Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1442 ggr
Kiara
0

Var bor man? (inte häst)

__iE
0

ysch, :/

var dt på din sons skola elr ?

shirley
0

vad otäckt!

Kiara
0

Ja skolan ringde och bad mig hämta honom, hans skola är hotad.

__iE
0

okej, så alla fick åka hem ?

Kiara
0

#4  Alla föräldrar blev tillfrågade om man ville hämta sina barn. Inga barn fick vara på skolgården och det fans civila poliser där. Dom ringer i kväll från skolan och säger hur hotbilden är. Troligen är det bara tomma hot men hur kan man komma på något sådant.

Att låta honom åka skolbuss hem kändes inte riktigt rätt. Skolan ville att man skulle hämta.

[slo]
0

Uhh, men de e bättre o ha honom hemma, så kan han hjälpa mamma med hästarna    Glad

__iE
0

usch då ..
bättre att ha honom hemma då! =)

Kiara
0

#6 Han bakar en sockerkaka  Skrattande

[slo]
0

Ahaaa! Ännu bättre Skrattande

bubbelbubbel
0

åh neej, så hemskt. hur kan man göra så ?!
skönt att han är hemma, och skönt att polisen och skolan tog det allvarligt..

vi hade en psykiskt störd människa i "grannkommunen", som försökte leja folk via internet att döda hennes föräldrar, hon ville ha ut massa försäkringspengar, 17 år var hon.
en kille som hon pratade med, tror han var från göteborg, kontaktade polisen här, och berättade vad hon hade sagt.
Dom sket totalt i vad han sa, och pang bom, en natt åkte hon hem till sina föräldrar med sin pojkvän, drog en hammare i huvudet på sin mamma, och "misslyckades" mörda sin pappa….

Sååå..det känns skönt att polisen tar detta på allvar, även om det inte kanske är..på allvar..

Kiara
0

Det är nog inte alls alvarligt men man vågar ju inte riskera något.

Hu, var det, det man läste om för ett tag sedan?

Wanilj
0

Glöstorpsskolan är min gamla skola… Jag bodde på Norumshöjd, flyttade därifrån den 14:e februari 2003… Tror ni att jag trivs bättre på öland?Flört

bubbelbubbel
0

nä precis. det finns ju många sjuka människor i denna värld, bättre att inte riskera.

jo, det borde det nog vara.
och pengar fick hon ut ungen. dels försäkringspengar för att hennes mamma dog, EH?! och sen hade dom sparat pengar till henne som hon skulle få när hon fyllde 18, som hon inte visste om. sheeit.

gejsa
0

Men herregud vad jobbigt. Vad säger sonen då? Ska han gå till skolan i morgon? Vete 17 om jag skulle våga låta min dotter gå på flera dagar.

Kiara
0

#14 Skolan ringer i kväll, dom måste veta vem det är först. Han åker skolbuss till skolan och det vågar jag inte låta honom göra.

Faxlin
0

Usch, låter inte alls trevligt. Men säger som de andra. Skönt att polisen och skolan tar det på allvar. Tyvärr är det alldeles för ofta som anmälningar bara struntas i. Och så händer det något ändå, och polisen konstaterar att utan att det hänt något kan de inget göra.
Men hur sjuk är man om man bara kommer på tanken att mordhota barn? Vart är världen på väg egentligen.
Skriv gärna och berätta hir det går Kiara.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Linda
0

Fy!!

-Nej som sagt håll honom hemma och passa på pyssla om honom.

Tänker på er.

mvh Linda

LinneaG
0

Vi hade lite jobbigt här vid grundskolan, där min syster går.
Flera dagar i rad hade en svart volvo taxi stannat och frågat flera ungar om de ville åka med. Men som tur var var det ingen som var så dum! I ca. 2 veckors tid fick man inte låta barnen gå själva till skolan, utan de skulle alltid ha sällskap av en vuxen!

Linda
0

-Fy, jag är faktist lite orolig över att vårt dagis låter våra 4 åringar vara ute på gården själva utan personal!!!

bubbelbubbel
0

men usch nej !! dom får ju inte vara ute själva, det kan ju hända nått ! det är ju många barn som blir iväg lurade av nån "snäll farbror med godis"……..

Linda
0

#20 Ja det vore ju mardrömmen..

bubbelbubbel
0

ja verkligen. herregud. det borde vara lag på personal utomhus om barnen ska vara ute. det kan ju hända andra saker, man kan ju ramla av en gunga, eller klätterställningen…uuh…

Linda
0

Det är det säkert, annars skickar jag kalla fakta på den lata personalen som gillar kaffe mer änn barn..

bubbelbubbel
0

gör det !! :)

CBA
0

Linda- Som fd förskolepersonal så kan jag säga att personalen SKA vara på gården om barnen är där, dom får ABSOLUT INTE lämnas ensamma.

Vad händer om något barn tar sig ut utanför dagisets gränser och börjar traska iväg och kommer bort ? Det är personalen som är ansvariga för om barnet kommer bort !

I det området där jag jobbade hade vi något som kallades för vilseutbildning för alla 5-åringarna i upptagningsområdet. Jag var med på dessa utbildningar och man kan aldrig ana hur snabbt det går när ett barn försvinner. Dom hinner vansinnigt långt trots dom är så små !

Hade jag varit du så hade jag kallat till akut föräldramöte där all personal och alla föräldrar i hela förskolan måste delta ! Sen hade jag ringt komunens barn och ungdoms kontor och tagit ett snack med dom om deras personal !

Uj uj, jag hade skinnflått hela personalstyrkan !

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

CBA
0

Det finns tom en regel som säger att det ska gå en personal per 5 barn…iaf i våran komun. Sen är det inte alltid som det levs upp till pga av besparingar….men som förälder kan man kräva det !

Mvh CBA

Linda
0

Tro mig det är uppror just nu bland vissa av oss föräldrar, konstigt nog så vågar inte vissa stå upp mot personalen på det där dagiset.

CBA
0

Tillsammans är man stark heter det ju…..går det inte att få med alla föräldrarna då….vad är det som kan hända tror dom om dom gör uppror….personalen kan ju inte gärna ta ut det på barnen för DÅ är en polisanmälan verkligen på plats !

Kan inte ni som har kurage och lite ryggrad fixa ett möte då och bjud in barn och ungdoms kontoret oxå ?!

Mvh CBA

Linda
0

Det kommer vi nog göra, men hela dagiset borde byta personal..

Tack för tipset:)

CBA
0

Vet områdeschefen om detta…..bjud in denne på mötet oxå !

Det är bara bra för den personen att få veta hur hans/hennes personal jobbar !

Stå på er….hota med Aschberg och Insider annars ;o)

Mvh CBA