Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 581 ggr
thilda-
0

Vad tycker du?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är hon något att satsa på innom hoppningen? :P *Kolla då inte på Ryttarens hoppstil bara :P *

thilda-
0

en till :)

thilda-
0

Och sista :)

thilda-
0

Putt Putt :)

thilda-
0

puutttt

thilda-
0

men kan ingen skriva eller?:O

Maja
0

Hihi.. Söt.. ^^ Kan ingenting om hoppning så fråga mig inte.. XD

Cilla89
0

Skulle nog passa till hoppning ;)

divansson
0

Jag tror helt klart att hon skulle passa.. hur höga är hindren?

joytick
0

Tror att hon kan passa, men ryttaren får träna lite ;)

E_hjo
0

Med en annan ryttare så… ;)

thilda-
0

#8 65cm :)

thilda-
0

Hon har en annan ryttare.. men hon e dö rädd för min bebis ;P haha speciellt då dom ska hoppa :P

Ledin
0

åja hoppar bra. lycka till. Söt ponny med.

bebbe
0

Hur gammal är hon ? har hon tävlat och fått placeringar? i så fall vilka klasser?

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

thilda-
0

Hon är 6år.. Aldrig tävlat i något innom Ridsporten.. bara trav där hon har rekort på 2.23,9 och har sprunget in 1205kr :)

Galoppan
0

Ryttaren behöver öva?? 0=)

Murre_Uddiz
0

den hoppar ju bra! :)

asså t ex #16. om det var jag som red skulle jag nog bli asledsen om jag läste det där.

Galoppan
0

#17 Happ XP Men du vet ju inte hur jag hoppar, jag kanske är jätteduktig och den är ite sämre än mig 0=)

mikado
0

Ponnyn ser ut att hoppa fint, svårt att bedömma något utifrån några få bilder mitt i språnget, det har ju mycket att göra med hur bra den är på att taxera, om den är tittig på hinder osv. Med tanke på ryttarens sits på vissa bilder ser den ut att ha tendens att hoppa av lite för tidigt, eller så är det bara för att den hoppar onödigt stort.

thilda-
0

jo :) Jag har video på henne oxå :)

halludu
0

Hästen hoppar superfint men ryttaren bör dock träna på sin hållning när den hoppar ..drar mkt i hästens mun och sätet?

thilda-
0

Jag har aldrig kollat på då dom tränar.. eftersom jag jobbar och jag bor i övik.. och pållen är i Umeå i Röbäck och jag har dessutom inge körkort så jag kan inte åka upp och kolla osv.. och jag är heller ingen "ridexpert" då jag bara håller på med trav :)

Thorsson
0

Jag tycker absolut det är en häst man kan satsa på hoppingen. Bättre stil på ryttaren bara så skulle dom va super på banorna :)

Alexandra13
0

tror den skulle passa till hopp :)

thilda-
0

#23.. jaa:) så fort "låne tiden" har gått ut så ska jag jaga efter en ny som kan satsa seriöst på de :) och skola henne ännu mer :)

Thorsson
0

:P Jo, ja.. Hur hög är hon nu igen ?

thilda-
0

1.22 :) hon hoppade 70cm idag :)

Thorsson
0

Synd att hon är så liten. Annars hade jag gärna tagit henne :)

thilda-
0

Putt

Mangis
0

_thilda_ , du är duktig du som inte verkar ta åt dig av alla onödiga kommentarer. Är det bara på min skärm det står "*Kolla då inte på Ryttarens hoppstil bara :P *"?  Det är lätt att vara duktig ryttare hemma vid tangentbordet… Många travare hoppar bra (inklusive min egen). Fortsätt att ha kul med din häst!

thilda-
0

#30.. Mig gör det ingenting om dom klagar på ryttaren… Eftersom Ryttaren är inte ens jag :)

AliceL
0

om hästen bara är sex år och inte hoppad så mkt tkr jag att den ska hoppas av en följsammare ryttare. ser ut som om ryttaren har ga dålig balans och hänger hästen väldigt mkt i munnen i alla språng. ska man hoppa en häst som ändå är ga ung bör man ha full kontroll på sig sj och sin egen balans. behöver hästen gå och balansera upp sig sj, ryttaren och dessutom bli hängd i munnen i alla språng kommer den antagligen tröttna på att hoppa… den har bra teknik men får nog bättre om den får friare hals och därmed friare rygg och kan hoppa igenom bättre. hoppar lite tidigt, använd markbom innan hindret om hästen är svår med det. eller är det kanske ryttaren?

elin
0

Tycker också många kommentarer var totalt onödiga!
Hon skrev längst upp att man inte skulle kolla på ryttaren, varför kommentarer ni den personen då?
Det e så förbannat lätt och låta så otroligt duktig när man sitter vid datorn, usch va trött jag blir!!

/Elin

thilda-
0

#33.. ja, håller med dig..

Det är ponnyn ni ska kommentera om :) och inte ryttaren. har filmer oxå om det finns någon som vill se :) Gelehallon90@hot.,, de e bara och adda på msn om ni vill se :)

thilda-
0

Putt

thilda-
0

Putt

AliceL
0

#33 Tja, _thilda_ undrar ju om det är värt att satsa på hoppningen. ryttaren gör ju direkt inga förtjänster, de flesta vill väl bara värna om hästen som antagligen inte kmr utvecklas lika bra som den kunde göra med en bra ryttare.. så tänker iaf jag

Gyllan
0

Men pollen verkade ju bara vara uthyrd, och _thilda_ hyr ju ut den till någon annan sen?!

((har jag rätt eller fel, är det så det ligger till? det är så jag har fattat det iaf..))

men visst har alla rätt i att pollen inte kommer att utvecklas så mkt bättre om den har samma ryttare…

(fast ni vet ju inte, den ryttaren kanske blir mkt bättre än er med lite träning)

thilda-
0

#38. Ja hon är ut hyrd.. Och till vintern ska hon ut igen :) och nästa sommar :)

Men inte allt förlångt borta eftersom då äre ju Tävlings säsong :)

thilda-
0

Putt

Between
0

Det där är väl inte Luddan? Förvånad

Thorsson
0

#39. Verkar va ett förstort bett hon har. tjejen din..

[OliviaT]
0

det är ju ganska svårt att se på bilder, mycket lättare och se hur den är IRL jag menar hur den rör sig, hur den bjuder och reagerar på olika situationer :)

schvung
0

Synd att det inte var en film som vi fick se… annars tycker jag (av bilderna att döma) att ponnyn ser ut som en riktig liten hoppkanon!

thilda-
0

#41 jo det är luddan :) Luddiluddibadskum <3

thilda-
0

#42.. dom byter o har sig med bett… skickade med ett men dom använder de inte

Between
0

Visste inte att hon var så bra på annat än att springa Räcka ut tungan Vem är det som rider henne?

thilda-
0

#47 haha okej :P Emma Ottosson och Fanny från umeå  ;)

thilda-
0

Och springa.. Det vet väl alla att hon kan :D hon är en riktig kämpe! hon vart 3a i fredags i Monte loppet på Bodentravet ;)

AliceL
0

#49 grattis :D :D

thilda-
0

Tack :D

thilda-
0

här kommer de 2st nya bilder :)

thilda-
0

2a

thilda-
0

Puuuttt :D