förut,men togs bort sen. Nu har dom ju också startat en ny. (den nuvarande)
Alltså, ursäkta, men det fattar du väl att det är nå dryga kids eller nåt som har tråkigt, vill retas med hästtjejerna i klassen eller nåt sånt. Så om jag säger att människor inte finns, vi är egentligen en slags grönsak, och säger att det är vetenskapligt bevisat så tror du att jag är allvarlig? :O
Iallafall så behöver du inte oroa dig, hästar finns ;) du kan pusta ut!
#5: Ja, jag är säker.
"Äntligen en grupp på fb som verkligen betyder och står för någonting! Har funderat på detta ämne under hela min uppväxt utan att kunna förstå eller greppa uttrycket häst. Jag litar på att vi tillsammans ska kunna komma ett steg närmare sanningen och kanske till och med förstå det hela! Stort tack på förhand!"
Väldigt seriös kille, ja ;p
Haha, gick in och kollade på sidan, det enda dom vill är ju att hästtjejerna ska bli sura och provocerade :P
En av mina kompisar är med i sidan och är bensäker på att hästar inte finns, helt enkelt för att provocera och för att han inte gillar hästar. Otroligt omoget vill jag tycka men alla är olika! Så sidan är helt och håller oseriös även om de vill verka seriösa!
/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se
"Don't feed the trolls!"
Det finns många som sätter sig in i seriösa diskusioner där de påstår ett argument och verkligen går in för det, men det är bara för skoj skull. Ungefär som att man säger något lite ironiskt men man går väldigt långt helt enkelt.
Detta gäller inte bara denna fb sida, utan finns på nästan alla forum, youtubekomentarer innerhåller ofta denna typen av "diskussioner".
Folk som inte har något vettigt för sig bara…
Men visst kan man säga att hästar inte finns enligt strängteorin, men det gäller ju alla materiella ting, att allt bara är en sorts illusion…
Hakuna matata!
Låter lite som snubben i internets barndom som gjorde en sida dår han argumenterade i seriös ton för att pirater var bättre än ninjor (eller om det var tvärt om) och skulle vinna över dessa i en strid.
Alla andra på internet på den tiden såg internet som en plats att vara seriös på och blev sura på honom. De försökte få honom att sluta och sa att det kan väl inte han veta, dessutom är det inte relevant på något sätt, sluta flumma på internet.
men så kom det en annan snubbe som började argumentera på samma flummigt seriösa sätt att ninjorna skulle vara bättre och därav kommer pirates vs ninjas.
Tror jag det var. (Jag hörde det av en påläst kompis med koll på sina källor, men jag skulle inte tro på mig själv som källa just nu.)
Hursomhelst ser jag fram emot att några driftiga går in där och börjar använda deras egna argument till att bevisa att trollen själva inte finns eller i själva verket är en bergart.
Lycka till!
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
Verkade så himla skum den där sidan bara.
Varför verkar den skum? Tror det finns mer "skumma" än seriösa sidor på Facebook ;) I alla fall vad man ser.

Det vet väl alla att hästar inte finns! Jag har aldrig sett någon på riktigt och ingen jag känner heller 
#16 Och den på din profilbild? ;)
#17 Photoshop.
#13: Att troll är bergarter vet väl alla som läst Pratchett!
Jag tycker ni är taskiga som säger att hästar inte finns. När jag fick veta det så damp jag i backen och slog mig - jag trodde ju att jag satt på hästryggen!
Nån skrev såhär Enligt mina ytters oseriösa forskningar som har pågått under snart 2 års tid så har jag och mitt ytterst inkompetenta team insett att hästar är ett udda naturfenomen som uppstår ibland! Av nån anledning oftare inom inhägnade områden.. Fenomenet kan kännas så verkligt att man ibland tror att de så kallade "hästarna" kan röras vid och att man kan ha fysisk kontakt med denne.. Men helt klart… hästar är bara naturfenom och inga levande varelser! "enligt MINA ytterst OSERIÖSA forskningar" Det säger ju allt…. :) Gud vad less man blir… Att dom ens orkar…
jag personlgen tror att dessa människor som gör dessa sidor osv har alldeles för mycket fritid:P men de är klart.. man vill väl fördriva tiden med nåt haha
jag har iofs hör att dom inte finns! Det finns en studie i detta ämne och det är klart och tydligt att dom inte finns!!
Det finns ju t om en grupp på Facebook som heter "Hästar finns inte".
Jag har ju aldrig sett en häst, och nu när jag läst runt lite om det här börjar jag bli osäker på om det är något myndigheterna bara kommt på :S
Lite rädd för att låta dum, men det ligger ju något i det som dom skriver :/ Synd, för jag gillade verkligen hästar..
man kan ju lika gärna säga att typ drakar finns om nu hästar ska finnas
#24: Den anekdotiska bevisningen är betydligt starkare för hästar än drakar, faktiskt.
varför skulle inte drakar finnas då? dom kan ju mycket väl finnas..
Jag tycker inte att det är relevant att prata om förhistoriska djur men visst det kan vara möjligt att "hästar" fanns för flera miljoner år sedan men det finns ju inga bevis. Man kan ju tycka att när man började använda kol14 -metoden så borde man ha hittat nått litet bevis iaf.

Ja altså det e ju det där med den vetenskapliga metoden, trots att jag själv ägt häst och som barn jobbat mycket med hästar så finns det ju inga entydiga vetenskapliga bevis på att hästar existerar!
Dvs. är det verkligen vetenskapligt undersökt.. med kol14 och allt möjligt.. tex magnetkamror o liknande?
Ja jag säger då det.. jag tror att hästar mest finns i unga flickors fantasier.. kanske mest för att de förläst sig på hästtidningar?
Jamenar.. anlägger man kvantmekaniska aspekter på det hela så verkar det mest som att de existerar eller inte.. dvs de är varken eller?
En konfounding faktor är dock trots allt att det tillverkas och säljs diverse sadlar, grimmor. o ridkläder.. men det kan ju ioförsej mest vara en modenyck.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Snart på nyheterna!
Stora gårdar som Flyinge och Tullstorp är egentligen helt tomma. Ödsliga hagar som någon stängslat helt i onödan. I en stor byggnad full med sand springer en flicka runt med läder remmar i händerna och någon sorts sits mellan benen. Det ser mycket otympligt och underligt ut. En kvinna står i mitten och pratar med flickan. Plötsligt utropar flickan med lädret i händerna: Akta hon sparkar ibland. Vi tror hon syftade på kvinnan i mitten.
Någon kommer gående på gårsplanen med ett rep i handen som hänger ner längs sidan. Han har hjälm, hanskar och ett par höga svarta stövlar. Han går in i en stor låda och säger: Bra duktig kille. Vi förmodar att han då berömmer den andra killen som stänger en stor lucka bakom lådan.
I en väldigt stor sandlåda står en man och håller i ett långt erp. Han snurrar runt, runt och säger ibland braaa eller saaakta. Ibland byter han varv och snurrar åt andra hållet. Han har en lång pinne som han viftar med med jämna mellanrum. Vi är inte säkra vad repet och pinnen är till för och inte heller vem han talar med.
Det är ett underligt ställe. Utanför en byggnad kallad "stall" står en flicka och sprutar med en vattenslang. Hon upprepare orden: Såja, duktig. Hon har också ett rep i handen som hon håller framför sig. Troligtvis har hon dåligt självförtoende och tränar på att anvanda vattenslang.
Plötsligt kommer en kvinna springande och ropar: Fånga honom! Han är inte kastrerad! Vi förmodar att hon syftar på mannen i den stora sandlådan.
Bilden togs på platsen. Det ryktas om att människorna på gården tror de handskas med "hästar".
Asså seriöst? Denna diskussionen är ganska meningslös. Men endå ganska rolig. Jag sitter bara och skrattar och var tvungen att skriva nått xD Låter det trovärdigt? ;D
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"
#29 *Snyft* Vackert, jag blir tårögd :') xD
#30 Haha elle hur?? xD
hahhaha bra där:P.
Så jävla bra text :D
#29 Toppen skrivet! :)
Mvh Linnea
#34 haha Tack så mkt :D:D
Ja vi kan tydligen flyga oxå för jag sitter helt klart 146,7 cm upp i luften? Eller hmm är det en illusion? Hur hamnade det på bild? Jo såklart! Kameran var nog trasig… Det var nog alla kameror som fottat hästar… Nej! Det var ju så att alla skyndar sig att fotoshoppa alla bilder föra att sen ladda upp dom i kameran innan nån hinner se bilderna! Jaa så var det ju! Bra då vet vi det hästar finns inte! Jamen eller hur…
29# hahaha! Kan du inte klistra in texten på sidan! Gud så grymt! :D
#37 På FB sidan menar du eller? :) Då blir det kanske ramaskri? Eller?
Om inte trådskaparen är ett äkta Troll så ..
Hästar är en frukt som inte finns 
Såg ni på TV4 igår kväll?
Så himla sjukt av TV4 att ens uppmärksamma detta. Förstår inte varför man ens bryr sig. Hoppas de som skapade FB sidan skrattar ordentligt åt all denna uppmärksamhet. Ha-ha!
Nyheter är till för att rapportera saker som folk är engagerade i… Hästar finns inte skapades 2012-08-17 och har redan 113.756 gilla-markeringar! Säg vilken annan sida på Facebook som har lika mycket inlägg och kommentarer!!! Det ÄR en nyhet även om det är en plojgrej…
De som blir irriterade ska inte gå in i diskussionen. Jag skrattar åt allt… Tycker det är en roande sida… för jag vet vad som är sant…
Ifall man nu vill protestera får väl alla härliga hästfolk istället gilla Hästar är bäst som protest mot att hästar inte finns… ;-) Jag gillar BÅDA!
vi hästfolk eller förlåt fruktmänniskor är väldigt lätt provocerade ;) Älskar att läsa kommentarerna, dagens skratt *100!
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
#43 Fast detta är väl just till för att irritera och få folk att kommentera. Gjorde inte folk det skulle det aldrig uppmärksammats.
#38 HAHAH jo snälla snälla lägg in den på fb sidan. Jag skrattade så jag fick kramp! :D
Isa Aronsson
www.stallequino.se
#46 Det är bra att skratta, ett gott skratt förlänger livet. hahahahahahahaha
De som startat sidan vill ju ha publicitet, fast så här stor kanske de inte räknat med 
Den är inte seriös alls xD "vetenskapligt bevisad" ….jag kan säga att xbox inte finns, fast det är en grönsak som inte finns och det är vetenskapligt bevisat!
Någon som tror mig? :) Inget att bli sur över…bara några som driver. Tycker dock det är komiskt att hästfolk reagerar negativt och blir sura… x)
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
jag tycker sidan är onödig och fånig och bara korkad.. tycker man inte om hästar behöver man inte lägga ner onödig energi på att göra en sån sida.
dom har helt enkelt föööööööör mycket fritid.. de är många som har å då gör folk ondiga saker.. samma med dom som tillverkar virus till datorerna å skickar ut.. fööööör mycket fritid enligt mig å så är de för att få sälja virusprogram åxå då förstås men ändå:P helt onödigt:P
det som stör mig är deras missbruk av termen "vetenskapligt bevisat". Det är omöjligt att bevisa att något inte finns, man kan bara misslyckas med att bevisa att något finns och om ingen någonsin lyckas bevisa att det finns trots många seriösa försök anses det klarlagt att det inte finns, men det går inte att bevisa.
Ingen har till exempel lyckats frambringa bevis för att tomten finns, men det går ändå inte att bevisa att han inte finns, man kan bara konstatera att om han gjorde det så borde man ha hittat fysiska bevis vid det här laget.
Det går att bevisa att saker finns, men att något inte skulle finnas kan aldrig vara mer än en beprövad teori.
Haha men ta det lugnt allihopa. Ni matar trollen (: Jag tycker sidan är skitkul! Är väl ingenting att bli sur över?
En gammal tävlingskamrat till mig la upp ett foto när hon rakade sin häst och skrev: Skalade mitt äpple idag. Alltså jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig.
Isa Aronsson
www.stallequino.se
52# hahaha, shit vad klockrent xD
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
Men "hästar finns inte" är ju hur roligt som helst!! Vafan, vadå don't feed the trolls? Man måste ju ha lite humor också. Jäklar vad jag skulle skratta om det var jag som skapade sidan och fick 130k gillningar. Alltså helt allvarligt, skaffa lite humor, vad är det som är så otroligt fel med sidan?
#54 exakt, det jag menar. Och då är det väldigt tråkigt om sidan ska behöva läggas ner för att de provocerar hästtjejer. därav ska inga hästtjejer mata trollen till att mucka ännu mer med dom. Bättre att låta det vara och ha kul åt sidan (:
Isa Aronsson
www.stallequino.se
ja men de kan jag hålla med om att de är kul.. onödiga saker kan åxå var roande :-D
Haha det låter som någt jag försöker intala mig själv ibland när jag saknar hästar Kolosalt mycket!! men det lyckas nästan alldrig;)
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW
Jäkla idioter dem är asså, hittar på massa skit, haha! 
# haha lol :')
2012 Hästar finns inte
2013 Hästar finns i allt
2013 är ju värre.. här sitter man och vill inte äta hästkött, sen finns det i allt så man är tvingad till det för att inte svälta och dö?
# eller så äter man inte kött eller enbarat "rent" kött från lokala lantbrukare..
TS det är ett gäng idioter som vill retas med oss hästtjejer (och killar) och skriver att de är en frukt osv. Dom ljuger när de säger att det är vetenskapligt bevisat. 'Like' istället sidan Hästar finns, en mycket trevligare sida utan bilder på plågade hästar osv…
2012 - Hästar finns inte!
2013 - Hästar finns i allt!
#61 Själv äter jag gärna hästkött! Hästarna har oftast haft ett bättre liv än många kycklingar, kor och grisar tror jag… I sverige är det "fult" att äta hästkött. Om folk betalade mer för att äta hästkött skulle personer få högre slaktpriser för sina hästar och så kanske inte hästar säljs utomlands och får transporteras utomlands till slakterier som betalar bättre….
#62 Ja för alla vegetarianer och veganer som finns håller sakta men säkert på att tyna bort för att de inte äter kött 😉
lurvponnyn.vimeddjur.se
Jag var med i den sidan och hade väldigt roligt åt det här 😃
Men det har blivit mer och mer så att störda typer har börjat varit elaka mot andras hästar genom att spraya på dem och skriva att "jag är en frukt" och vandalisera stallen endast pga detta.
Så därför slutade jag att gilla sidan 😕
Va lycklig och gör andra lyckliga<3