Eskimå
Han är hemma hos mig nu, min lilla kille.
dock var det inte världens lättaste att ta kort på honom, och speciellt inte nu, när allt är nytt och jättespännande, allt ska testas, luktas på, ätas på, grävas i.
men han är jättemysig :D
ni får se ett kort, kanske två, dom blev som sagt var inte bra, och idag ska jag helst inte störa honom för mycket heller, eftersom han måste aklimatisera sig. det kommer fler senare, jag lovar :D
Vad söt han är :)
vilken söt!!
vad sööt=)

Åh så phötis. Är det hans toalett i bakgrunden?

sötis :P
japp gejsa, det är det, hoppas bara han går i den nu. :D

Söt han är! :)

Haha han gjorde skäl för sitt namn!! Sötis han va då =)
På tal om djur, hur blev de med akvariet??
akvariet står nog ungefär som det gjorde när du var här..
nä, fiskarna åkte till mamma, och akvariet ska bli hamsterbur tror vi. så inga fler fiskar på ett tag iaf. :P
naaw vad söt
Gud vad söt =)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

ååh vilken sötnos =)

en sån söting!!

Vilken sötnos :)
Men han har ingen kompis?
nej snuttan, han har mig och johan som kompis :D
det kommer nog gå bra det med, han har ju haft sin bror hela tiden, men uppfödaren trodde inte det skulle vara några problem.
han är halvtysk min lille kille :D

Så stor bur du verkar ha bubbel. Jättefint har han ju. Men du vet inga grönsaker från affären. Kan vara besprutade och du kan inte skölja bort gifterna.

vilken sötis pötis bubbel ! :D
nämen, vad säger du gejsa ? det hade jag ingen aning om.
han har ätit gurka, morot och knäckebröd, än så länge.
jag är en ekologisk människa, så han kan mer än gärna få ekologiska grönsaker, och det är ju inte besprutat.
han har ekologiskt hö :)

min systers kanin äter grönsaker/frukt från affären, han har inte dött eller blivit sjuk utav det.. Vart ska man annars få det ifrån? Han kan ju inte bara leva på hö och torrfoder ;)

Ja, ekologiskt är väl obesprutat? Är inte så inne på sånt. Jag odlar själv på sommaren och på vintern fick mina kaniner morötterna som jag köpte i säckar åt hästarna. Det var inte besprutat. Men gurka,sallad äpplen osv är ju det. OM dom inte lovar det i någon särskild affär. Finns ekologiska grönsaker att köpa i en viss affär eller var köper man det?
finns ekologiska grönsaker i dom flesta affärer, i min iaf.
vi har ekogurka iaf, och lök/vitlök/potatis/bananer, sen har jag inte undersökt mer.
men jo, dom är inte besprutade.

Jag har nästan i stort sett bara kört på grönsaker åt mina marsvin i alla år jag hade dem, är ju ibland svårt att hitta annat. Har funkat bra för majoriteten, men min favorit (tror hon blev 4 eller 5 ungefär) fick somna in efter operations då det upptäcktes att hela hennes hals och matstrupe var sönderfräten. Vetrinären tror att det kommer ifrån besprutningsmedel och andra starka gifter samt att hon älskade paprika å fick äta för mkt utav det (paprika är rätt starkt surt ämne när man är så liten).
Starka medel som kan finnas på grönsaker hjälper ju även till att i förtid få kortare liv och större chanser för tumörer och canser som så här små djur ändå har så lätt för att få…
Så har du möjlighet att köpa grönsaker någonannanstans än i butik eller satsa på mera ekologiskt så är det ju att satsa på i längden :)

Finns ju tex undulater som fått nervfel av att äta lite besprutad sallad.
Min dvärgkanin var jag noga med sånt att ge som är bra. Och han fick vi ju ta bort när han var 13½ år somjag skrivit om förut. Då hade han ålderssymptom som gjorde att vi tog bort honom utan att låta honom självdö som många gör.
han kommer få ekologiska grönsaker. och sitt ekohö :)
jag sitter här och funderar på om han borde kastreras sen eller inte, han har ju stamtavla och hela kittet, fast frågan är ju om jag verkligen vill para han.
sen funderar jag på försäkring, fick rådet att försäkra han OM nånting skulle hända, kostar 300:- per år, så det är ju inget att ens diskutera om, men agrias var så knasigt skriver, får nog ringa dom imån..

Alla ekologiska saker är inte alltid fria från besprutning, inte att lita på! Vet en som har ekologisk/krav stämpel på sina produkter för det tjänar h*n mer på än att odla vanligt. Men h*n konstgödslar iaf för att de växer så mkt bättre då… Och jag är övertygar om att h*n inte är ensam om att göra så!!

Ska han inte träffa andra kaniner är det väll ingen större idé att kastrera? Är ju stort ingrepp på så små djur, sövningar tar hårt på dem…
nej det är sant miamaria, det är lite fult detdär.
sen undrar jag, det är ju dyrare att odla ekologiskt, så varför egentligen låssas göra det…märkligt.
nej snuttan, det är ju också sant, han kommer nog inte träffa så många andra kaniner, och precis som du sa är det ju inte så bra att söva dom, vi får väl se hur han är när han blir tonåring. :P

varför kastrera honom om han ska vara själv? Jag gjorde aldrig det. Det är en risk att söva en kanin också.
tanken om kastrering kom upp därför att om han skulle mot förmodan bli lite tokig, mer vild än tam, så är det ju samma som på hästar och hundar, dom blir lugnare.
sen är det väl samma som med katter, varför inte kastrera om man inte ska avla ?
tänk om han skulle rymma och då riskerar det att bli en himla massa ungar.
förmodligen kommer han nog inte bli kasterad, eftersom han är så liten, och ärver han sin pappas humör, så lär han bli en väldigt snäll kanin.

Ha,ha såg att snuttan skrev det för jag hade inte kontakt på ett tag. Jag uppdaterade då kom mitt inlägg in senare. sorry. :)

Ja, ni ser nu blev det dubbelt också för att jag har problem med att få vara kvar inloggad. Suck!

De flesta kaniner är rätt domestiserade vid det här laget ;) Tror inte du behöver kastrera honom för att få honom mer tam, umgås bara mkt med honom så brukar framförallt djur som inte har några andra kompisar börja ta eftre människor väldigt mkt.
Jag har med flit varit lite hemsk och haft vissa marsvin jag haft under åren ensama för att exprimentera med beténde och uppfostran själv. De som inte har några rasfränder eller kompisar alls får ju allt sitt sociala behov ifrån människor, och eftersom vi umgås långt för lite med dem och inte kan göra upp helt för rasfränder så blir de väldigt mkt mer beroende utav oss människor är min upplevelse. De bildar flock med människor, jmf med de som har artfränder och är en flock med dem där man måste jobba på att bli tagen på rätt sätt.

Jag hade ju en annan hankanin i buren bredvid i många år. Men sista året fick han leva själv. Hans kompis dog innan honom bara 7 år gammal. En period hade vi en hona också. Dom gjorde barn men honan klarade inte att föda ut ungen. Så vi fick avliva henne med barnet till hälften ute. Usch vad grymt det var.
jag tror inte heller jag behöver kastrera honom för att få honom mer tam, och jag tror inte heller att det kommer vara ett problem alls, det var mest jag som satt och funderade med mig själv, om vad som skulle vara bäst för oss.
jag hoppas verkligen inte att han kommer känna sig ensam utan sig bror, men det kommer nog gå bra, vi är två stycken som kommer mysa med honom så.