Ridbyxor för smala ben
Blir tokig, jag har ganska långa, smala ben och det är typ omöjligt att hitta ett par ridbyxor som sitter bra, har hittills barnstorlekar men är nu ute efter ett par bruna som ska sitta tajjjjjt… Någon som har något tips? Har läst att pikeur ska ha bra passform men de kostar ju en hel del, så om någon har något billigare alternativ att tipsa om så vore det super!🙂
Ååh jag har exakt samma problem.
Jag har smala ben, normalt stl 26 på jeans. Tror att 164 barnstorlek ska passa på ridbyxor men INTE på längden. Bara för att man är smal betyder det inte att man har korta ben -.-
Iaf. så äger jag ett par 36:or (finns ju knappt några billiga 34:or) och ett par 34:or. 36:an är lite för stor överallt utom i midjan, och 34:an är för stor i låren. Blir tokig. Sitter ju skit fult och "korvar" sig vid knäna med tighta ridstövlar.
Vill ha ett par TIGHTA stretchiga billiga ridbyxor, i grå, marinblå eller ev. vitt. Omöjligt med min budget.
Jag brukar också ha problem med att hitta ridbyxor som passar, men när jag var på Börjes i Bro i december hittade jag ett par som satt riktigt bra. Jag brukar ha 34 i vanliga fall, men de här var så pass tajta att jag fick köpa ett par i 38 för att ens få på mig dom. Tror de är från Domino och kostade 249kr har jag för mig.
kolla på horze.Dom har en hel del tajta brallor i olika storlekar plus att barnbrallorna är i samma utförande som vuxen och deras 170 motsvarar xxs om jag inte minns fel.dom har längre ben än vanliga byxor.annars som ovan skrev börjes har alla möjliga,sen har du euro-star också.Tror mountin horse har för smalare ben med :)
Jag har problem med mina KORTA smala ben och stora rumpa! I längd behöver jag ca 32-34 men de går fan inte runt runt midjan..
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Jag har samma problem :( Blir så irriterad att det ska vara så himla svårt att hitta ridbyxor som sitter perfekt :(
Om dom är lite korta gör inte så mycket, för de syns ju liksom inte när man har ridstövlar på 😊
Ingen som har nå mer tips? :)
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
Storlekarna på ridbyxor borde vara som på jeans så skulle det nog bli lättare för alla :)
superenkelt att sy in dom lite annars om dom är förstora i låren ;) jag har motsatt effekt att alla e för långa typ 1 dm XD
Hahah det finns fler med samma dilemma ser jag;) Tack för era tips, ska ta och kika på dom!:D
Jag har också ganska långa ben, inte så värst smala då jag springer en hel del… Men jag brukar köra så att dom sitter bra, men att dom är för korta för då kan man bara ta ridstrumpor till skor eller bara vara om man ska ha stövlar :)
Har också långa ben och smala vader… De bästa jag har hittat någonsin är ett par från Ullared, Copperfield för typ 150 spänn :P Lagom långa och tighta, ibland ska man ha tur. Tycker också att Hööks modell Crown är helt ok, dock något stora i midjan och över vaderna men ok längd iaf!
ååh skulle så gärna vilja fara till ullared men bor i norrland så de blir lite svårt;) jaa hööks har en del bra byxor men då är ju kvallan inte den bästa, men man får väl det man betalar för:)