Hur uttalas era hästars namn??
Ibland kan det vara svårt att lista ut hur namnet uttalas då kan vi försöka skriva så likt som möjligt uttalet.
Hur uttalas era söta hästars namn?
Min goding Coda uttalas Kåda.
Hela namnet Cilgriant Bonny uttalas väl Silgariant bånni men annars är det bara Bånni :)

jag vet faktiskt inte hur min hästs namn uttalas ☺️ Heter Dysart men kallas något helt annat.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Oh denna är svår, holländskt ;). Men vad jag förstått av de gamla ägarna (som också var lite osäkra) så uttalas Walewijc's Noortje såhär:
Vallevitch Nårtjé (haha vad fult det ser ut när man skriver som det uttalas)🤐😂
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
hehe min häst har ett lätt namn.. uttalas precis som de står.. Steffen:P haha..
Min häst heter Revolt, de uttalas Revålt
Han kallas Rulle, och det uttlas som det stavas.
Han kallas även Rolle boll, uttalas Rålle båll ;)
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
Min häst heter Goretex, uttalas Gårtex. :) Många säger liksom Gåretex, med e:et, men det är fel, fel, fel! ;)
Målly utalas Molly :)
Hälsningar Sasha, Zally och mig!
Corro uttalas Sorro, men folk som inte förstår bättre läser namnet och kallar honom Korro :)
Haha, Moony kan uttalas på så många olika sätt! Vanligtvis blir det nog Mooni, tex om jag pratar om honom eller kallar på honom eller så, men pratar jag med honom blir det vanligtvis det lite kortare Muni. Sen finns det de som säger Muuni eller Maowni också :)

Folk brukar ha väldiga problem att uttala Orion som jag tycker att det ska uttalas. Jag säger Oriiån, men många andra jag träffat uttalar det Årriån av någon anledning 🤔
Min medryttarpålles namn uttalas typ.. Som det stavas.. Pepita. Eller tja, Päppita ungefär😃
Julia… 😉
Så svårt var det… Fast när hon tävlade hette hon A.C.'s Julia, och det uttalades: Ejses Julia.
Min medryttarhäst heter Zeran, och uttalas Seran 🙂
Lätt som en plätt hon heter Hind, precis som det låter och skrivs