Hur är era hästar skodda nu?
Hur är era hästar skodda/bräddade nu? Med snösula? Jag bor i Stockholms trakten och nu har det töat av men man vet ju aldrig när snön kommer igen och då kanske det kan vara trevligt med sula på? Hur gör ni i dessa tider?
min häst går i vinter oskodd då han inte går knappt något alls. men i vanliga fall när hästen går med så skor jag med sulor å broddar. å de brukar jag ha till man vet att vintern är slut.
Mina hästar går barfota. Men när jag hade skodd häst så skodde jag bara med vanliga skor med 4-håls brodd under vintern. När det var isigt och halt så satte jag i brodd, när det försvann så tog jag ur dom och om det kom tillbaka så satte jag i brodden igen. Men jag skodde aldrig med sula. Tyckte inte det var bra. Det blev så svampigt och så stor risk att dom lossnade och/eller att skorna började glappa osv.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Jag bor också i Stockholm, min häst är skodd och har två broddar i varje sko plus Snow Grips på framhovarna
Min är skodd på alla fyra med snösulor på alla och 4 broddar på varje sko. :)
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
Skor med 4-6 brodd samt hel sula på alla fyra. 
Skodd varm med snösula och 2 broddar, oskodd bak. Han ska tror jag skos på alla fyra efter vinter
Vi får se 

snösulor och 4 brodd snart, hovis hade det inte med sig sist :(
Drog av skorna innan jul. Vintern här varierar mellan barmark och blötsnö/is och jag brukar inte rida så mycket om väglaget är dåligt. För hästen är det bäst att gå barfota i hagen och då får det bli så. Tycker att det är bra att hans hovar får en paus utan skor också.
Skodd, broddad och med snösulor! :) Bättre allt än inget tycker jag :)
-Bättre ökänd än okänd
Jag bor i södra lappland, min 3-åring har skor med brodd fram och skolös bak, de andra är skodda runtom :)
Min häst går lugnt under vintern så hon är barfota.

Min häst står i Stockholm , fyrbroddat runt om, ej sula eller snow grips.
kissmekate.blogg.se

brukar ha sulor under vintern. i år har han dock inte fått några än.
skoddes i november senast och då var det ingen snö än, gillar inte att han ska gå med sulor i lerklafset.
Hovslagaren kommer om 2 veckor nu så då blir det nog sulor iallafall.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Jag tycker att det helt beror på hästen samt vad man tänkt göra under vinterhalvåret. Jag skor min året om och broddar henne på alla fyra under vintern. Men det är rätt bökigt att brodda av henne varje gång vi ska till manegen, åka tramsport m.m för att sedan brodda på igen. Men det är detta som passar henne allra bäst. Jag hade en medryttarhäst som gick oskodd och obroddad året om och halkade aldrig, och det passade den hästen bäst. Dock känner jag mig säkrast om jag ska rida ut nu att hästen är broddad haha :)
Jag har hästen skodd runt om med 4 brodd i varje & snösulor, annars kan de lika gärna vara barfota i min värld :)