Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutbildningträning
Läst 985 ggr
Hagelyckan
0

Hur långt har era 2003 kommit?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag undrar hur långt ni har kommit med era 2003:or . Vi har en efter Briar som är jätte duktig men sent tagen.Så jag undrar hur långt era unghästar har kommit? Ska dom vissas på kvaliten eller något? Det är tanken att an ska vissas , men vi vet ju ej om han kan hålla sig borta från skador eller annat.

Anna
0

Måste bara säga, tjusig häst!!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Lauth
0

Min 03:a ska gå kvaliten till hösten. Första målet ärr dock att starta lokal hopptävling 29 april. Han är hoppad uppsutten bana på 1 m nu så det är dags att komma ut.
dressyrmässigt så jobbar han i god form alla 3 gångarter och har påbörjat sidvärtsrörelse.

Linda
0

Pappa upp i dagen:)

Har en c ponny med Magini på pappan, hon är 2002

Hagelyckan
0

#2 Hej! Det verkar som det går jätte bra ! Hur vågar ni hoppa en meter på han när han bara är 4år ?( Jag tänker på knäna ).

Lauth
0

1m är vad dom ska gå som 4-åringar. Finalerna i unghästschampionaten går på 1,05 och 1,10  för 4-åringarna.
Eftersom  det är tävlingsklasserna så anses det ju vara vad dom kan gå vid den åldern.
Självklart är det viktigt med regelbunden vila och att man känner efter om "suget" i hästen mattas av. Då är det dags för vila igen..Med vila så undviker man förslitningsskador m.m.

[Yoe-Yoe]
0

Vilken vacker häst! Underbar teckning! :)

gejsa
0

Vi har inte gjort så mycket med vår. Vi skyndar långsamt. Satt väl på honom ca 15 ggr förra sommaren. Har inte hunnit mer än en gång i år. Nu står han ju på Strömsholm för diarré så vi får väl ta det varsamt.

AliceL
0

Hagelyckan, vart står han? haha såg några askims plaketter (min hemmaklubb) i bakgrunden xD jättesöt häst! var det han som reds för stefan j?

Lauth
0

Första nollan till semifinalen är tagen, bara  ut och jaga 2 till..*lycklig*

AliceL
0

åh lycka till lauth! :D

Lauth
0

Och idag kom 2:a nollan.
En kvar…

AliceL
0

#11 grattis grattis :)

Snuttan2
0

Vad roligt att det går så bra Lauth :)

angelhorse
0

själv har jag en Biggels avkomma på 4 år som rids ute och i paddock för träning ,vi har börjat med skänkelvikning och jag ska i veckan börja longera med inspänningtyklar för formens skull.

Det är kul att det verkar som Briar/Biggles hästarna verkar  vara kloka och modiga.Men man ska inte glömma Mamma häst det är ju trots allt 50/50 .min har Hekla ur sto familj 41 som mamma och är enl uppfödaren i psyket som henne men är nästan en kopia av Biggles utseendemässigt.

Lauth
0

Tackar, det är så himmla roligt :)

Cilla89
0

Schrek, min systers "ponny", han kommer antagligen växa över, han är maxad nu och bara 4 år! I alla fall, så skyndar hon långsamt, han rids regelbundet 3-4 ggr i veckan, har nu ställts av för att vila hela sommaren. Än så länge kan han: grundriden i alla gångarter, börjat på sidvärtes, öppna, sluta, bakdelsvändingar, och är hoppad bana på 60 cm :)

Lauth
0

Och idag kom den 3 och sista. YES!! Så jäkla glad. Nu är min lilla tuffa kille klar för semifinalen. Men först ska han få semester med början imorgon.

AliceL
0

åååh gu vad kul Lauth :D

CarCar
0

Min 2003:a har just för tillfället lite semester och sommarbete, innan dess har vi hoppat clearround på upp till 90cm.. Ska ta upp hoppningen om 5-6veckor igen. Han ska gå kvalitetstävlan men inte 4-års championatet. Jag har satsat främst på hoppningen det senaste men tanken är att han ska bli fälttävlanshäst.. Han är e: Majim G ue: Democritos..

JMax
0

#17 Bilder tack! Skrattande

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Lauth
0

Hmm.. Är ju usel på att fota och åker mest själv så det är dåligt med bilder men jag kan infoga en bild från hans ridprov på 3-åringstestet förra året..

Lauth
0

Kan ju ta en till…

kudden
0

Vi tycker inte att hästar ska ridas in förräns dom är minst 4. Mina fyraåringar är nu ridna i 1-2 månader. Dom som gått längst kan nu skänkelvikningar i trav, går stadig form i alla gångarter och hoppar uppsuttet banor på 1m. Den som kommit minst i utbildningen går i stadig form i alla gångarter, hoppad bana uppsutten 70 cm.

gejsa
0

Min 2003:a kan bara skritt, trav och galopp. vi skyndar långsamt. För han var så barnslig förra året.