Utevistelse
Tänkte bara kolla med er hur länge ni har era hästar ute nu på vinterhalvåret. Skulle vara kul att veta. Där jag stod så tog dom in våra till lunch, och vissa dagar fick dom inte vara ute alls.. Tur e flyttar vi på sön så då slipper vi det!
De är ute ca 12 tim ( 7.00-19.00)
med fri tillgång på hö o termobar
Våra är ute ca 12-13 timmar. Med flera fordringar om dagen.
Min medryttarhäst går på lösdrift.
Hälsningar från mig, ponnyn och kaninerna :)
Lite olika beroende vem som släpper ut och in. Men minst 10-12 timmar om dygnet. Förra året hade vi en tjej i stallet som i all välmening kunde ta in dem vid 14 tiden om dt var tex regnigt. Det tycker jag är skönt att slippa nu, min häst smälter inte…
lurvponnyn.vimeddjur.se
Mina åker ut vid 7 på morgon och in vid 22-23 tiden. fodras ute tre gg och sen ett mål till natten inne.
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Mina står ute 24/7, utom vid riktigt dåligt väder nattetid, då får de komma in.
Ponnyerna går på lösdrift, de 6 stora hästarna går ut kl 8 och kommer in vid halv 5. Riktigt skönt att få in dom så dom får äta eftermiddagsfodret inne tycker jag! När dagarna blir ljusare går de dock ute till 20.00
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Ut runt 7-8 och in runt 15.30-16.30, äter bara en liten lunch ute mitt på dagen, alla andra mål ges inne.
Min går ute 9 timmar om dagen på vintern, äter precis innan de går ut, får lunchhö ute och får nästa mål så fort de kommer in. Har riktigt stora hagar med 3-6 hästar i varje.

Det är lite olika med timmarna beroende på vem som tar ut/in, vad det är för väder mm. Men i genomsnitt går dom ute 8-19. Fri tillgång ute.
Våra går ute ca 10-12 h/dag nu på vinterhalvåret. :)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Vad skönt att era hästar får så mycket utevistelse!
Min går ute dygnet runt på lösdrift och nu på vintern är han faktiskt ute också. I höstas när det var regnigt stod han i princip bara inne i sitt hus, hans hagkompis var ute endel, men min gillade inte regnet utan ville inte gå ut.
Så han gör som han vill, men nu vill han hellre vara ute än inne i huset.

Våra går ut senast 7 om morgnarna, vanligtvis brukar det bli runt 6. Dom andra tar in sina vid 16-17 men jag tar in Blacky vid 19-21,30. Så han är ute ca 13-14 timmar.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Min kommer ut vid 7 på morgonen och in vid 8-9 på kvällen. Så ca 13 timmar. På sommaren är dom ute längre.
Om jag t.ex ska rida på morgonen kan hon stå inne någon timme extra för att sedan komma ut när jag ridigt klart. Rider jag på kväll och är klar någon dryg timme innan dom ska in låter jag henne också stå kvar.
Dom får frukost innan dom går ut, lunch-hö i hagen, middag i hagen och kvällsmat inne. Hö får dom vid alla måltider men på lunch får dom bara hö och morötter.