Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterproblemhästarhästproblem
Läst 1851 ggr
emiliapegazus
0

Lastningsproblem med min nya häst

Hej! Min häst jag köpte i somras är väldigt svårlastad. Jag fick hjälp i somras av en NH tjej i stallet och det hjälpte och vi lärde honom att lasta sig själv genom att jag stod utanför fast hade han i longerlina och sen traskade han på själv när jag smackade på honom. Det gick jätte bra hela hösten men sen när snön kom och allt så har han börjat tveka och det tar timmar för mig att lasta honom så jag ger upp nästan.

Nu har jag liksom fått börja om från början vilket är väldigt jobbigt. Vet någon vad det kan ha att göra med? Vi har ju ingen egen transport utan han åker ju nästan i olika varje gång, kan det ha något med saken att göra eller vad tror ni? Jag behöver all hjälp jag kan få eftersom han är min tävlingshäst. Tack på förhand

[Wijsa Kaberg]
0

Har du kollat på ponnyakuten förra säsongen? Då var det jättemånga som hade lastproblem, både att dem bara stog på luckan och vägrade gå in och så fanns det dem som hade hästar som bara kastade sig/ vägra komma i närheten.

Tobbe Larsson förklarade bra och en kompis till mig har typ blivigt av med sitt lastproblem när hon såg hur man skulle göra på programet. Glad

Är han istadig och bara vägrar eller typ håller han på och stegrar och sånt?