Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 1437 ggr
SarahPeace
0

Häst saker

Heejsan : )

Har du något förslag på en bra häst hemsida där dom säljer häst saker (Som tex . hööks m.m )  ? (Western sidor går oxå bra :D )

Och så undrar jag en sak … Min ena häst (brittis spotted pony) ( hon är 8 snart 9 månader ) Om jag tex tar ut henne i stall gången och borstar henne så börjar hon krafsa med framhovern och då säger jag till henne (Andvänder ordet Nej) Och sen hinner jag bara titta bort så börjar hon igen : P då säger jag nej och gör ett lätt ryck i grimman med grmmskaftet .. honner då bara titta bort lr fortsäta borsta så börjar hon igen .. *suckÄ hon kan hålla på såder HELA tiden när man gör nått med henne : ) Konstig sak det : ) innan hon kom till oss gick hon som"vilt" och så krafser väl hästar mkt ? som för mat och sånt .. kanske har nått med det att göra ? samma blir det oxå om jag sätter mej på "huk" framför henne lr nått spnt och kelar med henne (hon är bara 90 cm hög så) då börjar hon med sitt krafsande igen(inte på direkten men efter ett ta iaf) hahah en gång hann jag aldrig flytta mej och aj vad det gjorde ont .. aja .. hon älskar tydligen att krafsa hahhaa .. en gång när jag hade lämmnat en halv spån säck i stallet och när mamma mockade i hennes box så hade vi stall dörren öppen så skrållan kunnde gå in och ut som hon villa (henne hage är PRECIS utanför : P ) och då satt hon framhoven i spån säcken och krafsade ut all spån och sånt .. haha …och mitt varmblod gjorde sist när vi hade varit ute och ridit med en annan häst och ryttare ,, när vi skulle "skilljas" (som inte är så populärt enligt Molly) så började hon takta och villa vända till den andra hästen och sen stannade hon och började krafsa : P lite så läskigt då dom blir så "liten" så hahah .. fast nu ks ajag inte sitta har och berätta storys : P ..

Frågan är varför krafser hästar såder ?

CBA
0

Många gånger är det för att få din uppmärksamhet och den får hon ju varje gång du går fram till henne och säger ditt nej Flört och då uppmuntras det dåliga beteendet.

Ignorera henne när hon krafsar och var med henne när hon står stilla i stället…

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

SarahPeace
0

Okeej : )  Tack för svaret : D

emsems
0
E_hjo
0
__iE
0
lisette
0

i kristianstad så kommer dom att öppna en affär på 500 kvm. skånes största!!!! =)

__iE
0

var i kristansstad ? :)

Kiara
0

Jag håller också på att skaffa en egen hinder park.

Om man har hinder bommar som bara är 2,25 långa (som tränings hinder), ni som hoppar mycket tycker ni att det gör något. Jag tänkte ha 10 bommar som är på tre meter också.

lisette
0

vid willys, ute på vilan tror jag området heter…=)

__iE
0

vid Harald Nyborg, där vid ? :)

Linda
0

#8 Absolut inte, dessutom är det nyttigt att hoppa "smalt" där 2,25 cm inte är ett "hinder" <(skoj..)

-Vart ska du köpa hinderna i från?

-Vi köpte lilla hinderparken från safety system och är mer änn nöjda.

Vänligen/Linda

lisette
0

# 10 exakt. ohwell du såg ju ivf länken..

www.stablestore.se

Believer
0

www.ponnyprakt.se

väldigt färgglada och roliga saker!

__iE
0

#12 okidoki ;D