Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 1260 ggr
Gullan_J
0

Erab förebild i ridning

Vilken är eran "förebild" i ridningen? Varför? Min är Edward Gal, helt klart! Av många anledningar . Dels ligger han ju etta i världsrankningen i dressyr (är ju dressyrmänniska så). Han rider på ett fantastiskt sätt och man förstår ju det när han är etta i världen. Totilias var kanske världens finaste dressyrhäst, enligt mig. Tycker de va så synd och att dom sålde Totilias, nu mera går han mest i en uppdragen form, jämfört med när Edward red han.

-Bättre ökänd än okänd

majaliten
0

Helt klart Edward inte för att han ligger etta för att han har en bättre syn på hästar en vad många typiska tävlings ryttare har . De har i allafall försökt ha Totilas i hagen och de fick mig att bli glad när jag hörde detta . Och Totilas syntes de på han var lycklig väl mående för en häst som inte gick i hagen . Såg den hästen ut att må riktigt bra. Men nu är häaten inte samma häst som vilken häst somhälst. Och han är så mjuk han sitter inte och trycker ite så hårt i hästens sidor han använder tryck bara när det behövs . Till skillnad från många ryttare som sitter och trycket på hästen ela idén och hållet i betten som om de är rädda för att hästen ska Sticka . Nej Gud han är de jag skulle vilja bli lätt i handen mjuck och följsam men fortfarande stadig .