Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettbeteende
Läst 799 ggr
examynia
0

alltid tro de värsta?

jag får en känsla av att hästfolk som man pratar med alltid tror det värsta.. tex att en häst vill gå med huvudet nere vid marken så måste de vara fel på hästen? men om hästen är kollad överallt av veterinärer å kiropraktor så tror folk ändå de värsta..

tycker ni att man alltid ska tro de vrsta om de är nåt? självklart ska man kolla upp de för visst är de så att hästar gör på vissa sätt när dom har ont för att bli hörda.. men om man har kollat upp de å de inte hittas nåt fel.. tycker ni då att man ska släppa de å då istället försöka träna bort problemet? eller fortsätta att tro de värsta å verkligen stirra sig blind på att de är nåt fysiskt fel?

jag tycker som så att kolla upp de.. sen om de inte hittas nåt fysiskt fel försöka att träna bort de vad de nu kan vara..

Gronstedt
0

Man får väl kombinera - försöka träna bort problemet men samtidigt vara uppmärksam på alla förändringar och tecken på nya eller gamla problem. Veterinärer och andra terapeuter missar saker och ett problem kan ha sitt ursprung på helt oväntat ställe i hästens kropp, så man kan inte vara säker på att allt är helt grönt bara för att någon expert inte hittat ett fel.

viktoria91
0

Jag kollar gärna upp, då jag veta att det ska gå väldigt långt innan min ponny visar smärta eller obehag!