Tävla med unghäst
Har en 4 åring och har som plan att hinna starta ett par tävlingar i år (men det kanske bir till nästa år beroende på hur hon ligger till. Men nu till frågan, anmäler man sig till speciella klasser när man har unghäst eller anmäler man sig till samma som alla andra?! Vad söker man på i TDB?
www.sweetolga.blogg.se
"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund
Unghäst tävlar man väl i avdelning B?
#1 Precis, är ungefär som en clear round.
Även vuxna hästar får starta avdB, men unghästar som vill starta avdA måste kvala in i samma klass i avdB innan.
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
Vad söker man på i TDB?
www.sweetolga.blogg.se
Du letar reda på tävlingen du vill vara med i precis som vanligt och när du ska anmäla kryssar du bara i avdB i stället för avdA. Jag tror att alla klasser på alla tävlingar (kanske finns något undantag) har en avdB.
Jaha okey, hur länge tävlar man i avd B?
www.sweetolga.blogg.se
Man får starta alla hästar i avd B oavsett ålder, jag startade min 11-åring i avd B när vi skulle prova på en högre klass och inte var intresserade av att rida omhoppning, men jag tror att hästen måste vara 6 år ör att få starta avd A utan att kvala.
Ok tack så mycket :D
www.sweetolga.blogg.se
Hoppas det är ok att jag slänger in en extra fråga.
Ska tävla min ungponny i lite dressyr iår tänkte jag. Om jag inte missuppfattat det så har man tagit bort avd B i dressyr och att man bara får tävla som överårig om det finns plats. Någon som har erfarenheter från liknande?
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km