Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1368 ggr
Mozen
0

Bockig ponny.

Min nya ponny heter Jahua & är 9 år och jag har haft henne ca 16 veckor nu.Och det är någonting eftersom att hon håller på att småbockar och dom som vi köpte henne av sa att det bara var under tiden som man satte igång henne och hon har varit igångsatt hela tiden sedan jag köpte henne men jag har ridit varran dag så att hon inte får över belastning.Och det är ingenting med sadeln eller ryggen den har vi kollat vi har bytt sadel till en annan som ligger perfect och det kan ju vara att hon bara är busig men det känns som om det är något annat ..! Snälla hjläp mig kan verkligen behöva svar .

Fabulus
0

Putt

elin
0

Veterinärbesiktade du henne vid köpet?
*hoppas jag att du såklart gjorde*

/Elin

Cilla89
0

hon kanske bara testar dig, du har ju inte haft henne så länge..

Thorsson
0

Hon testar dig säkert. Calle gjorde det med mig. Han har tack och lov slutat med det. Kankse för 3-4 månader sen. Och jag har ridit honom sen övergången/vintern 2005/2006

Men jag hoppas som ELIN säger att veterinären besiktigare henne.

Thorsson
0

Men det är klart. Bockar hon högt?

Mozen
0

Javisst att vi har vet.besiktat men det var inga anmärkningar på henne inte ens ett enda litet knyst till problem.Men jag tycker väll att hon borde ha gett sig efter 16 veckor när hon varit igångsatt så länge!

Japp det kan man säga att hon bockar högt.!

elin
0

Du kanske skulle be någon annan rida din häst o se om den uppför sig likadant?

/Elin

kemikal
0

I vilka situationer bokar den? Exempelvis i början av passet, slutet, i galoppen, när du kräver att den jobbar mer, hela tiden?

Thorsson
0

Då kan du skaffa en grästygel. Den ska eg. hindra hästen att dra ner huvudet för att äta. men den funkar minst lika bra att förhindra stora bocksprång. När hästen känner att det inte är lönt att ens försöka sen, kan du spänna ut den mer och mer, till sist ta av den :D

Mozen
0

men hon gör det bara inte vid några speciella tillfällen..har låtit min kompis ridit henne men hon bockar lika mkt med henne

AliceL
0

#10 hur välriden är hästen då..? är hon väldigt känslig eller ngt?

jejjepejje
0

var bestämd när hon bockar, hon testar dig nog bara !

Mozen
0

men det är att jag säger åt henne och det är inte test längre det känner jag ochhon är ganska okänslig och bry säg inte om någonting omkrig henne.hon är välriden…

Jenniferohlson
0

#13 men du, hon kanske bara testade ändå, för visst har hon inte bockat på ett tag nu?:) de har ju gått bra;)

Keligast
0

När bockar hon?