Hagens Ryan RC 76
Någon som betäckt med honom, eller varit i övrig kontakt med honom? Vill gärna veta vad ni tycker om honom, både lynne, gångarter, exteriör och så mycket ni bara kan klämma ur er!
Varför? Det är Wildas pappa.. :)
En andra bild (se även bifogad). Kanske lite svårt att säga från dessa bilder men om någon sätt honom "live" så att säga..
MVH Anna Attlid
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Vad har han för stam *nyfiken*
Hagens Ryan RC 76
e. Tulira Highball RC 47
u. Abbeyleix Flora RC 605
Hela hans stam går att hitta på www.aramennoc.se - gå in på "Databasen" i menyn till vänster och sedan sök på Hagens Ryan RC 76.
MVH Anna

vet en hings min kopis red för massa år sedan,sååå himla fin!!
Hagens Lance heter han,kanske ngt som vet vem det är el har ngn bild?
*putt*

Jag är stort connemara-fan :P
Och har träffat rätt många Hagens-ponnyer och släktingar, rider ju en Hagens-ponny ;)
Jag skulle kunna rabbla upp en hel del släktingar (och inte ;)) och vad jag tycker om dem, men blir rätt ointressankt läsning skulle jag tro, blir inte så väldigt relevant egentligen
Personligen tycker jag att H. Ryan är rätt tråkig, saknar det lilla extra för att vara gdk hingst i avel tycker jag, och han har liksom de vanliga "connemara-felen". Skulle inte alls passa ihop med mitt mara-sto :p Har inte sett honom live eller på film, hade ju varit intressankt för att se hur han faktiskt rör sig…
#5 Jag är också ett stort fan av connemaror. ;)
Jag har lixom inga erfarenheter alls av just Ryan men på bilderna tycker jag iallafall att han ser fin ut. Och om det är som du säger att han är lite "tråkig" så har ju Wilda iallafall inte ärvt det. ;) Och håller med dig, skulle vara kul att se honom röra sig.
MVH Anna

Hos svenska connemara f. hemsida så finns det en bra grej som heter prestations-toppen där man även kan se hingstarna som lämnat bäst/flest bäst avkommor och H.Ryan ligger ju rätt långt ner där…
Kollar man deras extriör-tabell även över hingstar med flest lämnade avkommor med bra extriör-poäng ligger ju Ryan inte på topp heller, även om han ligger bättre till där.
#2 OK! Red en hel del Hagen-ponnier i slutet av 80-talet när jag bodde i Finspång. F, G, H, I-årgångarna…
Många efter H. O'Chief och ett par efter VärnbergsOrion. Därav mitt intresse.

Min kompis hade en ponny, Hagens Quick heter den. :)

Du såg aldrig Hagens Naught Nora när du jobbade där?
Är mkt intresserad utav att se bild eller höra något om hur hon var/är i huvudet eller ser ut i kroppen!
#10 menar du mig?
Isåfall; tyvärr inte. Hästarna jag red gick i verksamhet/tillridning på Finspångs ridskola och din pålla föddes visst -87(?). Jag var där mellan -85 och -88.

Är inte min, är mins mor.

Jättetrevlig är han iallafall va på ridläger där 04 (även 05 men då på den nya gården) och den bästa hagen och även 2 av dusharna låg i ett hus som satt ihop med hingststallet - i hingsthagen så dit fick man glatt gå men han va jättesnäll verkligen en trevlig häst

Ridskolan jag red på när jag var liten hade två Hagens-ponnyer.
Hagens Gisela och Hagens Jig. =)