Att välja klubb
Hur tänker ni när ni ska välja klubb?
Finns en klubb här på orten där jag bor. Hästen bor mittemellan min ort och stan där det finns 3 olika klubbar. Sen finns det ytterligare en på ungefär samma avstånd men åt ett helt annat håll och ytterligare en lika långt åt andra hållet.
Vilka kriterier letar ni efter i en klubb? Vad är det i just er klubb som ni trivs så bra med?
Har tänkt börja tävla så smått och måste då välja klubb.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Jag är med i flera klubbar.
De flesta klubbar har klubbtävlingar och för att få starta måste man vara medlem. Så då är jag medlem i alla klubbar som har klubbtävlingar som jag vill starta i.
När det kommer till lokaltävling och högre måste man dock välja en klubb att lösa licens för. Då kollar jag om det är någon av "mina" klubbar som har ett lag jag vill och får vara med i och löser licens i den klubben. Vill man inte vara med i ett lag kvittar det lika vilken klubb man väljer, om du inte känner större tillhörighet till någon så ta den med snyggast namn.
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
Ska du rida på klubben? Eller vill du bara vara medlem för att kunna tävla? :) Jag har alltid bott på orter där det bara funnits en enda ridskola i närheten så för mig har det varit självklart… Rider dock inte på någon klubb nu. Men finns en där jag bor och en annan ca 3 mil från där jag bor.
När jag skulle tävla så valde jag den klubb jag valde för att det inte var ett kvar att hjälpa till på deras tävlingar för att få licens hos dom. Kände inte att jag ville göra det då klubbarna där jag bodde ändå bara arrangerade ridtävlingar och jag tävlade i körning.