Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettavel
Läst 841 ggr
Wanilj
0

känner inga sparkar!!!

Hmmm… när ska man kunna känna sparkar? Den gamla som ska föla i mitten av juni är så rund och fin men… jag känner inga sparkar!!! börjar bli lite orolig…

Kiara
0

Det är inte på alla hästar man känner sparkar, så det är inget att oroa sig för.

Cattis
0

Prova att känna precis vid sidan av juvret då hon dricker kallt vatten. Eller vid ljumskarna. Jag har flera ston som man kan få sitta i timmar o känna på, men utan att känna ngn spark. Men om jag känner då de dricker så känner (och ser) jag oftast sparkarna.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

PimTheGreat
0

vad mysigt att gå och vänta föl…… vet när en shettis jag skötte, när jag var liten, skulle ha föl….vi sov i stallet, i höet,de sista dagarna innan fölet var väntat….

Talismana
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I mitt stall väntade en Quarter och ett Svenskt Halvblod föl men Quartern har slängt sitt föl.. =( Men Svenska halvblodet är smäll tjock och ser ut att kunna sprängas när som hälst! Flört

Cattis
0

Kolla här på tjock! Cool

/Cattis

lisette
0

# 5 hehe det var mig en söt "liten" sak…

__iE
0

#5 shiiiit den va tjock ^^ :D

ska snart ha elr ?

Wanilj
0

åhhh… tack för tipset cattis! jag ska ta och testa det ikväll! vilken underbar shettistulta!

Jag ska se om jag kan få in bilden på vår tös, den är dock både liten och dålig kvalitét…

Sessan
0

#5 Oj oj oj vilket "fetto"Flört

Hur orkade den gå alls. Helt otroligt alltså!

Cattis
0

#9 Räcka ut tungan

Jo då, hon orkade gå. Bilden är från förra året…
Hon var dock inte en av de som var tjockast.

Två av mina som ska föla i år, i juni, ser nästan ut så redan nu. Hopplöst!

/Cattis

Wanilj
0

oj då! min tös ska också ha i juni men hon är inte så rund!?!?

Älskar_hästar
0

#5 Jättegulligt :D

Anki113
0

Hej!

Enligt min veterinär ska mittt sto ha föl i slutet på juni.

Jag både känner sparkar och ser hur magen rör sig.

Min beräkning är 28/5-06.

Är det nån som sett sparkar så tidigt?

Pernilla Lindström
0

Hej påer alla!!Cool

Rund heten på magarna kan variera, endel har ingen. och vissa har jätte stora magar. Jag har ett sto som får enorm mage knapt så hon går ut genom stalldörren , det kan bero på hur många föl dom har haft osv . och endel kan faktist vara tomma också, eller kanske skendräcktiga ja det finns en jungel, men sparkar ser man i regel jämt Tycker jag / PLSkrattande

Wanilj
0

Jag har kännt lite "bubbel" nu!!!Skrattande

Man blir alldeles..Kyss

CBA
0

Jag fick en riktig dagsedel på handen i söndags när jag var till uppfödaren och kramade magen *myser*

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

lisette
0

"min"? det låter som om det vore ni som är dräktiga… :)

Wanilj
0

Ja men blir ju så tossig! Jag och Wieta var ute på en liten promenad idag.. Viktigt att även hon får lite egen tid ibland! Hon älskar att bli borstad och omhändertagen.. Nu när vi har det så lerigt så promenerar jag båda flickorna så att de får skritta av sig ordentligt innan de går in varje dag… Samt vi har en enorm pöl likt en liten "sjö" som vi vadar i( den är 20 cm djup) Då får man rena ben samt övar på " vattenhinder"Flört

CBA
0

#17 Det ÄR som att vara gravid själv….spänningen och förväntningarna och att få följa utvecklingen bit för bit Glad

Jag tyckte det var underbart att vara gravid även fast den sista var jobbig med många krämpor!

Mvh CBA

lisette
0

det är skönt du slipper slutdelen va cba??? =)

CBA
0

#20 Faktiskt inte (jag kanske är konstig då) men jag har inte varit rädd vid någon av mina förlossningar, varken för smärtan eller vad som komma skall.

Jag hade ingen smärtlindring, endast lite lustgas….men så hade jag 2 snabba förlossningar :o)

Jag har alltid varit tolerant mot smärta….den är relativ anser jag :o)

Mvh Konstiga jag :o)

lisette
0

ja smärtan väger väl upp mot vad du får i utbyte… :)

Linda
0

Jag födde min dotter i går för 4 år sedan..Huva..Bröt svanskotan och sprack så jag fick om opereras direkt efter samt en ny operation för ca 2 år sedanFundersam

lisette
0

men nu vill jag inte ha barn linda…

bubbelbubbel
0

linda. Aj säger jag då. det lät inte speciellt roligt =/ bryta svanskotan kan ju inte vara kul…

Linda
0

Jag e inte gjord att föda barn hi hi..

-Och är ett perfekt skräck exempel!!

-Andre barnet föddes 2 månader för tidigt och fick ligga på sjukhus 40 mil bort hela sommaren..

bubbelbubbel
0

oooh neeej, lilla bäbisen..tur dom är bra på att ta hand om för tidiga barn…:)

Linda
0

Absolut, jag är evigt tacksam NÄL faktist (trollhättans sjukhus)

Linda
0

Neo prematur bebis)Neo en månad på sjukhuset

bubbelbubbel
0

..men varför hamnade han så långt borta ? och inte i stockholmstrakten ?

Linda
0

För alla larm var slut samt att de inte längre kunde ansvara över att han fick bra vård här i stockholm, så vi flögs när han var 5 dagar gammal.

bubbelbubbel
0

åååh. så liiiten.
men det var ju bra att dom insåg det. bättre då att flyga er till trollhättan och få bra vård!
min kusin fick tvillingar som föddes för tidigt, eller ja, fick plockas ut för tidigt, den minsta vägde 800 gram…