Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 641 ggr
examynia
0

vart förvarar ni era pass?

ja vart förvarar ni era hästars pass nånstans?

menar inte att ni ska säga exakt men typ om de är hemma eller inlåst i stallet.. för läste att de skulle vara i stallet om hästen är där.. men känns lite sådär iom att man itne kan låsa in de:S å om de blir fuktigt:S

Peppe
0

Jag har det hemma.

Om nu någon skulle komma och vilja se passet av någon anledning så har jag för mig att du har typ 1 h på dig att fixa fram det.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

examynia
0

läste på deras hemsida å de står att man ska ha de där hästen är å kunna visa upp de direkt men om man var ute å red eller var iväg med hästen så hade man 3 timmar på sig.. jag har alltid haft de hemma för de känns lite sådär att ha de i stallet eftersom att vi har så mycket inbrott:S jag bor 1,5 mil från stallet..

men hur vanligt är de egentligen att dom kommer ut å vill se de? jag har varit i samma stall i 7 år nu å har aldrig varit med om de:S

CelsiusT
0

Jag har mitt inne hemma, skulle inte ha det i stallet. Men jag har å andra sidan hästarna på samma gård där jag själv bor, så när passet ligger inne hemma så är det ca 20-30m från stallet ;P

Egentligen ska du ha det med dig om du är "iväg" med hästen någonstans, tex om du lastar i transporten å åker till tränare osv. Alltid när du transporterar ska passet vara med. Men är man ute och rider så har man 3h på sig att ta fram det så man behöver inte ha det med sig när man rider.

Jag tror knappast att en kontrollant säger något om du behöver åka hem och hämta passet, det är ju bara 30-40 min tid för dig t/r (men se till att veta var du har det!). Har aldrig varit med om att en kontrollant kommer ut, vet inte varför dom ska göra det egentligen?

Medarbetare på westernridning.ifokus

WornOut
0

Har mina i låsta medicinskåpet i stallet.

LinaN
0

Har mitt hemma. I passet ligger även ägarbytespapper så inte en chans i helvete att det får ligga i stallet om nån stjäler passet, påstår att de köpt hästen osv.

Har aldrig behövt visa passet på andra ställen än träningstävlingar för att de ska kolla vaccinationerna, och på hästkliniken så de visste att det var rätt häst de behandlade.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

CelsiusT
0

Har aldrig behövt visa passet på klinik vid behandling? Passet har jag enbart visat för veterinär så dom kan föra in vaccinationen och på tävlingarna då man visar upp vaccinationen.

Medarbetare på westernridning.ifokus

LinaN
0

#6 jag hivade upp det tillsammans med min legitimation vid registrering att vi vart där. Sen så fyllde de i vaccintionen (stelkramp fick han extra när vi var där eftersom de misstänkte elak hovböld, nu var det ingen böld utan något annat men rather safe than sorry) och då konstaterade vetrinären också att "ja, det är ju rätt häst i papprena o vad jag verkar ha framför mig så…"

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

examynia
0

okej men då kommer de få ligga kvar hemma.. för som sagt vill ju inte ha de i stallet.. dels för att de kan bli snott å vi inte har nånstans med lås.. å sen då för fukt osv.. när jag åker ut så har jag de alltid med mig de har jag varit duktig med faktiskt:P de tar 10 min exakt enkel resa att åka för att hämta de å som sagt då får dom väl vänta den tiden i såfall:P..

bunnyheart
0

Jag har mitt hemma :)

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

DinJejja
0

Har det hemma nu. Men ska byta stall nästa vecka och där förvarar dom passen i ett låst medicin skåp i den uppvärmda sadelkammaren som också är låst hela tiden. :)

examynia
0

#10 ni kommer ha tillgång till nyckel till medicinskåpet då? så att ni kommer åt passen om de är akut?

DinJejja
0

#12 Ja alla har en varsin och vi är bara 5st i stallet.

examynia
0

#13 okej ja men då är de ju bra=) så man kommer åt sitt pass om man ska iväg:P

Aribigga
0

Jag har i låst sadelkammare i stallet.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Linnea
0

Mitt ligger i mitt låsta skåp i den låsta sadelkammaren.

Skynda långsamt så går det fortare.