Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1593 ggr
Revolt
0

Tvådelat kimblewick?

Hej!

Just nu rider jag på babypelham när jag hoppar och rider ut på min c-pony (ca 3 dagar i veckan alltså) och resten av dagarna vanligt tredelat tränsbett.

Men jag tror kimblewick skulle passa honom bättre.

Men jag har funderat massa på ett kimblewick och nu var det rea på hööks så nu tänkte jag passa på att köpa ett!

Men får man tävla på kimblewick? (hoppning) alltså inga pay and jump för då är det ju inte så noga, utan typ lokala och regionala.

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

majaliten
3

Kolla i TR. Men det är tillåtet med Thiedemanbett/jaktstång som det heter på svenska Jag tänker inte lägga mig i om de skulle passa din häst eller inte. Men det viktigaste är att du tycker det och känner din häst bättre en någon över internet ,att prova och se om det fungerar är det bästa anser jag . Men det viktigare är att du vet vad du har och göra med när du väljer ett nytt bett . Kimbelwick är ett hävstångs bett och som ett Pelham och ska alltid va raka . Har man delade alternativ på hävstångs bett blir det felaktig inverkan så ta ett rakt kimbelwick och ibland räcker det för vissa hästar att bara ha ett rakt bett det är snällt och skonsamt men på rätt häst förstås. Men däremot på Pelham och Kimbelwick ska det va rakt, jag rekomendera inte pessoa men även pessoa ska man ta takt . Söker man hävstångs bett ska det va raka alternativ jag förstår inte ens varför dem gjort andra delade alternativ . Eller det vet jag med tanken på att man är företags ekonom så är det för att sälja och tjäna pengar och lura .