Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1673 ggr
[FarbrorNöjd]
0

Värdera sadel?

Heej!

Ska sälja min sadel och jag har ingen aning om vad den kan vara värd, den är allround mot dressyr, märket är shires. Det står handcrafted shires worcester england på sadeln.. Har sökt som en tok överallt och hittar ingen liknande sadel någonstans, det enda jag hittade som var samma märke var en begangnad dressyrsadel som var till salu för 900dollar men eftersom min är allround vet jag inte om den ligger i samma prisklass.. Någon som kan hjälpa mig? :)

[exotic]
0

Jag hade tagit med sadeln till en sadelmakare och frågat.

[FarbrorNöjd]
0

#1 Kollat runt men har inte hittat någon i närheten här.

[exotic]
0

Ok men har du någon ridsportsaffär i närheten så kanske dom kan hjälpa dig.

[FarbrorNöjd]
0

#3 Vi har bara Hööks här.. Kan ju fråga dom om dom vet nån som kan värdera sadeln. 

Någon annan som har en sadel av samma märke? Vad betalade ni för den i sådana fall? Den verkar inte vara så vanlig, hittar den ju ingenstans. :/

Lina
0

Hur mycket betalade du för sadeln och hur gammal är den?

Hur är skicket på sadeln?

[FarbrorNöjd]
0

#5 Sadeln fick jag med när jag köpte hästen så har ingen aning om vad den kostade ny, den är ca 5-6 år gammal.. Alla delar är hela på den och den är i väldigt bra skick, lädret är liiiite fläckigt precis där man sitter men det är inget som syns om man inte letar efter dom!

Lina
0

Sökte lite på nätet och hittade shires sadlar men inte jud´st det märket du har och dem låg på 3-4k nya.

[FarbrorNöjd]
0

#7 Gjorde du? När jag sökte hittade jag bara som var i syntetläder.. :P Men vad skulle man kunna sälja den för då? :)

Lina
0

Ja, fast på en engelsk sida. 

Jag skulle satt ut den för 1500:- Kanske 2000:- med prutmån.

[FarbrorNöjd]
0

#9 Okej, då var det i ungefär den prisklassen jag hade tänkt mig! :) Har redan en köpare på sadeln men hon ville gärna att jag skulle ta reda på vad den var värd så hon får betala rätt pris för den! :)