Vinter-rida
Ville bara skriva av mig om den lycka jag kände idag!
Jag har alltid varit skeptisk om att rida ute i snö och halka. Har alltid skrittat runt utan att våga mig på något annat. Vill ju inte utmana skaderisken…
Men idag tog jag och min stora tös en sväng i skogen. Och framför mig såg jag världens perfekta backe och kunde inte låta bli att trava. Vi travade några steg och sedan bara brast det för oss och vi galopperade upp för en superlång backe mitt i täta skogen i världens mest härliga galopp denna travaren någonsin gjort!
Det var det härligaste! Och framförallt den första riktiga galoppen jag fått fram med henne!
Det hade ju varit snö-fritt här ett tag. Men inatt kom det rikligt med snö igen och hon bara älskar det! När jag kom till stallet såg jag henne storma runt i hagen, sparka, stegra, rulla sig och gnägga för fullt av lycka haha. Jag lät henne springa runt med sin travar-trav ett tag och bara njuta.
Det är en sån underbar känsla att se sin häst superlycklig!
Min häst tyckte snön var lite för kul och tog några lyckoskutt sen låg jag på marken haha :)
Jag och min medryttarhäst gjorde samma sak förra veckan, sprang upp och ner för backar och hoppade över stockar! Riktigt upplyftande i den annars urtråkiga vintern.