Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 395 ggr
lisette
0

djurpolisen igår

var det ngn som såg på animal planet igår kväll?

de visade en häst som hade hovproblem. klumpfot kallade de det. hovslagaren hade aldrig sett dess like. hästen gick med benen helt rak. jättesvårt att förklara.

ngn mer än jag som såg det?

[Angel88]
0

jag såg det, gud va hämskt. tänk att en person kan vara så elack och orsaka detta hos en häst

gejsa
0

vad hade personen gjort för att hästen fick det då?

AliceL
0

finns det ingen bild? ^^

lisette
0

hästen stod i en hage med otillräckligt bete.

hästen var lika hög i trakterna som framme på hoven. den kunde knappt gå och vilade det ena frambenet hela tiden pga det gjorde så ont.

lisette
0

#3 har försökt hitta, men jag gjorde inte det. kom inte ens ihåg vilken av de olika programmen det var.

kanske gör angel det?

[Angel88]
0

dom hade övergätt hästen, bara skitit i den helt enkelt, den hade inte blivit värkade på jätte länge… den stackarn fick bli avlivad tack vare detta.. han va block halt

gejsa
0

Hade han fått för mycket mat. Alltså övergödd?

joytick
0

Tror hon menade övergett Gejsa :)

[Angel88]
0

det går väl att läsa en då fast jag stavar fel satt ä istället för e GråterHemlis är inte världs bäst på att stava, har dyselexi

Peppe
0

jag såg oxå det

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

AusaBausa
0

#9 självklart går det o läsa..!

gejsa
0

Jag brukar också kunna läsa. Men ibland är det nästan lika som ett annat ord därför måste jag fråga. Var inget elakt i det.

Peppe
0

#10 programmet alltså

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

davidia
0

nej det missade jag men jag har sett andra program där hästar har haft inväxta grimmor i skinn och ben….

gejsa
0

#14# Ja, dom har visat mycket otäckt därifrån.

Ledin
0

jag såg det 2a gången jag ser det avsnittet e en fan av kolla på dom programen. Otrolit dumma folk kan vara som låter det gå så långt. Men har ni sätt alla magra hästar som klarar sig? Otrolit vilken livsgnista dom måste ha. Jag har fick en gång en ponny som var mager som ett elände han va ilsken oxå å hovarna ja dom hade aldrig blivit verkade å han va 3år full med lopper oxå synd att jag inte har kort på han så ni skulle få se före å efter kort på hen. Iaf han vart bra hovslagaren lyckades vrida hans ena hov som var utåttåad massor (som charli shapplin va han i benen) han vart fin men tog 3år att få honom bra i hull o benen. Han vart såld till en barnfamilj han vart hur snäll o go liten grabb som var toppen körponny och inriden inte utbildad men bra å skrutta å åka på som jag kallar det. Detta va ca 16år sen så digitalkamra ja den fanns inte då Räcka ut tungan