HJÄLP STULEN
Hjälp… min hästa har någon gång i natt blivit stulen ur sin hage mitt på gårdsplanen som ligger mitt i skogen, Arab val 9 år ljus brun med vita fläckar i huvudet,mellan 140-145.. hjälp mig få hem min häst igen …..

ooj :O Var bor du?

Va!!! Tror du inte att den har stuckit från hagen då?

Nej, vad hemskt!

Men gud då har dom stulit den. Är den lättlastad? Du har väl ringt polisen också?

Var är samhället på väg när folk t.o.m. går in i TRÄDGÅRDEN och tar ens häst!!!! Detta är helt sjukt ju!!!
ja han bara går in i transporten, polisen har skrivit in de i sina rullar men kan inte göra en anmälan förens i morgon.. *snyft*
hade precis hämtat hem honom från fodervärden där han inte vart rätt behandlad,så han måste hem för att få sin medicin

Usch vilken fasa, stackars dig hoppas att den kommer till rätta, har du satt in efterlysning på alla hästannonsplatser?
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
Gud vad hemskt, stackare. Säger som bebbe, sätt ut efterlysning med bild på alla hastannons platser du kan hitta..

Vad behöver han för medicin då? Jag menar är det allvarligt? Stackars er. :(

Nej vad är det för människor som gör något sånt! Stackars dig!
håll koll på alla häst säljar sajter, dom kommer säket lägga ut din häst där så småning om. har du kollat den gammla fodervärden om det kan vara den??? grannar? mm. har du några som inte gillar dig, som kan hantera hästar?.mm

usch vad hemskt =/

fy f*n, jag hade vatt helt knäckt om nån av våra hästar varit borta :'/

0# jag är inne på många hästsidor varje dag, så min fråga är vilket län försvann hästen ifrån? så jag vet när jag letar på alla annons sidorna.
steffy, hon skrev ju stockholm, norrtälje, så stockholms län förmodligen ?
usch så hemskt, hoppas verkligen han kommer hem igen !
Jojo - om du vill åka runt oc leta så hjälper jag dig gärna.. bara att höra av dig, det vet du.
Hoppas du får hem honom snart igen. *kraaamar*
/Elin

Fy vad hemskt. Vet inte vad jag skulle ta mig till om det var min ädelsten som var försvunnen. Hoppas han dyker upp snart och att tjuvarna får det straff de förtjänar.

Polisen får nog tag på den skyldige, de kan säkerligen inte sälja hästen utan papper och pass..?
Stackars er, jag såg er annons förut, det är ju fruktansvärt. Hoppas att ni får tillbaka honom i samma skick och att dom j*ävlarna åker fast.

Det är sånt där man är livrädd för ju. Jag har annons på mina hästar. Vi mejlar fram och tillbaka sedan vill dom veta var dom står för dom ska komma och titta. Sedan hör dom inte av sig. Tänk om det är tjuvar som vill veta vägen hem till oss för att hämta dom bara. Herregud vad orolig man blir. Man kan ju inte ens lita på dom som man tror man ska kunna lita på. Hur ska man då vara lugn när man inte ens känner personen ifråga.
Var ni osams fodervärden och du? Ingen tanke på om det skulle vara dom?
Ja det måste ju finnas nån som vet att den där är bra den tar vi. Hoppas det kommer ut i tidningen o säg nu att han har kromisksjukdom så e han inte så atraktiv i tjuvens ögon. ne fy fan för att få en häst stulen. Hoppas dom åker fast dom jäklarna han hadde inte något chip? Jag önskar dig lycka till å ring ridsport dom brukar vara med på slänga ut en bild på han i tidningen.

Vad hmskt!! =S

Fy vilken mardröm!

Åh nej!
Hoppas att ni hittar den!
Tur eller vad man nu ska säga, att han har så ovanliga tecken på huvudet, och du slänger ut bilder på diverse annonssajter, så folk ser hur han ser ut så har du förhoppningsvis din häst tillbaka igen.
Ska hålla tummarna för dig!

usch! hoppas verkligen att ni hittar h*n ..
Jag vet, maila till typ expressen och be dom skriva en artikel om det.. då kommer det nog inte ta lång stund innan nån ser honom och känner igen honom.

Näe!
Vet inte ens vad jag ska skriva, är helt chockad. OCH ARG!

Usch! Hoppas ni hittar honom. Såg din annons på internet.

USch vad hemskt! MEn lägg ut annonser och i massa tidningar! Tex expressen brukar många se..
nämen fy vad tråkigt!!
är du medlem på bukefalos? där finns det ju också mycket hästfolk att be om hjälp.

skriv på fler sidor på iFokus, hästsajterna tänker jag på då.
gud vad hemskt. lider verkligen med dig!
som flera ovan sagt - förra fodervärden?

=´(
Är de eran annons som ligger på blocket? Men i annonsen står de att den blev stulen 20060530? Måste vara fel va eller?

länkar denna
http://www.blocket.se/vi/12389216.htm?ca=11_s
ser ju onekligen ut som den men datumet stämmer väl inte riktigt?

#36# Det är ju absolut den hästen. Vad är rätt eg?

#38 ja man undrar ju.. stulen flera gånger? ;)

Mysko!

Mycket!!

kanske skrivit fel i annonsen? är ju inte omöjligt.

Men hon skrev ju i inlägg 0 att inatt blev hästen stulen och det är den 7:e i dag.

mm det har du ju rätt i.
men, vi får väl låta trådskaparen svara på detta.
Den hästen har varit efterlyst på både Buke, hästnet och/eller hästannonser tidigare i år. Ägaren hade tröttnat på att polisen inte följde upp stölden och tog reda på var hästen fanns, för de visste vem som stulit den(tror det var så).
Kanske hästen är hos sin "riktiga" ägare nu, verkar vara en rörig historia…

ok. man blir ju om möjligt ännu mer nyfiken nu…
är inlägg #0 fejk alltså?
*hänger inte redigt me i svängarna*
/Elin

Var ligger viksjö då?
Det är ju inte säkert att #0 är fejk. Kanske har hon köpt en stulen häst, som nu är stulen igen. Eller så är hon den rätta ägaren, eller inte???
Hoppas bara att hästen har det bra, var den nu är nånstans…
Stackar lilla ponny :(
Stackars* (ser du Gejsa, jag lär mig ;) )

Ja, herregud vilken röra.
Hoppas iaf att hästen har det bra och så :)

hm, nu hänger verkligen inte jag med .. Jaja, hoppas det löser sig iaf!

Nej, det är inte lätt att hänga med i alla svängar. Mysko är det iaf.
anonsen på hästnet.se som va utlagd förut av jojo, den är borttagen nu!!!
den annonsen som ni la ut här är ju insänd 20 juni 07 iår asså
Stulen Häst
Insänd av XXXX 2007-06-20 23:06:20.
Jag söker efter denna häst som stals 2006-05-30 från en häst gård i norra stockholm. Han är brun och 148 i mankhöjd. Tecken en stjärna samt missfärgning kring ögonen.
Har du sett denna häst någon stans i stockholm eller i övriga sverige så kontakta mig på telefon
Tack på förhand xxxx
hans tel nitr finns ju inte ens registrerat
när köpte jojo hästen??? vad är det för sjukdom han har, hade för mig attt jojo skrev att han skulle ha medisin

vi får nog vänta och se när jojo kommer tillbaks. jag är jättenyfiken nu.
det är ju inte lönt att spekulera i vad som hänt.

skumt..

puttar upp åt jojo* :)

puttar lite här.. är ju sååå nyfiken!
jag har fått hästen för ett år sedan, då han innan hade varit stulen och undanhållen i 6 år,han åter fanns av ägarn (den riktiga som jag fått hästen av) förra året alltså exakta datum när hästen kom i rätta händer igen är det datum denna xxx har lagt ut som hans stöld annons. Dessa prsoner har misssköt hästen ngt fruktansvärt, de e dem som sett till att han ser ut som han gör i annsiktet bland annat. Han är sjuk då han är full med mask, och har fått någon form av jätte svamp angrepp på hela bakdelen villket jag fått ut pencilin för att behandla honom plus att jag tvättade honom varje dag med ett speciellt medel jag ocxå fick ut…
Hela denna historia låter konstig men folk som känner mig här inne vet att jag haft en arab vid namn Texas.
Annonsen som "xxx" lagt ut är ut lagd den 20 förra månan, jag hämta hem hästen från foderväden där han varit i 6 månader den 29 och den 7 blir han stulen på Min arrenderade mark.. jag vill inget annat än att få hem min häst.

Har han alltså blivit stulen två ggr? Stackars häst!
nej 3 ggr första gången 2000 andra gången 2002 tredje gången 2007 det är samma personer som stulit hästen varje gång, och det är dessa personer som annonserar ut honom på blocket.
PS DET FINNS NY ANNONS PÅ BUKEFALOS OM NÅGON VILL SE HUR DÅLIGT SKICK HAN ÄR I: BILDERNA ÄR 4 DAGAR GAMMLA..
LIGGER UNDER HÄST EFTERLYSES

men stackars lilla pollen :(

#66. du tror inte att det är dom som har stulit honom den här gången oxå?
jo de e de jag befarar, men dessa människor håller sig gömmda,dom är svart listade i hela vallentuna, de finns ingen fast adress till någon i denna familj då dom flyttar runt hela tiden. ALlt jag vill är att få hem min häst som sagt detta är psykisk terror

Stackars häst :'( Vf gör inte polisen något?

Usch då!! Era stackare.. lier verkligen med er.

MEn usch så hemskt ! :( Hoppas verkligen ni hittar han !
Kan ngn länka till bukefalos efterlysningen ??
Jag hittar den inte…
/Elin

Men stackars lilla häst… =´( *snyft*
polisen kan inte göra mer än att ta in anmälan :(

jag hoppas verkligen du hittar honom snart! jag vet inte vad jag skulle göra om någon av mina hästar blev stulna =(

Fy vad hämskt! stakars häst och stakars dig kan värkligen inte tänka mig hur orolig jag skulle vara. Och att han har blivit stulen tre gånger…har ni inte fått tag på tjuvarna någon gång? är det dom som misshandlat honom som stulit hästen? sedan att han själv lägger ut en annons för att syka helt sjukt
blir så arg!!

det finns en häst i vårat stall som har samma ljusa fläckar på huvudet som din.. en gammal "hästgubbe" sa att det var något sorts solexem.
//Mickan

Nä, det här var ju helt sjukt!
Måste bara fråga varför dom här människorna fortsätter att stjäla hästen? Det verkar ju som att dom tror att det är deras häst?
men herregud ! stackars häst !!

Jag tänkte på en grej, han xxx har ju lagt ut sitt telefonnummer och då borde man ju kunna spåra honom? Det kunde polisen iaf göra med min bror när han hade rymt hemifrån, bara mobilen var på. Han behövde inte prata med den.
Dom gör förmodligen skillnad på häst och 15-årig kille, men när det är så uppenbart att hästen far illa så borde de ju göra det ändå? Det handlar ju om stöld för tredje gången liksom!

#84 nån sa att tel nr i annonsen va falskt
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
dom sa väl bara att det inte var registrerat ? och då behöver det ju inte vara falskt, alla registrerar ju inte..

Men vad är det för människa eg? Stjäl samma häst flera ggr och vansköter den. Varför gör dom det? Är dom psykist sjuka eller vad är det för fel? Installerar dom hästen i olika stall varje gång fast i Stockholm?
oj, vilken rörig historia!!!!!
vem är registrerad som ägare då? är det du?
låter jättekonstigt detta.
Jag har mailat denna xxx ,å fått svar,då jag först såg denna å sedan den andra… Jag fick även svar.. å jag har mailat tillbaka igen,å hoppas på ett till svar…
Tycket allt låter väldigt konstigt… Varför skulle någon sno samma häst tre gånger??
Får se om xxx svarar igen!
Men om du ägt hästen ett år och lämnat ut den till fodervärd så förstår jag inte hur den där xxx kan vara skyldig till att hästen är sjuk nu???
Det måste väl fodervärden vara skyldig till, såvida inte fodervärden har varit "xxx"? Men du har väl inte lånat ut hästen till någon som tidigare stulit den?
Jag fattar inte hur det hänger ihop???
Vi vill be er att inte skriva ut namnet på personer i olika annonser ect, därför har vi valt att ta bort namnet som skrivits ut i tråden.

jag förstår heller ingenting 

Ja, det här är knepigt… :|
Du fattar lika mycket som mig alltså
Shiiiiiiiiit, vad är det för fel på vissa personer?! :S
Neeej, i Rimbo t.o.m.? Det är ju bara några få kilometer från mig!! :S
Har inte läst igenom allt som har skrivits men han har ju tydligen varit stulen förut.. Vet ni vem som stal honom då? Har ni kollat upp så att det inte är samma gärningsman?
Ska hålla ögonen öppna, jag lovar!!

#94 men vad fick du för svar på mejlet då? eller det kanske du inte vill tala om..
Okej för låt… tänke inte på namnen..
#96, Jag trodde ju att de va Jojo jag pratade med så jag frågade bara om dom skrivit fel i annonsen.. men nej de hadde dom inte sa perssonen! Han sa att hästen blivit stulen för ett år sedan.. å att han testade med nya annonser igen…
Så jag maila tillbaka å ville ha lite mera info om hästen m.m.
så hoppas på svar igen

#98 ok.. berätt gärna mer när du fått svar igen! Tycker att allt verkar helt sjukt.
Jag hänger inte med alls, det verkar… rätt sjukt.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Vilken historia…Hoppas att den får ett slut snart och den stackars hästen får komma hem och får lugn och ro.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
hm… Nu kan jag inte hitta annonsen på blocket mera..

Min kompis säger iaf att hon såg en liknande häst i en hage vid ett gult hus.. kommer int ihåg va de hette.. kan fråga.. :P fasst inte tror ja nog inte att de som snor släpper ut hästen i en hage brevid vägen.. aja, men ja ska fråga om hon kan ta en bild.. :P

här är annonsen på blocket.. funkar för mig iaf.
http://www.blocket.se/vi/12389216.htm?ca=11_s src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />
Riktigt riktigt sjukt :S Hoppas hästen kommer tillrätta igen snart!
:O
Inte för jag fattar mkt men de e ju fett otäckt ;(
vi kommer hhitta honom babe!!!!!! Mexxen ska hem!!!!!!!!!

Rörigt!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

ÅH nej JoJo…vad hemskt!!!
Lilla hästen då, hoppas han kommer hem igen snart igen!!
Fy vilken vånda och inte veta vart han är och när han är i behov av medicin oxå!
Vad ska ni vidta för åtgärder när ni får hem honom igen så han inte blir stulen en fjärde gång?
*Tröstkramar*
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
TACK CBA! Jag vet ännu inte.. är juh med i aftonbladet nu o som sagt så länge han kommer hem levandes först tar jag resten sen…. kom o hälsa på i mitt stall nu.. lovisedalsgård vid ledinge kram
#81 kan inte du gå dit och ta ett foto av ponnyn så kan man ju jämföra korten…. det borde ju fungera..
???hade inte hästen blivitstulen den 6/7? då har det väl inte gått 10 dagar som det står i annonsen denförsvunnena ponnyn???
Jag ber tusen gånger om ursekt.. Så ledsen för de med din häst.. Satt å läste på aftnbladet…
Å den där XXX kan nog dra åt h*lvete….
Kan de vara dom som stal han förut? som påstår att han blev stulen då du köpte han kanske.. ? *skum kille iaf*

Hoppas hästen kommer till rätta snart, hänger inte riktigt med men som jag förstår det är hästen inte hemma ännu och hoppas att den är det snart

Hoppas hästen kommer till rätta snart, hänger inte riktigt med men som jag förstår det är hästen inte hemma ännu och hoppas att den är det snart
Vilket tjorv….Men hoppas du hittar din pålle!
Fick detta i svar…
Hej Matilda,
Nej det är inget spec. med honom, för finska zigenare (romer) spelar det ingen roll bara man kan ta.
Jag är tacksam för all hjälp.
MVH // ---

#116 vad menas med det? :P hm.. "spelar ingen roll bara man kan ta"? ööö? är jag ute å cyklar nu igen eller ? förstår inta va som menas med det?

#117. du är itne ensam. jag fattade inte heller haha
jag fattade inte heller så mycket av det svaret 116#

Uusch! Vad hemskt! Stackars lilla häst. Hoppas han kommer hem! Och att det går att rädda hans liv då! Så han inte blivit jättedålig. Uscha buscha! *håller tummarna det hårdaste jag kan*!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Jag fattar inte heller svaret…

#111 nej det är inte den hästen, ville bara påpeka att prickarna inte behöver vara missfärgning som ägaren säger, hästen i vårat stall är en haflinger och ser inte det minsta ut sådär bortsett från prickarna.. dom spricker om dom är för länge och myckeet i starkt solljus och är soleksem.
//Mickan
han menar förmodligen att det inte spelar någon roll, i detta fallet för finska zigenare om det är något speciellt med honom eller inte, bara man kan ta det, så är det bra ?
förstår ni nu ? :)
zigenare har ju ett ont rykte om sig att sno det mesta dom kommer över, vilket jag numera vill ta med en nypa salt, då jag tror att saker har ändrats från förr.
#123 stämmer bra i din förklaring.
De denna herre vil få detta att låta som är att de e gammla ägarn på hästen som stulit honom, hon är zigenare (romer) och är en av de ärligaste människor jag träffat. hon hjälper mig dessutom att leta efter honom..
usch så hemskt detta är.. Hoppas du får hem honom välbehållen.
En mkt söt häst du har!
/Elin
Fattar inget

jag fattar inget

…..jösses så rörigt!!! hoppas ponnyn snart får komma hem!!! En sak jag undrar över är vad är det för speciellt med just denna hästen då den blir stulen hela tiden? Eller är det fler hästar i området som med blivit stulna???

Vad jag vet så är jojo inte ägare och inte hennes kompis heller. Jag tror att det inte blir någon hjälp från polisen då hästen troligtvis är papperslös. Har jojo ägare papper på hästen eller har hon hästpass? Om nu jojo fått hästen för ett år sedan då borde hon ha fått hästen vid samma tidpunkt som hästen stals från xxxx. Vem är då tjyven? Vem äger hästen igentligen? Historien verkar vara högst otrolig och väldigt rörig.
Om en häst misskötts under flera år, har svår eksem i ansiktet, svamp på bakdelen och full av inälvsparasiter som håller på att äta upp honom inifrån… Varför avlivas inte ens sån häst??

ASSÅ , hur fan kan man bara gå in på ens gård och stäla en häst!??!Jag tycker så jävla synd om dig JoJo . Jag vet inte vad jag skulle göra om min ponny hade blivit stulen(hon är på min bild)Du måste skriva om ni hittar den så alla som är inne på Ridsport.ifokus.se kan andas när du hittar hästen för JoJo det kommer ni!! Tusen Kramar

#130 Instämmer i ditt inlägg.
Skulle det nu vara så som jojo påstår att hästen har varit KRAFTIGT VANVÅRDAD i sex år eller längre, har men inte haft någon hovslager eller veterinär på alla dessa år. Om jag skulle upptäcka en såda vanvård av ett djur skulle jag inte hålla tjäften. Jag tycker att historien låter lite för osann för att vara sann.

Jag har funderat lite över denna historia och läst igenom vad jojo skriver, jag har några frågor om just stölderna.
Om nu hästen har blivit stulen 3 gånger av samma personer som jojo påstår, vem har då stulit hästen där i mellan. Börjar man räkna på detta så bör hästen ha blivit stulen minst sex gånger. Jag betvilar att samma personer skulle stjäla samma häst flera gånger från sig själva.
Jag begriper ingenting, precis som måmga andra.

Jag tycker inte att ni ska sitta här och anklaga någon människa när ni inte vet något om historien. Vi får nog veta den tids nog ändå.
Ang vanvårdad häst och avlivning!
Maskangrepp går att få bort med avmaskning. Fast man får kanske ta dubbel dos.
Svamp, går också att få bort med medicin.
Eksem, det har många hästar så varför ska man avliva hästen för det?
Det vore väl skillnad om hästen hade ett brutet ben eller så. Men dessa sjukdomar går att bota så jag förstår inte varför du skriver att hästen som är endast 9 år ska avlivas????
Det verkar ju som hästen är väldigt attraktiv i någons ögon. Och att jojo har haft extremt otur. Fast vad jag förstod så köpte hon den för 1 år sedan. Att den då hade varit stulen en gång.

jag vill inte att ni sitter och funderar på trovärdigheten bakom jojos inlägg. har ni funderingar så var vänliga och behåll dom för er själva!
vi får väl utgå från att hästen är hennes och hoppas på att den kommer tillbaks!

#134 Jag tycker precis som du i stora drag.
#135 Ett forum är väll tillför att ventilera sina åsikter.
Om nu jojo har köpt hästen så borde hon väll ha köpepapper och hästpass, om så är fallet finns det inte mycket att vara orolig för. Vid en polisanmälan så kan hon bevisa att hon är ägaren av hästen, eller hur.
Det kan inte hjälpas att det är en besynnerlig historia.
ett forum är till för att ventilera sina åsikter på ja, men dessa åsikter är inte passande, hurvida hon äger hästen eller ej, har egentligen inte vi med att göra, när man sitter på ett forum som detta, så får man ju lita på att dom som skriver, skriver sanningen, och det är jag övertygad om att jojo gör.
har du mer spekuleringar är det nog bättre att du tar dom via Pm med jojo själv.

#136, se bubbels svar i #137.

#137 Kul att ni reagerar på något.
Men jag tycker nog att du bör läsa jojo:s inlägg så kan du se att hon har gett sig på en hel familj, men det är tydligen helt OK. Försök att se det med öppna ögon i stället. Jag har haft många hästar med problem så jag vet vad jag talar om. Det som jojo har skrivit tycker jag verkar vara ren förföljelse av en familj. Vad den familjen har gjort henne vet vi inte men om jag för står dig så kan man inte skriva sådant, eller hur.
Ni kanske inte tål när någon tar ton för den som inte kan försvara sig i detta ärende.

#139# Tänk, att hur mycket jag än läser denna tråd så ser jag inte att jojo försöker ge sig på en hel familj. Jo, hon skriver att det är samma familj antagligen som tagit hästen denna gången också. Men det finns inga namn eller så som det gör på jojo tex.
Du kan inte tänka dig att hon är förtvivlad ändå? Det är nog jobbigt som attan att ha en stulen sjuk häst som man inte vet var den är någonstans.
Du skriver att du har haft många hästar med problem. Sedan i nästa andetag att jojo förföljer en hel familj. VAd har du med dom att göra? Känner du möjligtvis familjen eller……?

#140 Detta är vad som skrevs tidigare av jojo:
"jo de e de jag befarar, men dessa människor håller sig gömmda,dom är svart listade i hela vallentuna, de finns ingen fast adress till någon i denna familj då dom flyttar runt hela tiden. ALlt jag vill är att få hem min häst som sagt detta är psykisk terror"
Om du inte tycker att detta är ett påhopp vad är det då? Jag har ingen aning om vilka de är.
Nä det finns inga namn på familjen det beror på att familjen inte är medlemmar här troligen, vilket både du och jag är.
Jag tycker om att nyssta i olika problem tills jag finner en acceptabel lösning.

#141# Kan ju vara vilken familj som helst. Om den skyldige läser detta så är det ju bra. För dom vet nog själva vilka dom är. :)
Hade jag varit jojo hade jag nog också skrivit som hon gjort. Ser inget fel i det.
Däremot ser jag fel i att ni sitter här och anklagar henne för att det är något som inte stämmer. Vi vet ju ingenting. Och sitta och leka detektiv på ridsport är nog inte meningen att någon ska göra.
Jag skrev också att det verkade konstigt i början. Men har ångrat mig nu. Eftersom hon ju varit här och förklarat hur det ligger till en del av det iaf.
Hoppas verkligen att hon får tillbaka sin häst så den får sin medicin och inte måste avlivas pga stölden. Som jag tycker är helt ruttet gjort. Har inte ord för hur jag tycker illa om sådana personer som stjäl andras hästar. Och sedan vansköter dom stackarna.

#142 Självklart kan det vara vilken familj som helst, men tycker du att det är rätt att smutkasta dem som man inte vet något om? Jag tycker att det finns för många frågetecken för att tycka att det är OK. Det som du skriver om stölden tycker vi alla. Men vad det gäller vansköttseln så har vi bara en sida av historien, det som jag tycker är konstigt är att man tror att samma personer skulle ha stulit häste så många gånger, varför? Om man i en tidnings artikel säger att hästen har varit stulen i 10 dagar och sedan i denna tråd ser att hästen tydligen blev stulen 7 eller 8 juli så börjar man tvivla på historien.
För mig verkar det väldigt suspekt.
d blir bara rörigare o rörigare.. hoppas hästen snart kommer hem…

#144 Hur vet du det?
Fast jag funderade på det när jag läste hans inlägg…

#144# Så Mcbeal är alltså invovlerad i denna stöld på något sätt? Tyckte han skrev
Jag tycker om att nyssta i olika problem tills jag finner en acceptabel lösning.

McBeal är ju misstänkt ny på ridsport och har bara intresserat sig för en enda tråd…

#143# Lilla vän! Jag tror nog inte att hon smutskastar någon person genom att skriva samma familj osv.
Sedan finns det väl bevis att det är samma person. Jag antar väl att hästen t o m hämtades hos denna familj när dom väl kom på vem som stulit den. Hästen kan väl inte ha travat hem av sig själv? ;)
Nu blev jag riktigt nyfiken vem du kan vara.

#148# Ja, det har vi också upptäckt.

Och där försvann Mcbeal! Konstigt! *ler*

#144 Jag undrar över vad du har fått den information i från (det är en lögn).
#147 Jag kan garantera dig att jag inte har med någon häst stöld att göra.
Vad betyder det att han är ny på sajten, någon gång är den första. Att jag är intresserad av detta är väll inte så konstigt det är en av de trådar som har fläst svar, klart att man blir intresserad. Men ni har redan tagit parti så nu får väll jag liva upp tråden lite mer.

På vilket sätt ska du liva upp den på?
Det finns väl inte så mycket mer att diskutera om?!
Jo, faktist tycker jag det är konstigt att det ända du är intresserad av är just denna tråd. Det är mycket mysko.

Just nu finner jag inget som intresserar mig.
jag måste nog hålla med Gejsa lite här, d är faktiskt lite lustigt att man blir medlem på ett forum intresserar sig för endast en tråd o just den tråden handlar om en häst som blivit stulen, under ganska konstiga förhållanden.. tycker det är väldigt konstigt faktiskt.. men d kan ju va slumpen också.. man vet ju aldrig =D

Vad är det som bestämmer hur många trådar som man skall vara intrersserade av. Jag är intresserad av denna tråd därför att jag tycker att den har en massa frågetecken.
#155 Du tog orden ur mun på mig…

usch vad obehaglig denna tråden blivit!!
McBeal…tycker också du anklagar lite väl löst. Tänk på JoJo som blivit av med sin häst istället!!!!
* Hoppas vi inte har en häst**** som medlem * mkt obehagligt!!

Det är klart att stölden verkar konstig eller mer eller mindre osannorlik. Varför skulle en annan person sätta ut att dennes häst blev stulen för ett år sedan om det inte var sannt. Jag påstår inte att denna historia inte skulle vara sann men vem av dessa är den rätte ägaren?

#159 hur kommer det sig att du inte är intresserad av andra inlägg här? Vad är du intresserad av inom hästar? Finns ju ett antal olika inlägg här menar jag

dubbelt

Varför bryr du dig bara om stölden i sig? Vi bryr oss om hästen så att den får komma till sin rättmätiga ägare.
Sedan om det är samma person så är det rent ut sagt för j…..igt. För rötägg finns det ju överallt. Det har man ju upptäckt när man hållit på med hästar ett tag. *ler*
Nej, det är nog inte så konstigt om vi börjar undra vem du är eg faktist.

#159 tycker faktiskt inte att vi har ett dugg att göra med vem som är den rätta ägaren.. det tycker jag att vi överlåter åt proffsen att avgöra.. Huvudsaken nu anser jag är att hästen kommer till rätta så att han kan få sin medicin och den vård han är i stort behov av för att överleva.
Sedan kan de som kan det här ordentligt börja fundera på vem som är ägare..
jag ber er ännu en gång att sluta med anklagelser hit och dit!
så jag tycker inte att vi ska nästla mer i hurvida hästen är vanvårdad, vem som stulit den, eller vem som äger den.
vi är inte här inne för att smutskasta någon, och eftersom vi håller till på internet, så har man inget annat val än att lita på att personerna som skriver, talar sanning.

#161 Självklart ser jag till hästens bästa men håll med om att det låter mysko.
Nu kan jag inte hänga kvar längre för jag har en gård med hästar som jag måste se till.
Jag återkommer senare.

Känns som om de här börjar spåra ur, vill bara säga till dig Jojo, hoppas du hittar din häst snart och att han får vara i fred från allt tjorv sen!

Hoppas att hästen kommer till sin rätta ägare snart och att den inte ska behöva bli stulen fler gånger för detta måste ju vara oerhört påfrestande inte bara för ägaren utan även för hästen!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#134 En häst med mycket inälvsparasiter ligger i riskzonen till kolik. Kolik, särskilt om den får tarmvred är hög dödlighet om det inte upptäcks DIREKT. Även inre organ kan ta skada om hästen varit misskött i flera år och haft stor mängd inälvsparasiter under lång tid att det inte går att bota!

#168# Jo då, det vet jag nog. Men man behöver ju inte avliva i förväg. Det är inte säkert att hästen får kolik ens. ALLA hästar får ju inte kolik. Och kolik går ju många ggr att bota om man upptäcker det i tid. Och parasiter har ju alla hästar mer eller mindre så….
Jag har nämligen själv en vanskött häst som är min och mår alldeles förträffligt nu. Men var själv full av stora rosa blodmaskar bla när han kom. Så nog känner jag till det.

Nu tycker jag att ni slutar hoppa på alla människor som verkar lite misstänkta, hur vet ni att det är mcbeal som har lagt in annonsen på blocket och tagit hästen ?? Dewlsd tycker jag inte att Jojo hat hoppat på någon speciell familj hon har inte skrivit några namn bara att hon tror att det är samma personer som har tagit hästen. Sluta leka dektektiver!!! 

#168 + 169 Äntligen har ni kommit fram till kärnan i denna tråd hästen har troligen inte blivit behandlad på rätt sätt för sina åkommor. Om det nu är så att hästen hade mask redan vid köpet och har fortfarande mask så kan man börja undra över sköttseln. Jag har aldrig missat avmaskningsperioderna och det tror jag att ni inte heller har gjort.
#169 Eftersom du har en häst i ditt ägande som har varit vanskött så bör du nog tänka mer om denna tråd än att bara tycka synd om någon. Vi får väll hoppas att hästen har det bra där han är nu.
Vi får väll anse detta vara en varning till andra i samma situation.

säger bara ett ord.. Lögndetektor… ;P

#171# Jag tycker mest synd om hästen faktist som inte får ha en lugn trygg box att få gå in i. Utan kanske får stå i dåliga stall eller i skogen för att gömmas. Ingen medicin eller hjälp från någon. Kanske rent av dåligt med mat osv. Det är så dålig stil att stjäla andras djur.

Men snälla lägg av och anklaga andra, jag tror alla i denna tråden vill att Jojo ska få hem sin häst och om ni andra vill fortsätta tjafsa starta en egen trås om detta då, fatatr ni inte at det är jobbigt för Jojo som det är och n så ska ni bara hålla på och tjafsa om det LÄGG AAAAAV!!!!!!!

#174# Vem menar du anklagar andra? Nu får du väl lägga av själv.
Hejja Hejja Gejsa!! ;)
/Elin
*hejjarmedelin*

Ingen som vet något nytt om hästen? Den har ju varit borta ett tag?
Jojo har du inte fått nå tips om nån häst som kan vara din?
Gejsa allt du säger verkar vettigt 

jag säger det igen:
ingen mer än de inblandade vet hur det ligger till till 100%. vi kan spekulera hur mkt som helst. men jag tycker inte att det ska gå till överdrift här. vilket det är på väg att göra väldigt snart.
snälla, tänk på vad ni skriver.
huvudsaken är väl att hästen kommer tillbaks till sin ägare? vem det än må vara.

#175 Ni har anklagat Mcbeal för att det var han som skrev anonsen på blocket till exempel

Hoppas jojo kan komma hit och berätta lite mer ang den stackars hästen.

SENASTE NYTT OM HÄSTEN? Eller är det inget nytt? Hur många dagar har de gått? :'(

Måste bara säga att jag uppfattade det som att hästarna nyligen varit ute på foder ett halvår och då fått mask?
Men jag kan ha missuppfattat..
Hoppas hon har fått tillbaka honom!

jag kan förstå att jojo inte berättar ngt mer här, skulle inte jag heller göra! Hästmänniskor alltså, alla vet bäst…
Hoppas stackars ponnyn kommer till rätta bara.

Alla vet bäst…..?
Ingen av oss vet ju något skriver vi ju.