Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: annonstorget
Läst 557 ggr
[Carolinia]
0

Intresserad av D-ponny?

Hej, tänkte göra min vän en tjänst och lägga upp en liten annons här också. I hopp om att någon ska nappa.

Är det någon som är ute och söker efter en D-ponny valack antingen som sällskaps- eller körponny eller som en utmaning?

Hon är tvvärr tvungen att sälja denna ponny då hon inte har råd att ha en ponny som bara står och äter upp hennes pengar. Han säljs som sällskaps ponny eller körponny. Han går att ridas då han är ung och frisk på det sättet men han är en riktig utmaning. Han skulle behöva ridas in på nytt/tillridas då han har fått för sig att bocka av ryttaren vid ridning. Främst i galoppen.

Han är veterinär besiktad och är helt frisk så detta sitter i hans envisa huvud. Han test reds av min vän för ett tag sedan och var supersnäll i skritten och traven, men efter ett varv i galopp bockade han av henne. Det är alltså detta han gör, så han behöver någon som kan lägga tid och träna bort detta.

Ägaren har två andra hästar och har inte tiden eller pengarna att betala en till-ridare.

Han är en valack f. 1999 på ca 148 cm. Ursnäll vid hantering från marken. Säljs för 5000 kr inkl. utrustning.

PM:a mig vid intresse så pratas vi vid mer där du kan få se en bild på honom samt om du har några frågor. Sen ger jag mobilnummret till ägaren.

[Carolinia]
0

Kan tillägga att han har potensial att bli en fin tävlingsponny då detta är det dottern till ägaren ville göra. Han är en korsningponny av lite allt möjligt (har inte raserna i huvudet).

kajsaochkayla
0

Vart finns han?:)

[Carolinia]
0

I västra götaland :)

kajsaochkayla
0

Okej men bor ungefär 2 timmar bort :/ men hon vill inte lämna över honom på foder och man Skulle säga att någon löser problemet och hon säljer honom sen om problemet är löst?:)

kajsaochkayla
0

Oj läste att du skrev svar på min fråga i inlägget :)

[Carolinia]
0

Du menar att du vill ha honom på helfoder och lösa problemet gratis?