Welshutställning *bilder*
Welshar är ju bara så söta, så jag tänkte bara visa ett par bilder från idag när jag var på welshutställning i Nybro.
Det var tänkt att den skulle hållas på den gigantiska gräsbanan som finns tillgänglig, men pga starka vindar höll de visningen inomhus i ridhuset istället, till min stora besvikelse.
Nåja, 4 timmar och 500 bilder senare kom jag iallafall hem och rätt nöjd med dagens bilder trots det usla vädret (även om vi slapp regn).
#0 - Ett litet welshföl på gräsbanan där visningen egentligen skulle hållas.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#1 - En urläcker hingst, påväg mot ridhuset.
#2 - Samma hingst igen, som här har fått syn på…
#4 - Ett sött föl, här gnäggandes efter mamma.
#5 - Och en sista bild för tillfället, på samma föl igen.

Awwww va söööta!!!

Naaaw, vilka sötingar! :D :P
Ja visst är de =)
Måste bara visa dessa två ur-kassa bilder som knappt är värda att kallas fotografier (tagna väldigt hastigt inne i mörkt ridhus).
-> Ett av fölen sparkar bakut och träffar människan rakt på axeln.
-> Och en där ett annat föl (som påminde en hel del om Wilda, båda utseendemässigt och temperamentsmässigt) som stegrade, vred sig, tvärnitade, rusade och bockade i desperata försök att bli fri från grimskaftet. Sekunden efter denna bilden är tagen låg fölungen på marken (h*n slog över) men var lika snabbt uppe igen i nya försök att komma loss.
Flera föl från klasserna 'ston med föl vid sidan' blev så stressade att de ramlade omkull när de försökta slita sig och springa efter mamma, men alla gick det bra för.
vad sööta=)

du är så duktig på att ta kort :D

Vad fina foton! Snygg grimma som fuxstoet hade.
Men måste inte hästarna ha träns på sig när dom ställs ut?
Tack =)
#12 Hingstarna ska väl visas i träns, men stona behöver väl inte göra det, har jag fel?

Jag trodde att alla hästar utom föl då, måste visas i träns.

De vilda fölet i #9 är ju sjukt likt Lennox!! Hoppas bara han beter sig bättre på visningen… Jätte fina kort som vanligt =)

ååh vad fina bilder! gillade den vita hingsten skarpt =P
#15 Ja visst är h*n! Tack =)
#16 Tack ;D
Bifogar en till bild på samma föl.

Anna - dina bilder är alltid så himla fina!!
#17 Vilken busig uppsyn den har ^^
Underbara bilder, Anna :D
Fina! :)
#9 meh. dom måste väl ha tränat den till att kunna vara på en utställning ? asså om det nu inte var så att den blev rädd för nåt lr så, men det lät det ju inte som att det var ..
Tack alla =)
#20 De var jätteduktiga de små fölen när de skulle stå still framför domarna, men det var när stona skulle trava fram och tillbaka på medellinjen och fölen skulle stå stilla, som de blev stressade och ville följa efter mamma.
Fina bilder, jag gillar welshar, vi har sålt våran förra till Nelen… : )
#21 aha ok. För du ba: den försökte bli fri från griimskaftet och att komma loss.
Snygga bilder! =D

så fina bilder. tänk om man kunde fotografera sådana fina foto.
#23 Jo när mammorna travade iväg ville de komma loss ;)
Tack hörni!

#4: Åh, så underbart foto! Jättesöt häst.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Du är otroligt grym på att ta bilder anna!
Vad tar du för att du fotar o hur långt kan du tänka dig att åka? =)
/Elin
Tack!
#28 Exakt kostnad bestäms först efter fotosessionen. Ca priser finns på min hemsida, www.annaattlid.se. ;) Jag vet ungefär var du bor, några mil norrut från Tranås, eller hur? Bodde där förut, har bröder och pappa kvar där. Men tyvärr är det nog lite långt, och resten av sommaren är jag nästan helt upptagen också. :/

#12 tror att ston & valacker 0-4 eller ngt sådant inte behöver ha träns, men hingstar ska alltid ha det. eller om det är 0-2, aja, ngt sånt x)