medryttare eller fortsatt vintervila???
hej hej, som ni kanske har märkt har jag inte varit närvarande här på några veckor. Det har sin förklaring i att jag (klantarselet själv) lyckats få till ett komplicerat benbrott och legat på sjukhus i drygt en vecka. Jag kom hem i fredags och har nu efter mycket möda och stort besvär tagit mej hela vägen uppför trappan till övervåningen. Snacka om pärs! Jag hade aldrig kunnat ana att det skulle vara så svårt och framförallt jobbigt att hoppa på kryckor.
Nog om det nu till mitt största problem för tillfället. Hästen, min älskling, mitt allt! Hur ska jag klara mig utan honom under de 10-12 veckor som jag ska hoppa omkring med gips? Jag kanske så småning om kan ta mig till stallet och klappa lite på honom iallafall men det lär ju knappast bli tal om någon ridning för min del. Jag hade precis börjat sätta igång honom efter vintervilan och red ca. 2-3 pass i veckan med honom innan jag bröt benet.
Han är 22 år gammal och inte i behov av så jättemycket motion längre, han verkar rätt nöjd med att gå omkring och filosofera i hagen, men, vad tycker ni? ska jag låta honom ha en lite längre viloperiod och kanske övertala min sambo att ta en promenad med honom lite då och då eller ska jag ge mig in i jakten på en medryttare som kan rida honom under de veckor som jag kommer att vara gipsad? Jag har inte alltför bra erfarenhet av medryttare då de två jag haft hittills varit allt annat än seriösa så tanken skrämmer mig lite han är ju ändå 22 år gammal och jag vill göra det som är bäst för honom… vad tror ni?
Min mamma tar hand om honom annars tar in och ut honom, fodrar, ryktar och pysslar med honom men hon vill inte rida och vågar inte gå ut och gå med honom…
hjälp mej! vad skulle ni ha gjort??
Mvh. Eva

Jag hade låtit honom gå och vila, för sen när du ska börja rida så kan ni båda få en lugn igångsättning (mamma hon hade jag gett en knippe tulpaner som tack)
mamma ska få tulpaner jag lovar ;o)
vad tycker ni andra?

Jag hade nog oxå låtit honom fortsätta vila och pratat mjukt med min sambo/make och be honom ta lite promenader med hästen så den inte blir totalt stel :o)
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.