B-ponny vagn Köpes!
Letar efter en billig sulky till B-ponny gärna 2 som kan sitta i eller en flakvagn så jag kan ta med mig barn o fika ut i det gröna. B-ponnyn som ska ha den är 129 så den får inte vara för kort.

Var bor du? Såg en jättefin begagnade rockard på Bidermans här i stan (eskilstuna) för 3900 kr. Vi reserverade den för att kolla om den passade till vår ena häst. Har kostat 7900 kr. Men det kanske är för dyrt och för långt bort?
hmm jo det e tyvärr en bit. men passar den inte eran häst? den va ju inte så dyr men jag hade tänkt mig en lite billigare så där runt 2 000 vi ska måla den i våran färg så den passar hästen fint :)
Jag har en Rockard :)

#2# Vi köpte den aldrig för vi har för stor häst.
Om den är en sulky som man kan sitta för 2 så heter de Rockard ;) och sulky är en liten sulky med EN sits på ;) *ler*

#5# Finns sulkyn som är byggda för två med. En omgjord spedcart fast tvåsitsig har jag sett. Den kallade dom tvåsitsig sulky.
Fast normalt är det som du skriver.
#3 aha det har jag missat jag säger hela tiden sulky :S är det därför folk inte hajjar vad jag menar. Jag är inte ute efter en travsulky utan en rockard 

Det var rockard jag menade när jag berättade om vagnen som fanns att köpa.