Era hästar?
Kanske redan finns en sån här tråd, men aja. Skulle jättegärna vilja se era hästar (kan vara medryttarhäst också). Skriv gärna namn, ras, ålder osv ;)
Jag börjar då.
Namn: Alladin
Född: 1997
Ras: Connemara (kan ha något annat i sig då han kommer från irland)
Kategori: D
Uppfödare: Okänd i Irland
Inriktning: Dressyr
Gillar: Morötter och Havre
Gillar inte: När man borstar på huvudet
Sen kom jag inte på något mer, om ni kommer på något eget att skriva kan ni göra det.
#1 Vilken söt ponny du har!!
Till vänster på bilden:
Lekapso Lettiskt halvblod född 2006 e. Lakijs u. Parvalde
En härlig madame med väldigt stark egen vilja. Köpte henne för drygt ett år sedan. Hon har ett fantastiskt fint steg och är mycket lovande i hoppningen. Underbar att rida om man själv är trygg och lugn. Ska i framtiden bli min tävlingskompanjon i både hoppning och dressyr, eventuellt fälttävlan.
Till höger på bilden:
Time Zone Varmblodig travare född 2001 e. Turbo Thrust u. Tea Time
Underbar, lojal och härlig vän som alltid vill göra rätt. Delar henne med en bekant och har haft henne i ca två år. Älskar att galoppera, gärna snabbt och gärna förbi andra hästar^^ Lätt i munnen, med bara lätta fingrar bromsar hon in och skrittar sedan på fria tyglar utan stress. Hade aldrig tränats när hon kom till oss och jag har nu upptäckt att hon älskar hoppning och håller på att utbilda henne på egen hand.
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"
Steffen.
född:05
okänd härstamning i passet men uppfödaren vet precis vilka hans föräldrar är
korsning nordsvensk/appaloosa
ca 162 hög.
en grabb som är jättemysig men han är ung i huvudet fortfarande så har lite problem med honom i ridningen då han hoppar åt sidan riktigt ordentligt när han blir rädd å jag flyger av ganska ordentligt å illa så jag vet inte riktkgt vad jag ska göra faktiskt:S inte kul att åka av jämt..
men annars är han jättemysig å just nu ser han ut som en nallebjörn med all vinterpäls.. dock har han tappat alla sina muskler då jag som sagt flugit av illa för 4 veckor sen så revbenen tog stryk å kommer inte kunna gör anågot med honom på minst 4 veckor till:(
så jag hoppas att han växer till sig snart.
annars så är han ltie utbildad i dressyr vad jag vet å sett men vi tillsammans har inte kommit så långt där har nyligen börjat rida lite lätt för instruktör å jag hoppas att vi ska kunna bli samspelta i framtiden. annars så är de skogen som gäller å de är härligt sålänge som han håller sig på stigen å inte hoppar åt sidan:-P
så jag har lite att jobba på med min grabb men han är så underbart söt så de går om man vill:-D
Carmichael LM *Calle* (den mörkbruna)
val, född 2008, e: First Wish ue: Amiral. Calle gick breederskval på 74% i augusti :) Han är en jättecharmig kille som ännu är lite valpig och fladdrig med benen ;)
Hot Romance *Hottie* (fuxen)sto, född 2005, e: Don Romantic ue: Bellini. Henne har jag haft sedan hon var 9 mån och har ridit in henne själv. Hon är jättemysig, väldigt lätt att ha att göra med men med lite humör också :p
Quick Ston "Totte" är en amerikansk travarvalack född -98 e: Houston Laukko ue: Quick Pay. Har haft honom på foder i ett år imorgon. =)
Liten och kompakt kille på ca 157 cm i mkh. Rolig personlighet, väldigt arbetsvillig och trevlig att ha att göras med. Var i princip rå när jag hämtade honom, förstod inte ens sidförande hjälper.. "Inriden" på travet som montéhäst och efter det gått rakt fram i skogen så att säga. Har kommit en bit sedan dess och går numera någorlunda stadigt och avslappnat i takt i skritt och trav och förstår vikthjälperna bra, accepterar skänkeln och kan det mesta grundläggande i skritten, börjat leka med samling & skrittpiruetter samt påbörjat sidvärtesrörelser i trav.
Skaffade honom för att ha/forma en ridhäst som passar mig och som jag kan ha roligt och utvecklas med utan några krav. Utöver ridningen är det tänkt att vi ska börja köra mer i vår, först och främst som ett alternativt motionssätt för pållen, och kanske senare lite mer seriös brukskörning när jag känner att jag vill satsa på det. =)
Haha, blev tydligen värsta romanen… (A)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Kaiza Pelka Clip som till vardags kallas för Kaiza. Hon är född 2003 och är en varmblodig travare efter King Lavec och undan: Frida Clip-
Fina hästar alla har 
Namn: Primula II RC1393
Ras: Connemara
Ålder: Snart 18år
Primula är min jättesnäll ponny, just nu utlånad till ridskolan så att jag får mer tid till hennes "föl", snart 4-åriga Sparven. Ridskolechefen som även har hälften av ridlektionerna är jättenöjd med henne, hon passar kanon in i ridskolan, temperamentsmässigt och när hon får lite mer kondition så kommer hon även passa de äldre då hon är välriden :) Lite långsam är hon och svår att få att tagga till ordentligt, men på bilden ser ni en glad rackare som kom 6:a av 13hästar, i ett påskoj-lopp på travbanan! :D Ignorera att jag rider som en mupp just då, hade passerat mållinjen och skulle sakta av och då blev det lite knas^^
Sparven (Little Sparrow) lägger jag in senare! :)

Här är min prins!
14 år, 164 cm hög och världens korsning, mamman är blandning Connemara/irlänsk import och pappan blandning Holsteiner/Fullblod
Har haft honom ca 5 månader men bilderna är från i våras då jag var medryttare på honom. Han är tidigare tävlad upp till 110 sm och tränad upp till 120 cm, men vi har som max hoppat 105 tillsammans (om jag minns rätt).
Har inte tävlat något än men har börjat planera lite för våren iallafall. Första gången blir nog en Pay & Jump på 80 cm, sedan 90 cm och sedan lokalt 90 cm. Det känns ganska lagom då jag aldrig tävlat lokalt tidigare, och blir alltid så himla nervös även när det bara är klubbtävlingar
Så även om min häst är helt cool på tävlingsplatser, inte bryr sig ett dugg om tittiga hinder och ärligt talat inte är rädd för någonting, så känns det bra att börja smått 
Dressyrtävlingar får dock vänta ett tag, han har svårare för dressyr än hoppning och jag tycker inte vi har kommit tillräckligt långt för att tävla i det än. När jag köpte honom hade han inte ridits så mycket dedt året, så vi har fått lägga mycket tid och arbete på att bygga upp bakbens- och ryggmuskelaturen för att ens få honom att klara ordentliga galoppfattningar i vänster varv. Det är fortfarande jobbigt för honom, men det går framåt! 
Namn: Coda
Höjd: 128 cm
Född: 2002
Ras: Svensk ridponny med några procent islandshäst.
Temprament: Snäll och matglad envis liten ponny med hjärtat på rätt ställe.
Gillar: Godis, kel och galopp
Gillar inte: Bettet, Ryckiga ryttare och pussar på mulen.
Inriktning: Allround
Okänd härstammning Import Danmark.
Min lilla bästa kompis <3
#12: Gud vilken sötis 
#13: Shit vilken fin bild / häst är det du som fotade?
#14: Sötis ponny 

Namn: Jazzman
Född: 1996
Ras: Gotlandsruss
Kategori: C
Inriktning: Western, Natural horsemanship
Gillar: Att tänka och lära sig nya saker
Gillar inte: Främlingar, barn, män, när man tramsar, när man kommer fram i boxen eller när han äter, stå uppbunden, att bli hämtad ur hagen, att behöva anstränga sig, krav…Han ogillar det mesta helt enkelt, min lilla pojke :)
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
Namn: Tösen
Född: 1991
Ras: Nordsvensk/varmblod
Kategori: Stor häst
Inriktning: Western, dock nypensionerad
Gillar: Att bli kliad på rumpan och att få springa så fort hon kan. (och jag lovar att det går fort…galopphästar, släng er i väggen, typ xD)
Gillar inte: Att inte få komma in och ut ur stallet först
#15 Tack, nej det är en kompis som tog fotot :)
#29: Ok :)
19: Hihi ;)
Namn: Slättens James Bond
Född: Ja
Ras: Shetlandsponny
Kategori: Hardcoreponny
Inriktning: Mest framåt, mer övertalning krävs för att det ska gå bakåt. Ibland åt sidorna men då är skaklarna ivägen så vi unviker det hellst.
Gillar: Att jobba och komma ut, även att bli pysslad med.
Gillar inte: Barn.
lurvponnyn.vimeddjur.se
#22: Hur gammal är du? 
Namn: Jop H men kallas för Sudden vilket på småländska betyder en liten busig grabb typ Emil i Lönneberga 
Född: 2011 e Jesse ue Eibert.
Ras: Frieser
Inriktning: Min fina unghäst ska utbildas i dressyr när tiden kommer.
/Johanna - fler hästar och bilder finns på stallvisionboön.se
#25: Shit vilken snygging ;)
#24 17år, jag vet att han är lite liten till mig… :(
#27: Okej, tänkte också på det
Söt ponny iaf ;)
Min sköthäst, menmen :P
Namn: Stellan
Höjd: 146,5 cm
Född: 2002
Ras: Okänt, liknar lite en shire av sportmodell ;)
Temprament: Världens bästa! Snabb i ridningen med gör aldrig något dumt. Gosig med mig :)
Gillar: Galopp! :D Hon springer som vinden
Gillar inte: Stressig omgivning, sadelgjorden.
Inriktning: Allround
Hon är min bästa kompis även fast vi inte ses varje dag :)
(PÅ bilden ser jag så himla konstog ut, men det var min första tävling.. höll på att dö av nervositet
)
Dålig bild men ska ta nya imorgon (med riktig kamera denna är från mobilen). Namn: Hamilton Ras: dansk korsningsponny Färg: mörkfux Född: 1998 Kategori: (grov) D-ponny 143 cm Allround "skogsmulle" ponny som absolut inte vill ridas på banan i onödan ;) blir slö som en gammal farbror i ridhus men går fint med lite envishet och jobb. Pigg och fin ute i skogen särskilt med sällskap :) skulle aldrig kasta av en med flit och lyssnar bra på hjälperna. En fantastisk kille som nästan alla kan rida. Älskar MAT. Gudasnäll i allt men försöker "nafsa" med läpparna när han blir otålig (han visar att han "kan" men gör det inte hehe) cool kille som går fram överallt. Kräver lite övertygelse när man är ensam. Gillar inte måttband! Dom är han rädd för haha. Kan bli "tjurig" i boxen vid mat men gör inget :)
Namn: Nicaros
Ras: Svenskt Halvblod
Stam: Nactus - Martini
Färg: Isabell
Född: 2003
Höjd: 171 cm
Inriktning: Hoppning, men vi hittar på det mesta för det mesta!
Gillar: Godis, mys, att ta av mig mössan, hoppa serier där han får tänka själv. Gillar även yoghurt, cola och öl, smaskens säger han och slickar ens hand!
Ogillar: Att behöva hoppa av stort och sträcka på sin stora kropp är nog det enda han helst slipper.
#31: vilken söt ponny! 
Jag har två, börjar att presentera Wiktor
Namn: Wiktor
Ras: Korsningsponny av A-ponnytyp/Ridponny
Stam: Okänd
Färg: svartskäck
Född: 2000
Höjd: 90 cm
Inriktning: Vi hittar på det mesta, men han är främst körponny och hopponny, men vi håller även på annat.
Gillar: Det mesta, vad vi än hittar på :)
Ogillar: Boxvila
Temprament: Envis när han sätter shettissidan till, annars en väldigt snäll men bestämd ponny. Hittar ofta på något som får mig på bra humör. Visar tydligt om han är missnöjd med något, när han inte gillar något eller någon men även när han är nöjd och gillar läget.
MVH
Sofie
Han är inte heeelt min, har honom på foder. But still.
Han heter Bengtsson, renrasig stammad shetlandsponny född 2008. Kommer inte ihåg vem mamman är, men pappan är James Harriot. Blivande körponny och ridponny, men kommer göra ungefär samma med honom som med Wiktor så det blir även lite annat :) Han är lugnet själv i många stunder, tar det mesta nytt med ro och skyndar inte igenom livet. Klockren barnponny då han älskar att få uppmärksamhet, bli ompysslad och bli riden. Han gillar inte farliga monster som han måste gå förbi ibland (stenar är det läskigaste), klippmaskinen och att vara i från Wiktor. Gillar det mesta annat. :)
MVH
Sofie
# 27 sålänge inte din ponny visar tecken på smärta eller blir överdrivet trött vid ridning så är det ingen fara :) Gotlandsruss är ganska tåliga små hästar. Min är 133 i mkh och bär utan bekymmer 70 kg.
Namn: Nutella ( Men kallas för nellan )
Ras: svenskt varmblod ( halvblod )
Inriktning: Hoppning
Almänt hom henne:
Hon blev inriden som 10 åring och nu är hon 12 så hon är inte så utbildad än men håller på att utbilda henne och det går framåt så det är roligt.
Hon är lite svårfångad i hagen men ska börja träna med henne sen till våren när det har blivit varmare :D
#37, Vad fin!
Hälsningar Sasha, Zally och mig!
#36 Tack, han är jätte stark och är piggast bland alla och jag rider honom ganska ofta. men jag förstår att det kanske inte ser så snyggt ut och att många tycker synd om honom.
#34 känner igen han:) vart har du köpt han från? / när? #39 beror på din längd och vikt samt hur han arbetar med sig och hur du rider med balans :) din ålder kvittar. Jag känner mig för stor på russ om de inte är riktigt stora och kraftiga (jag är 19, 160 lång och 48 kg) så min vikt är nog inget problem.
#13 Nej usch vad söt! 
//Elina ♥
#41 Tack så mycket!!

Sedan Bon!
Dream Bourbon
Travhäst
Född -03
Valack
Bon är, eller snarare är på väg att bli, min montéhäst. Köpte honom när han egentligen skulle gå till slakt för att ha med på montélicenskurs. Men det visade sig att han faktiskt kunde springa lite ;) Så jag har kvar honom, och satsar nu på att kvala honom för monté i vår.
#45 Vad är en montéhäst?
#40 Jag fick honom i present när jag fyllde 17. Det var då en Erika som hade honom, men en Carina som ägde honom innan jag fick honom. Känner du igen honom så får du mer än gärna skicka ett pm med vad du vet, för jag vet inte mycket om honom innan 2006 (jag började sköta om honom september 2006 och han blev min 2007/2008 så jag har koll från september -06, men inte innan dess vad han varit med om).
MVH
Sofie

Min fina!:)
Namn: Candy Shot ''Candy''
Kön: Sto
Född: 1995
Ras: Sv. Ridponny (Kat. D), vet ej riktigt vilka raser hon har i sig
Mkh. Runt 145, skulle jag gissa ;)
Candy är en, för mig, väldigt speciell ponny.
Har bara haft henne sedan 1 Augusti 2012. Hon är extremt kittlig och i början sparkade hon mot mig och stegra o,s,v. när man skula rykta, klappa och lägga på sadeln. Nu är hon fantastisk! Något pigg i hoppningen och lyssnar inte riktigt på mig i dressyren ;O
Aja, vi jobbar på det. Hon går emot tygeln också, så i hoppningen får man alltid ha lite längre tyglar (enl. min instruktör) Har man bara det så går hon lugnt och fint även i hoppningen ;)
Hon älskar: uppmärksamhet, godis, uteritter, är dock rädd för nästan allt x'')
Hon hatar/är rädd för: Att vara själv, blir ''rädd'' för allt då, och man kan ej få stopp på henne när hon väl springer.
Haha, ja, det var väll lite om henne ;)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
#36: ? Asså det beror ju på hur kraftig den är, men jag tycke hon såg lite väl stor ut på honom (han är ju bara 127 cm och 19 år gammal)
#51 Jag vet att jag är för stor för honom. Men han får inte ont av att jag rider honom och han har under många år fått bygga muskler under tiden jag blev äldre. Många islänningar är inte mycket större.
Men som sagt så förstår jag om ni tycker att han är för liten, jag har hört det några gånger…
Har inga bra bilder men här är en mer rättvis bild
#52: Islänningar är väl typ runt 140? Iaf dem min mamma brukar rida på men aja.. Tycker fortfarande att man inte ska rida på för små ponnysar även om man säger att dem inte får ont! Men han var ju inte direkt "ung och stark" eller vad man ska säga 
Jag har precis blivit medryttare på denna fantastiskt vackra sagohäst, är helt förälskad!
Namn: Chantilly
Född: 2006
Ras: Arab/frieser
Inriktning: Dressyr
Jag har inte lärt känna henne ännu och inte hittat alla knappar, men det var ändå något som gjorde att jag verkligen fastnade för henne vid provridningen. Hon har sådan otrolig karaktär och utstrålning, plus att hon är väldigt godhjärtad.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#54: Vacker!!
#55 Kan jag få din medryttarhäst?:) Jisses vad fin!
#56: Menar du mig eller #54?
http://www.angelfire.com/ut/islandshastar/Islandshast_fakta.htm
en islandshäst är mellan 115-145. Men som sagt så förstår jag att ni tycker det, och jag vill bara försäkra er m att han inte lider av att jag rider honom
Vill tillägga att jag träffat islandshästar som vart 150 cm också, de finns i många olika storlekar..
MVH
Sofie
#57 menade #54;)
Det här är då min halvfoderhäst :)
Namn: Zephyrita
Född: 1993
Ras: Svenskt varmblod (?)
Kategori: Stor häst, 175cm
Inriktning: Hoppning, men med mig både dressyr och hoppning
Gillar: Hoppa, rejsa ute i skogen med andra hästar, mat, att rejs i ridhus HAHA
Gillar inte: Att bli lämnad kvar till sist i hage/stall.
Jag har haft henne i ca 1½år nu, och vi har gått från 0 till 100 sista 4 månaderna. Jag kan nu rida henne i form och nu jobbar vi på att korta upp henne/samling då hon är väldigt lång i kroppen. Det märks inte att hon är 20 iår! Jag har lärt mig sjukt mycket på henne, och jag är stolt över att få ha henne. <3

Fullständiga namn: Walewijc's Noortje
**
"Tilltalningsnamn**": Nora
**
Född:** 1998
**
Ägare**: Jag :P… sen 2 år och snart 4 månader tillbaka!
Import: Holland.**
Ras:** New Forest Ponny.
Höjd: 144,9 cm (D-ponny)
**
Inriktning:** Hopp.
Färg/tecken: Isabellfärgad med bläs och 3 vita strumpor.
Nora är en väldigt personlig hopp-ponny som älskar att hoppa och är riktigt bra på det. Vi har gått igenom mycket och Nora är den hästen som alltid kommer betyda mest för mig <3._
Vill ni följa mig och "Nora" så tryck HÄR!_
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."

En av mina, har haft henne i två år nu :)
Namn: Torpets Aurora, kallas Semlan :)
Född: 2009
Ras: Gotlandsruss.
Ägare: Jag :)
Höjd: 113 cm (i somras)
Inriktning: Körning/Allround.
Gillar: Allt möjligt, finns inte mycket hon inte är med på :) Älskar att få något gott i krubban då och då :)
Semlan är ett underbart russ med världens bästa temperament. Bilden togs i somras när jag var på tre års test med henne :)
Carpe diem!
#58: Ingen kommentar, orkar inte argumentera om hur stora islandshästar är. Tycker dock att du ser på tok för stor ut för en LITEN PONNY, men vissa tycker ju typ att shettisar skulle kunna bära 100 kg även om dem inte får ont av det.. 

Namn: Myrrah :)
Född: 2006
Ras: Engelskt Fullblod
Höjd: 165 cm
Inriktning: Dressyr (Men har gått som gallophäst och hopphäst)
Gillar: Morötter och öron-massage ;)
Myrrah är en fantastisk häst, total skiter i allting som händer runtom henne och blir inte rädd för någonting. Hon sticker aldrig och det värtsta hon gör när hon blir rädd är att hoppa till lite åt sidan. Hon är min läromästare inom ridning och har hjälpt mig otroligt mycket. Ändå har jag bara varit medryttare några månader. c:
Medarbetare på bildredigering! :)
Jag har ju sagt att det är okej att du tycker det, men förlåt att jag blandade in mig i denna diskustionen vill inte uppröra någon.
Har två mys pållar, mor & son! :)Baileys
2009
Arabiskt Fullblod/Öselponny
145 cm
Allround
Baileys är min familjs egen uppfödning. Världens finaste o goaste, men väldigt busig. Inriden hösten 2011, nu under utbildning.
Gramilah
2000
Arabiskt Fullblod
143 cm
Allround
Gramilah är min ponny som jag nu ägt i snart 5 år! Vi har under vår tid haft väldigt mycket motgångar, men 2012 började det äntligen släppa ordentligt och vi har nu börjat samarbeta på ett helt annat sätt tillsammans.
ras: Godkänd PRE hingst
Namn: Onis Corrales
Född: 2009
Färg: Svart
Mkh: 160

Namn: Virdarnas Kalops <-- finaste namnet ever
Kallas: Kalle, Kalledub, dub, dubeduben, tjockis, sötis, fulis och jörk, hahha asså ta inte detta fel, huuuuuumor folks.
Född: 2000
Ras: Renrasig New Forest.
Kategori: D, 148 cm.
Uppfödare: Virdarstallet i Småland. Uppfödning av New forest har dem.
Inriktning: Vår inriktning är ju NH, trickträning, klickerträning och hoppning, fast tävlar inte, kanske någon p&j någon gång haha.
Älskar: MORÖTTER det bästa han vet hahah, även göra tricks, hoppa, racea, gymkhana m.m ^^
Gillar inte: När Zaki (mammas häst och hagkompis) kommer för nära, då blir det krig hahaha ;)
min ögonsten som betyder precis allt för mig, kommer aldrig lämna honom ♥