Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: ridning
Läst 4253 ggr
Gullan_J
1

Medryttare sökes Jämtland

Hej! Jag söker en positiv tjej/kille som kan ta hand om min blivande D-ponny nån eller några kvällar i veckan. Då jag redan nu fäst mig vid ponnyn jag får ta hand om (en liten b-ponny) har jag inte hjärta att lämna bort henne för en ny egen ponny. Så enda lösningen är att skaffa medryttare på d-ponnyn jag ska få hem, så jag rider lillponnyn som kräver sin ryttare, då hon är riktigt stark och medryttaren hjälper mig med min storponny förhoppningsvis är lite lugnare.=)

Medryttaren jag söker ska vara någorlunda hästvan (ej nybörjare med andra ord). Då ponnyn jag söker medryttare på ev. kommer vara en New Forest, lite grövre modell, 146,5 i mankhöjd. Hon är elva år och relativt snäll, men kan vara ganska het. Tävlad L:a dressyr och L:c hoppning. 

Maxvikt på medryttaren är 65 kg och maxläng 170-175 cm. Men jag antar att ni själva kan avgöra om ni är för stor för en d-ponny.

Jag vill ej ha betalt, och vill ha hjälp 1-3 ggr i veckan. 

Jag finns i Strömsund, tio mil norr om Östersund. 

Antingen mejla ett PM här, skriv här nedan om du skulle vara intresserad så kan vi diskutera vidare eller skicka ett e-postmeddelande till Ninjo@telia.com

-Bättre ökänd än okänd