vilken sida i transporten?
Ja, det undrar jag.. Om en häst ska åka själv, finns det då nån lag på vilken sida hästen ska stå på i transporten? Eller det är efter smak? Jag har för mig att hästarna ska stå in mot trafiken, alltså vänster sida i transporten.. Schess står alltid på vänster sida när han åker själv..
Vilken sida har du sin häst på när den åker själv?
Vänster såklart, för att minimera risken att transporten tippar / rasar ner i diket pga taskig vägren.
Och förresten, hur många har bilar som dom får dra 2000+kg med? :P Annars är det ganska svårt att få köra mer än en normalstor häst ;)

Vänster :)

vänster…:)

Självklart in mot trafiken och mellanväggen i

vänster sida…

Vänster såklart av samma anledning som slo ;)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

det verkar ju ganska självklart detta att dem ska stå på vänster sida xD men min kompis har sin häst på höger sida, så jag blev lite fundersam..

Finns ingen lag som säger vilken sida du ska köra hästen på men rekomendationen är vänster sida. Själv kör jag alltid på vänster sida mellanväggen.

Vänster.. Är de två hästar försöker ja tippa vikt så den tyngsta får stå till vänster.. ;) Noga mä mina pollar ;) hihi…
finns nog inget som är rätt eller fel? Men min häst åker på höger.
jag ställer mina hästar på vänster sida.
Gör som #9

Vänster.Men en av mina är bredåkare så att den åker utan mellanvägg.Å^^ ,

Vänster:)
vänster ^^
/Elin

Springa bredvid..haha

#16 haha, ja det är ju en variant xD

vänster
VÄNSTER

när mina åker själva står dom på vänster sida.

Vänster =)

Vänster
Vänster, men han åker brett alltid.
vänster, instämmer med slo och brukar ställa den tyngsta till vänster när två åker.

Vänster av samma skäl som slo om hon inte åker utan mellanvägg förstås.

vänster