Stallplater lediga
I "mitt" stall är en box ledig nu, en till blir ledig 1/8. Och ev en till höst, om Willmer åker till himlen…
Full skötsel alla dagar, mockning, in och utsläpp, täckesbyten, morgon, middag och kvällsfodring.
Fri mängd hösilage eller hö (eller båda), halm och havre ingår.
Stora boxar med vattenkoppar, liten sadelkammare, kallvatten, stor vinterhage och sommarhage. Hyfsade lång utevistelse. Dunderbra med ridvägar runt om stallet, skrittavstånd till Säva gård och deras ridbana och ridhus (terminskort 1500 kr).
Månadshyra 2000 kr.
Ligger ca 3 mil utanför Uppsala, bra bussförbindelser.
Vi söker efter trevliga hästar med trevliga hästägare, som vill "bo" ute på landet, i ett lugnt stall med lite spring.

Willmer var det fölet eller?
När jag läser om det stallet vill jag ha egen häst ännu mer! Lät som ett jätte mysigt stall :)
/ Sara & Casper

vart ligger det nånstans? åt vilket hå¨ll utanför uppsala? det låter ju perfekt=)

Säfva ligger åt Enköpingshållet, så troligtvis däråt då…
#1 Nä, hblvalacken (16 år, har strålbenhälta). Spirit är fölet/åringen.
#3 Säva ligger ca 2.5-3 mil utanför Uppsala.
#4 Säva stavas inte längre med f.
Nu letar jag stallplats, igen.

#5 Nähä?! Mysko… Det var fint med ett f tycker jag.
#6 Förut stavade det med f, inte nu längre.

har jag fattat det rätt att det är från detta stallet du tänker flytta??
Japp.

Min kompis som bor i närheten av uppsala ska ju skaffa häst, hon letar.. hon letar ju stallplats också, ska försöka få henne att bli med här..
#10 2 lediga boxar nu, tillträde omgående. Lyrik och jag stannar kvar.

#11 Så du stannar i alla fall? :O
#12 Ja, eftersom han trivs så bra. Är lugn och ostressad, både inne och ute. Han blir lätt stressad av mkt olika saker, men inte i detta stall. Har haft tendenser till magsår innan.
Eftersom han är så gammal, 26 år, blir det jobbigt för honom att flytta igen till nytt stall, med nytt folk, nya rutiner, nya hästar.
Pratade med stallägaren igår, tills det kommer nya hyresgäster (helst 2 till) får Lyrik gå med några av hennes hästar. Så ensam i hagen blir han inte, något sällskap blir det.