Första starten LC:1 !
Startade för första gången med ponnyn i en LC:1. Det är en D-ponny valack född 1997. Ritten gick sådär enligt mig själv, några småmissar, men ändå bra för att han har ju inte tävlat på några år. Det värsta var också att jag höll på att glömma programet, fast jag pluggat in det så väl. Någon som har något tips? Skrittade av Alladin som han heter medan hästägare Linn och mamma gick och hämtade protokollet. När dem kom tillbaka precis efter jag gett ponnyn till pappa som börjat lasta in, log dem stort medan Mamma visade mig procenten. 62,59 % blev det, många av mina kompisar har ridit på runt 50 % och hade inte räknat med mer första gången jag heller. Hem åkte en nöjd Kajsa, Hästägare Linn och mamma. Och pappa såklart ;) (Kanske Alladin också?) Bild kommer kanske imorn…
Kanon :D Grattis :D
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"
Tack! Bild / er kommer idag ;)
Haha, blev nödfall för min hjälm är för liten, så fick ta min förra hjälm. Hoppas dock att vi hinner skaffa en ny så snart som möjligt.
<3
Vad roligt! Grattis :D
Ett jätte bra tips att träna dressyrprogram är att springa dom i paddockeneller ridhuset :D haha vet att det är löjligt men då har du på nått sätt redan "ridit" det och lättare satt sig på minnet. Träna inte för mycket med din häst innan tävlingen på själva programmet i helhet, utan dela upp det. Att tex vissa träningspass fokusera på serpentinerna, eller volterna osv :)
Lycka till i fortsättningen!
/Emma och Enya
Tack, har gått jättebra på dem andra tävlingarna :D