Stackars katterna.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1111661,00.html
Tänk på det ni som har katter.
usch så läskigt. men det förstår man väl att man ska läsa på förpackningen ?

Jo, men en del missar det uppenbarligen. :(
ja tydligen, konstigt att man inte frågar vad det är till,när man köper det…

Men du vet folk har så bråttom nu för tiden. Dom kanske bara läser att det är bra mot fästingar och så räcker det med en liten droppe så dör katten i hemska plågor. Även om katten tvättas direkt så går det in i kroppen. Det är försent för all rädning.

Lite otäckt tycker jag det är att dom skriver om det också. Det finns ju djurhatare som kanske går och droppar det på katter som dom vill få bort nu. Suck!

usch då! stackarna.. 

usch va hemskt
vi andvänder inge medel eller så til katterna här finns inte så mycke fästingar
hmmm… det finns ju olika droppar… frontline används till katter men sen finns även droppar som vet skriver ut och jag TROOOOR att de heter ngt i stil med "spot on" och då går folk och köper exspot och tror att det är det samma..
Tillverkaren borde byta namn på produkten.. "dog spot" borde väl va bättre… lite kul iallafall:O)

Spot on kallas alla medel som man bara behöver droppa på djuret, dvs Frontline, Strong hold (vilket jag tror du, Mrs-Dibs, menade), Exspot m.fl.
Man måste ju läsa på förpackningen. Även beprövade medel ska man vara försiktig med, en av mina katter reagerade på Frontline, som är till för just katter.

det borde vara rätt lätt att fråga om det går bra att använda till katter när man köper det också. men mamma köpte fästingmedel för att ha till kaninen och läste som tur var på lappen som följer med (hon brukar agera först och tänka sedan…) för det medlet gick inte att ha till ninisar, vi har inte hittat ngt medel som kaniner får ha så han får klara sig utan och få lite tillfälligt sällskap…