Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 514 ggr
linasvovvar
0

Komentera denna hästen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett trevligt fullblodssto som ska ut på annons, inte min men jag har hand om försäljningen. Hon är 8 år, har pass ej stam. Fullt frisk. Grundriden, het och behöver någon med tålamod.

Priside ???

linasvovvar
0

en till bild

linasvovvar
0

….

AliceL
0

vad har hon gått?

linasvovvar
0

inget hon är bara  grundriden

AliceL
0

30-40000 om hon inte är så mkt riden och inte har stam..

linasvovvar
0

#5 Oj tror du man kan få så mycket för henne, jag tänkte sätta ut henne för 15-20, men med prutmån.

Ledin
0

hmm svårt….priserna varierar mycket synd att hon inte har papper såg trevlig ut… hmmm funderar…… 8år och bara riden på hemma plan?.. Hoppar hon bra?.. Dom brukar ju gå hem om dom hoppar bra :P Hur hög är hon? Tja ett pris bara så där inte mera än 30 000 om hon kan hoppa bra och kan lite tja 35 000 max…. det e rätt tid å sälja häst.  Jag tycker det e skit svårt å sätta ett pris allså. Vad vill ägaren ha för henne då?

AliceL
0

#6 om hon har kapacitet; gångarter och sånt, är trevlig och lättlärd så ja. :p men hon är ju ga gammal, åxå, hmm. tja 40000 du kanske inte får om jag tänker  lite. men svårt å säga utan å ha sett hästa

Ledin
0

15-20 000 kr för henne gösses… Nej minst 30 000 ska du säga bra ålder och så e det ett sto.

MiaMaria
0

Jag tror du kan få max 25-30 tusen för henne. Hon har inte gjort ngt, ingen stam (dvs inget avelsvärde). Hon ser väldigt fin ut! Mia vill ha!! *lala* Oskyldig

wewwa
0

Jag skulle oxå säga 25 000 - 30 000 kr.
Hon är fin.. : )

linasvovvar
0

hehe ups fel fel fel, fick hennes pass idag hon är 4 år !!!!!!

Någon här som är sugen ???

ps hon rör sig riktigt snyggt

MiaMaria
0

Som sagt, Mia vill ha!! Men ska ju itne ha häst just nu, sånt här är farligt ;-)

AliceL
0

om hon bara e fyra så.. :D jättesöt verkligen å trevlig modell. hoppar hon bra?

linasvovvar
0

Inte en aning !!! Jag lånar henne bara, han som äger henne är hästhandlare och ja sa att jag kunde sälja henne till honom, lite som tack för att jag får ha henne som sällskap så länge. Jag ska sälja ett par hästar till till honom.

Men man smälter som sagt när hon showar i hagen

linasvovvar
0

annonsen finns nu på hästnet

kan tyvärr inte kopiera in den

Ledin
0

Va 4år ja då säter du väll ett pris på 30 00 å prutmån…  Mycket fin häst. Snygg men jag gillar inte fullblod har en hel hög här hemma o det räcker :D

Ledin
0

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=115513 där har du annonsen 22 lök allså du skulle ju satt den på MINST 25 å då får dom pruta ner till 20 då tycker dom att dom har gjort jätte bra köp å lurat dig… :D

linasvovvar
0

harkel då vågar jag inte berätta vad ägaren vill ha för henne…………..

gejsa
0

Ägaren vill nog bara ha 10 antar jag.

__iE
0

Vacker! :D

linasvovvar
0

#20 Nyfiken som jag är, varför tror du det Gejsa ???

jejjepejje
0

du får 13 000 och då kommer jag och hämtar henne imorgon ;) hehe nejdå hon är värd mkt mer, fin var hon också, jag skulle sätta ut henne för 25 000 prutat och klart! =)

Snuttan2
0

Jag säger som MiaMaria, skulle lätt sno henne, hon ser riktigt trevlig ut. Bra med häst för pengarna tycker jag det låter som…

linasvovvar
0

ingen som letar häst då ???????

linasvovvar
0

sötsak

linasvovvar
0

Jag har fått ca 10 mail på henne i natt ska svara på dom och ringa upp dom som lämnat nummer.

Men jag är ändå skeptisk…….

steffy
0

såg annonsen på blocket.

Alexandra13
0

Fiiiiin!

linasvovvar
0

det är en tjej som bjudit 15

gejsa
0

#22# Eftersom du skrev så där att ni skulle bara veta vad ägaren ville ha…… Då tänkte jag att han vill nog bara  ha 10 då. Hade jag rätt? Får du resten som blir över eller? Det är ju bra isf. :)

linasvovvar
0

#31 Ja jag får resten….han vill ha 8 för henne =0)

Men jag gör inte det för att tjäna pengar, men det skadar ju inte att man år lite kompensation på kubben, hon äter svindyrt foder, får mat två gånger om dagen, avmaskning, verkning osv osv

gejsa
0

Ja, jag förstod nästan det. Lycka till! Hoppas att du hittar en som kan passa åt hästen.

linasvovvar
0

#33 Tack, jag ska hjälpa honom att bli av med lite hästar

han har en hel del =0)

linasvovvar
0

Söta lilla Bambi är såld !!!!

Hon ska flytta till en urgullig tjej i Malmö, dom fann varandra direkt !!!

__iE
0

#35, vad härligt! :)

gejsa
0

Det var snabbt agerat. Då blir ju din häst själv igen. *ler* Vad får du härnäst då.

bebbe
0

Meeen Lina då..nu är ju du oxå hästhandlare precis som jag Flört, det är bara det att jag är återförsäljare åt en stor importör.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

linasvovvar
0

#38Är det Inge som är din importör ???
Jag vet inte riktigt vad jag ska kalla mig !!! Men hon har iaf fått ett jättebra hem el kommer att få hon flyttar om ca två veckor

Han har ett sto som jag är lite sugen på. Ska titta lite mer på henne innan jag bestämmer mig ! Men hon kommer isf för att stanna.

Nu ska jag hjälpa honom att sälja ett par sulkysar (el vad man säger)

gejsa
0

#38# Ha, ha tänkte detsamma. Men vågade inte skriva det.

#39# Nu får du blodad tand linasvovvar. :)

Snuttan2
0

Fast vad Lina gör är ju att vara en förmedlare. Alltså hästförmedlare. Hon köper aldrig hästen och har den, utan får bara in den för försäljning. En hästförhandlare köper och säljer i hästar.

Att vara 'återförsäljare' blir att vara hästhandlare, eftersom man handlar med hästar. 

Jag fick idén ifrån den här tråden att prova å se om jag inte kan leka förmedlare åt min ridskola :P Skulle kunna sno med mig någon häst ner till småland när jag åker å ha att plutta runt lite med för att sedan sälja åt dem… Ska ringa å höra med dem imorgon å se om de nappar :P Annars kan jag nog sno en & ha för att utbilda, men då måste jag ju köra upp den till stockholm igen sen…

gejsa
0

Ska du flytta till Småland eller?

Snuttan2
0

Näää, lämna stan Förvånad Det är tillfälligt för att allt går piss just nu å min mor kommer sluta sitt jobb imorgon, kommer inte klara av att vara hemma när hon är det. Så jag flyr fältet tills det ser bättre ut. Mkt moget sätt att hantera situationen Oskyldig men så länge både min psykolog & läkare är på semester är det rätt värdelöst att vara kvar i stan även :S Så iallafall till mitten utav augusti kommer jag vara borta. Just nu ser det ut som om jag sticker härifrån ngn vecka in i juli.

gejsa
0

Men hos vem ska du bo då? Känner du någon där eller ska du tälta. *fniss*

Snuttan2
0

Ah gud nej, jag är ingen tältare alls Generad Skulle aldrig överleva det, haha.

Bor hos en kompis som fortfarande bor kvar hemma på sina föräldrars gård (jag avgudar hans mamma, hon är rik-äklig hemma-fru å roar sig med att på hobby-nivå föda upp lite fullblod & halvblod, vem vill inte leva så? ;)). Får se om pojk kommer med mig även, han har fått en del extra semester nu när han blev skadad…

gejsa
0

Då kanske du kommer hem med en häst efter det då. *ler* För rida lär du väl få göra om hon har en massa hästar.

gejsa
0

Då kanske du kommer hem med en häst efter det då. *ler* För rida lär du väl få göra om hon har en massa hästar.

Snuttan2
0

Tycker du jag ska försöka sno ngn utav hennes eller? ;)

Hon har nog bara avelsston som inte rids alls och unghästar, vet inte om hon har ngt som går att rida på alls faktiskt, gissar på att hon har ngn egen ridhäst eller nått även, men är inte helt säker…

Får jag inte med mig ngn häst så har jag iallafall slagit in i huvudet på min pojk att vi ska på besök ner emot tyskland & österrike å se på spanska ridskolan :D

gejsa
0

Ja, du bara roar dig. *fniss*

Nej, nu ska jag sova. Ha så trevligt på dina utflykter och resor.

En annan får ju snällt vara hemma här eftersom vi inte kan lämna alla djuren. Suck!

Snuttan2
0

Måste finnas ngn fördel med att må piss vet du ;)

Anjisen
0

hon är lik en häst jag känner.. hon heter Loppan!

Believer
0

Nyfiken i en strut, hur mkt fick ni för henne då?

Ledin
0

hur går det 15 för henne gösses skojjar du? Vad ska ägaren ha för henne? Släpp inte henne för 15 000 bara nu skulle man haft mera pengar känner jag… :S

Ledin
0

Du vad har han för hästar? Jag kan vara nyfiken på en (ska bara tjata lite på min man) Å föresten man kan inte ha någon på foder å utbilda någon? Vill börja rida dressyr för en ridlärare men har ju ingen häst för det. vad fick ni för hästen, inte bara 15va det hoppas jag inte… :P

linasvovvar
0

Jopp 15 vi, men hade det varit min häst hade jag kunnat ge bort henne till denna tjejen !!! Känns jättebra.

#54Han har mest ardenner åringar osv,men även ett 17 halvblod en valack efter maraton som ska vara jättesnäll att rida sköta mm mm, han vill ha 15 för honom. Går inte ner i pris

Ledin
0

aha. ser att han haft skavsår efter en felsutten sadel. Hur står e den grabben? ren nyfiken het har en vän som letar efter en häst med.

linasvovvar
0

Han är ca 172

anna.
0

#0 Hur mkt fick du för henne? :]

linasvovvar
0

#57, måste rätta mihg själv han är ca 179 i mkh

#58 15000

anna.
0

#59 Okej, men såg att det värkade vara en bra människa hon kom till, hoppas de trivs ihop! :)