Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 685 ggr
PimTheGreat
0

OT....MKT pinsamt fråga

frågat även på gravid iFokus men får inget svar och jag får panik snart!! Har så FRUKTANSVÄRT ont i brösten…vet inte va jag ska ta vägen!!! Har köpt mjuka amningBH men de hjälper ju inte!!!!!!! Kan börja gråta så ont de gör och fryser jag så kan jag skrika rakt ut av smärtan….blir värre ju längre graviditeten går! och det är bröstvårtorna som är värst….känns som jag snart inte kan ha BH längre och utan bh kan jag INTE gå…. Snälla ge mig råd!!!

elin
0

usch, stackars dig!
Varför kan du inte gå utan BH?

/Elin

PimTheGreat
0

#1 för tungt då….gör ont då med efter ett tag…Generad

JMax
0

Vilken vecka är du i? Jag hade onda spänningar i början av grav. men de gav sig efter nån vecka eller så. Hur länge har det suttit i för dig nu?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

PimTheGreat
0

#3 jag är i v 18. haft detta ca 3-4 v nu

Maja
0

Min kompis hade så när hon väntade barn.. Ömmar alltså bröstvårtorna? Hon fick lägga bomull i sin BH för då blev det mjukare och någolunda bättre.. Köp en BH i en större storlek annars och fyll ut den med bomull.. :) Lycka till!!

JMax
0

Kan du inte prata med barnmorskan, hon borde ju ha nått bra tips. Nån medicin kanske som dämpar?

Lindbygarden
0

Ta bomullspaddar eller ammningskupor och klipp hål för bröstvårtorna om de är mkt mkt ömma… Värme hjälper också om brösten spänner mkt.. Många gånger blir det rejält svullna i början a la Dolly Partonx2 :o) Det brukar lägga sig sen…

Använd absolut inte bygelbh!!!!

Believer
0

jag var väldigt öm i brösten första halvan av graviditeten. dvs. fram till v 20 ungefär. så det är nog ingen fara ska du se. det är ju en väldigt stor omställning för kroppen.

PimTheGreat
0

ok. tack för era råd. Ska testa de olika ni sagt här. Tror inte det är nåt farligt men så jobbigt och kvällarna är värst…kliar gör de oxå….suck. Ska till ultraljud på tis sen har jag BM 1/8…. tänkte höra då om det inte lagt sig nåt

[Angel88]
0

UPPSÖK LÄKARE FORT DU KAN HA FÅTT MJÖLKSTOCKNING!!! det har min mamma fåtttt

PimTheGreat
0

#10 inte alla redan väl??? bara i v 18

bubbelbubbel
0

neej d¨pim du borde nog inte oroa dig. du har ju fått expertsvar där uppe, tror knappast att det kan vara mjölkstockning sådär tidigt..

JMax
0

Nä, inte mjölkstockning än, det låter konstigt. Men se upp för det senare!! Jag hade en lättare släng av det och det är inte skönt…

PimTheGreat
0

jag läser om vad som händer med kroppen varje vecka och med fostret och det står inget om någon mjölk än så det tror inte jag heller på. Min syster har haft det och då blir brösten hårda och knöliga. mina är helt mjuka med ÖMMA…så normalt säker men JOBBIGT

lisette
0

men pim, dom växer ju med. de är kanske inne i en växperiod? det är garanterat inte mjölkstockning, du har inte fått ngn mjölk va?

PimTheGreat
0

#15 nej nej ingen mjölk här inte!!

lisette
0

svarade inne på gravid med. kom att tänka på att när jag hade ont i tuttarna (efter loke kom ut) så fick jag fetvadd att lägga i bh:n som värmer. du kanske ska prova det?

Ove-D
0

Vad säger MVC? Värme är ett bra tips… sedan känner du någon skillnad om du trycker IN bröstvårtan in i bröstet? Känner du skillnad efteråt om brösten masseras?

PimTheGreat
0

det enda jag provat är att ha olika bhar och att lägga mig i ett varmt bad. det varma badet hjälper mot både ont i magen och brösten, så fetvadden kan kanske funka…ska prova de. TAck alla!