Hovproblem...
Jag har en hovslagare som har varit och skott min ponny tre gånger, fjärde gången igår. Det var första gången jag lät honom ta henne själv men det ångrar jag tyvärr nu.. 
När jag kom till stallet idag märkte jag direkt att det var något konstigt med framhovarna och när jag kollade lite noggrannare så ser man att de är verkade på helt olika sätt. Den ena är kort och hög medan den andra är låg och lång.
Hon är oren på höger fram (den lägre hoven) men är varmare i den andra.
Jag skrittade en sväng för att se om det blev bättre/sämre men efter bara fem minuter så tvärstannade (har hon aldrig gjort förut) hon och vägrade gå så jag hoppade av och gick tillbaka till stallet.
Jag ringde till hovslagaren och han sa att han kunde komma förbi imorgon om hon fortfarande haltade. Han hade inte märkt något annorlunda när han skodde och han tyckte själv att fötterna såg bra ut när han lämnade henne (..?..)
Ringde en veterinär också och rådfrågade med henne men hon sa att det var bäst att hovslagaren kollade på det. Hon kunde inte heller säga ifall det var bra att röra på henne eller inte eftersom det kan vara allt från sömstick till hovböld.
Hon är 6 år och har mycket energi så risken är att hon får krupp i den lilla sjukhagen och skadar sig ännu mer om hon inte får gå.
Vad tror ni? Vågar jag röra på henne (typ en skritt tur ca 15 min) eller är det smartast att bara låta henne stå tills allt är utrett? Hon blir ju lite ojämn fram eftersom hovarna är olika höga så jag är lite orolig för att hon ska få problem i ryggen också..
Vad hade ni gjort om ni var i samma sits?
Bilden är tagen från en konstig vinkel så den är lite missvisande men jämför höjden på trakterna och lutningen..
nu kan jag bara utgå från hur jag själv skulle göra.. å jag skulle faktiskt låta min häst stå tills de var uträtt så jag inte hade ställt till med något så att de blir värre.. men de är så jag skulle göra i din situation iaf.
Byt Hovslagare
Jag hade låtit hästen stå tills fötterna är fixade, hade även bytt hovslagare.
MVH
Sofie
Efter det här kommer han aldrig få lägga händerna på hennes hovar igen, självklat.

låt hästen gå i sin vanliga hage tills vidare för att undvika belastningsskador. du bör inte sitta på den, men sjukhage är inte heller nödvändigt.
och som du redan konstaterat, byt hovslagare 
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Säger som #6, sjukhage är lite overkill oavsett om det är ojämnheten, sömstick eller hovböld som är orsaken så kan hon nog gå i vanlig hage utan problem. Men belasta henne inte och gå inte med henne i onödan, hon kan ju ha vansinnigt ont och då är det bättre att hon får röra sig så som hon känner.
Du pratade om att hovslagaren skulle komma ut igen och titta på det. Jag skulle nog tagit en annan/ny hovslagare med en gång istället.
Hoppas det löser sig och berätta gärna hur det går!
Medarbetare på westernridning.ifokus

om det är så stor skillnad som du beskriver och som de ser ut och vara på biderna är det lite tveksamt att en hovslagare lyckats åstakomma detta på en enda skoning. Om hovarna skulle ha lika höga trakter så ser det ut som att man hade behövt verka ner den ena hoven flera cm, och det hade ju inte gått för då kommer man ju in till kötthoven. Om ena hoven har en hög trakt, och kanske också lite smalare samtidigt som den andra framhoven har en ganska låg trakt och har en mer "platt" hov så tyder det på att hästen avlastar det benet med hög trakt.
Nu kan jag inte säga att så är fallet, men något att tänka på i alla fall.
Framför allt, fråga den hovslagare som gjorde detta hur hen tänkte! Det kan vara så att hen tyckt sig se ett problem som behövt åtgärdas. Det är viktigt att kunna berätta det för nästa hovslagare, så att inte den personen gör något som går helt i motsatt riktning för att det ursprunliga problemet kanske döljs av den nya verkningen.

Hur har det gått?
Hade också en hovslagare som fixade min hästs hovar helt ojämt.. Skillde flera cm på trakterna. När hovslagaren kom ut påpekade jag detta och bad honom fixa till det, dock så tålde han inte kritik och åkte där ifrån allmänt sur för att jag hade rättat honom och sagt att han hade gjort fel! Försök prata och fråga om hen gjorde det avsiktligt eller inte.. Är svaret inte, byt hovslagare!

Sko om den kortare hoven och lägg en sula kanske så dem blir jämna eller jämnare iaf?