Frukost!!
Hur noga är ni hästtokar med er frukost ni vet "dagens viktigast mål"? Jag är väldigt noga, annars blir jag så jääkla grinig och trött under dagen, och äter jag en rejäl frukost brukar jag inte bli hungrig förrens framåt eftermiddagen.. Men till frukost brukar det bli:
- 2 grovbrödsmackor med leverpastej och gurka..
- 1 skål med fullkornsflingor eller musli och filmjölk..
- 1 glas nypressad apelsinsaft
- 1 glas mjölk..
Hur noga är ni med frukosten? Vad äter ni till frukost?

Jag är oftast riktigt duktig och äter en portion havregrynsgröt med russin, banan och ibland hackad mandel. Just nu är jag lite semesterslö och äter en lättare variant med grapefrukt och rostat fullkornsbröd med banan och honung. Kanske lite juice om man har tur.
Jag har riktigt svårt att äta tidigt på morgonen, vilket mamma har svårt att förstå, så hon försöker alltid tvinga i mig. Vilket leder till att jag bara får kväljningar och ännu svårare att äta.
På skoldagar äter jag nästan ingenting till frukost pga detta, men äter alltid typ en macka i skolan eller något.
Det är bättre på lovdagar då jag kan äta när jag vill och när jag blir hungrig.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

kaffe och cigg, e det en godkänd frukost ???

Äter jag med en gång när jag stiger upp börjar jag oftast må illa vill hellst va vaken 2-3 timmar innan jag äter nåt.

brukar va ganska duktig faktiskt. =P

#4,5 Men vad äter ni? ;)
#3 ja säkert!!!
här varierar det mkt så jag kan inte ge er en standard direkt..

#3 Allt är bättre än ingen frukost har jag hört. Men det där är väl tveksamt. 

oftast ett par mackor och en kopp kaffe. ibland yoghurt oxå. och ett glas juice

två rostade mackor och ett glas juice, äter dubbelt om jag har tid
knäckemacka och yoggi äter jag vid 05.30 innan jobbet, sen äter vi frukost l 09.00 och då brukar det bli en stor rågkaka med köttbullar eller ägg på. och då kaffe till förståss.
brukar äta 2 mackor, ett glas juice, en skål med yoghurt och ett las vitamin 0=) Innan åt jag ingenting p morgonen, men nu har jag verkligen bätrat mig och jag mår mmkt bättre :D

2 knäckemackor och en mugg kaffe…
Jag äter alltid frukost. Oftast macka o te eller macka o juice…

aldrig frukost. är överlag dålig på att äta. har käkat lite potatissallad och tre bananer idag.
Jag äter Oftast Mackor Fil med Start Och Ett Glas Juice..å ett ÄPPLE:D
oj, vad ni är duktiga på frukost.
eh, jobbar jag tidigt så äter jag inte förrens vid åtta oftast, då en macka och ett ägg och juice.
då går jag upp vid halv femtiden.
jobbar jag eftermiddag, äter jag nog direkt lunch/middag…
och lite när jag kommer hem…
på natten nu, så har jag ätit middag efter att jag gått upp, och frukost innan jag lägger mig, så lite omvänt. men då äter jag som jag egentligen borde :P

jag är duktig, behöver mkt mat. brukar bli typ två mackor, 1-2 portioner havrefras m mjölk/yogurt, juice/vatten, lite frukt och te ;)
äter så fort jag kommer upp annars blir jag illamående om jag väntar, men kan vänta om jag bara får en kopp kaffe o stilla hungern med. Äter en tallrik jordgubbsfil m havre fras i och en kopp kaffe till.
Umm.. En smörgås med ost på och lite cola light.. XD
Jag är knappt hungrig på morgonen, men brukar kunna peta i mig en macka och lite te eller oboy ;)
#3 Ja det tycker jag allt är godkänt, det är vad min frulle brukar bestå av också :)
Skoltiden var perfekt, svepa en kopp starkt kaffe och pysa till bussen och sen på 10-rasten en stor fet macka med nån mumsig röra på :)

Jag äter frukost i ren tvång…bara för att man måste liksom.
Jag får max i mig 2 mackor (utan pålägg då jag tycker att allt pålägg är tråkigt) och ett glas mjölk eller juice.
Frukost må vara dagens viktigaste mål mat om dagen, men det är oxå dagens tråkigaste mål tycker jag.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Jag har börjat att äta fullkornsråg som jag gör gröt av och lägger i linfrön, katrinplommon och aprikoser. Blir jättegott.Sött av frukterna så jag tar bara mjölk till. Står mig bra längre än när jag åt mackor förr.
jag tar också kaffe och en cigg..
Är dåligt på att äta frukost. Blir mest en liten skål fil eller yoghurt. En kopp kaffe när jag kommer till jobbet.

Ibland äter jag ingen frukost….
Men om jag gör det äter jag frukost knäckbröd.