Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 425 ggr
PimTheGreat
0

Ny familjemedlem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

igår kom det en underbar familjemedlem till oss. En 14 mån hund. 50% schäfer och den andra delen är en korsning mellan tax,drever och bauffe (vet dock inte hur denna rasen stavas eller vad det är för ras). Ronny heter han, men då vi haft en i familjen som heter så, så har jag döpt om honom till Bonny istället. Igår efter jag hämtat honom var jag i stallet hos Linda och han och hennes hanhund fick leka och det gick verkligen kanon. De hade så skoj. Han var med borta och träffade hästarna och katterna och kaninerna. Kan inget annat än berömma honom. Han lyssnar bra, men dock är det träning kvar vid inkallning….det går lite slött än. Men det är bara att kämpa på. Just nu ligger han och sover så gott i soffan…hehe….. skickar med en bild när han ligger på vår lurviga goa matta….

bubbelbubbel
0

oj sicken söt liten kille :)

PimTheGreat
0

han ser ut som en minischäfer…..mkt söt och mysig kille. hur lugn som helst…(förutom när han leker då…)

Anna
0

Vad kul, söt var han också :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

mazze
0

Vad söt han var.

Ida_79
0

gud vilken söt hund ni skaffat:) Lycka till med han

lisette
0

har han fått de andra rasernas korta ben?

han ser ut att ha det mysigt.. *fniss*

gejsa
0

Vad fin han ser ut. Ta en bild när han står så man får se hur stor han är. Har iaf schäferfärg ser det ut som. Varför sålde dom den?

Cilla89
0

va fin :)

Believer
0

vilken sötnos =P

DojoKelder
0

Va söt han va Sofie!!

Beundy
0

Söt han va :)

PimTheGreat
0

#7 de sålde honom pga separation mellan henne och mannen…. och hon ville inte ha honom i en lägenhet. hon tyckte inte det var nåt liv för honom….. hon storgrät när jag var och tittade på honom och sa att vill du ha honom så snälla ta honom redan ikväll så jag får avsluta detta….hon var verkligen fäst vid honom. gjorde jätteont i mig när jag var där. blev att jag med grät för allt var så sorgligt! Men Bonny han stortrivs nu med att springa lös med hästar och skog hela dagarna och när jag jobbar så har shirley honom och jobbar hon så är hundarna hos mig…. kan inte bli bättre

gejsa
0

#12# Vad härligt att det gick så bra med alla inblandade. Tråkigt för tjejen bara. Men hon får väl komma och hälsa på ibland och se att han mår bra.

Saknar foto på hela han? Har han korta ben som Lisettes hund?

PimTheGreat
0

#13 ska ta ett på hela honom imorgon. har bara mobilen och den tar då dåliga kort nu när det e mörkt….. spelar ingen roll hur många lampor man tänder…suck

gejsa
0

Hi hi jag vet. Har två svarta hundar hemma. Blir inte så bra foton på dom heller. *ler*

__iE
0

söt :P

elin
0

jätte gullig :D

/Elin