Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 621 ggr
liza_cool
0

strö

vilket strö är  bäst?

Cilla89
0

Jag tycker halm är bäst, sysselsättning för hästar och mycket fibrer är det i det också.. Men jag har spån då bonden inte vill ta halmen :( Tyvärr..

Alex
0

Tycker torv är bäst. Visst är halm bra för sysselsättningen och så, men det dammar för mycket..

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

liza_cool
0

jag har spån på sommaren ok halm på vintern

MiaMaria
0

Jag tycker att råspån är de bästa. Har ofta använt lite halm i ett hörn för sysselsättningens skull

Anna
0

Jag tycker spån. Dels luktar det så gott Oskyldig och så är det lätt att mocka. Jag AVSKYR att mocka i halm, usch, värdelöst. =P

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

liza_cool
0

det är hur lätt som hälst att mocka i halmSkrattande

joytick
0

Råspån :) Eller kutterspån.

Lindbygarden
0

älskar också att mocka spån men har haft halm det senaste för hästarnas skull… kommer dock köra på Miamarias sätt till vintern…

liza_cool
0

min häst måste så på halm ok spån för annars så får hon liggsår

Cilla89
0

#9 Strå lite mer så får hon inga liggsår..

AliceL
0

Gillar torv och spån. :)

Fabbe
0

Gillar spån, har dock provat torv oxå

Mangis
0

Jag gillar halm bäst, men Mangis har haft astma och måste egentligen stå på spån om hon står på box. Det är dock löst med lösdriften. (fyndigt, va? *ler)

wewwa
0

Spån eller torv brukar vi använda.

Believer
0

jag använder halm. måste ha det till Lucky (han svullnar upp i benen av spån). Tycker halm är mysigast för hästen (så länge det inte dammar då)

Snuttan2
0

Jag gillar spån. Ser trevligt ut för att det är ljust, har inga större fel på sig… Möjligtvis suger åt sig lite dåligt.

Har jobbat i stall med torv å är dötrist på det efter det. Är svårt att mocka ordentligt, största skaderisken jag stött på då det kan bli halt när det blir hårt packat och framförallt, den J**vla torven är Överallt. Man andas in den (snyter svart sen), hamnar på allting och det ser inget kul ut.

Halm tycker jag är jobbigt att mocka, så inga helhalmade boxar :P

Lyrik
0

Halm. Lyrik tål ej spån eller torv, hostar av det.

Halm är billigt, lätt att mocka, sysselsättning för pållen. Luktar gott efter mockning.

wewwa
0

#16 Det håller jag med om.

divansson
0

Spån :) alla andra i stallet har torv.. Uuuha. ja väägrar att gå ver till nått annat..spån är dte bästa enligt mig.. :)

#16 de håller ja verligen med om..

[slo]
0

Torv, förutom att det gärna hamnar lite varstans när man fyller på och innan bäddarna har satt sig… Men annars tycker jag det är suuper :)

diana_cool
0

jag älskar  halm

__iE
0

Jag tkr halm är mysigast iaf ;] Ballerina o de andra pållisarna i stallet har spån under sen halm över :D

jen
0

jag har spån plus halm. det tycker jag är fräshast, torrt pga spånet och ger  sysselsättning av halmen

anna.
0

Förut tyckte jag spån men när stallet fick torv ist upptäckte jag att det gick snabbare att mocka :]

Pandoer
0

#5 jag tycker tvärt emot dig där Attlid. jag tycker att det är lättast att mocka i spån eftersom det är vad jag alltid har mockat. nu har min sköthäst däremot fått en halmbädd, jag har hittils bara mockat i halm två gånger och jag tycker att det är jättesvårt! hehe man lär sig väll, men det är ändå svårt så här i början

Ledin
0

Jag tycker halm gärna havrrehalm det ger pyssel o lite mat. Men nu har jag en ponny som är dammallergi så nada halm-hö får bli torv å utebox hoppas jag klarar det har aldrig mocket eller änds sett det.

Beundy
0

Jag tycker spån

davidia
0

jag använder torv pga att min ena inte tål dammet.det är lätt att mocka.och bra uppsugningsförmåga så det går åt mindre av det.

anna.
0

#26 Attlid skrev att hon tkr spån är bättre än halm.

J-Parnebo
0

Jag tycker spån

Anna
0

#25 Jag skrev ju att jag tycker det är lättare att mocka i spån än halm?

annaattlid.se

sanne
0

Vi använder sågspån, helt suveränt, lätt o mocka o blir en bra bädd, ingen halm utom när någon ska föla.. inget kutterspån el torv för det dammar så väldigt tycker jag..

Pandoer
0

#31 oops, det var en annan person jag menade , men kommer inte ihåg vem längre :P

Anna
0

#33 Haha okej. :P

annaattlid.se

diana_cool
0

min häst tål inte sorv

anna.
0

Oj jag mena #25

Saxo
0

säger samma som #32, har nämligen min häst, lr a menar hästar blir det ju =D hos sanne =)