Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 546 ggr
pippa__
0

OT: En Tanke Bara!!!

Vad läser du när du sitter på toa? (Lisettes Fundering)

Brukar det bli nån dagstidning eller en Kalle Anka pocket?

Det är ganska sent för mej nu på natten, därav denna "speciella" fråga…HAHAHAHA

gejsa
0

Har inget att läsa. Men ibland står det ju saker på element. Såsom Eii saa peittä. Oven må ikke tilldekkes. Betyder på svenska: överteckning medför brandfara tillse att brandfarliga föremål ej läggs på kaminen.

lisette
0

jag läser det som finns på toa.. just nu är det en barntidning och en kvällsposten. ibland läser jag på elementet, på tvättmaskinen…

vet ni vilket finskt ord som är det mest lästa?

det som står på elementet… ;)

lisette
0

haha gejsa… =) eeeisa peeeittääää =)

gejsa
0

Ha, ha du med kan visst sånt.

pippa__
0

haha ni är för roliga!!!

Snuttan2
0

Min mor läser när hon sitter på toa, hon har flera tidningar som brukar ligga där inne. Tror det brukar vara Det Bästa å typ Mattidningar.

Jag är för äklad utav själva tanken på toaletter för att kunna ens tänka på att sitta å läsa någonting på den :S

Anna
0

Hahaha vilken intressant fråga ;)

Vi har typ en korg med tidningar så jag brukar läsa vad som finns däri. Mestadels serietidningar som typ gamla Min Häst nummer, eller något nummer av Hästmagazinet eller liknande.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

gejsa
0

Vi skrev samtidigt också. *asgarvar*

pippa__
0

#6 så du går aldrig på toa?? det låter inte bra..

Snuttan2
0

Jag skulle sprängas om jag inte går på toa ;) Men jag sitter inte å läser ngt på toaletten, det skulle ju betyda att man satt där längre än vad man nödvändigt måste :P

gejsa
0

Natti natti alla toatokiga vänner. Nu släcker jag ner här.

pippa__
0

#10 hihi sant…brukar inte heller bry mej om att läsa..snabbt in snabbt ut ;)

gejsa
0

#10# Jag är likadan.

lisette
0

oooh jag älskar att löga på toaletten… inte nödvändigt när man gör nr två, men bara sitta där och ta det lugnt?

Thorsson
0

Håller med snuttan. Men är jag hos stödfamiljen så läser jag en lapp på väggen "husmor"

på väg till toa städar jag.

i köket, plockar jag undan koppar……………

i vardagsrumemt vattnar jag blommorna m.m………

i hallen lägger jag vantarna i låda m.m ……………………..

i badrummet äntligen, slår jag på tvätt maskinen, medans jag sitter passar jag på att torka golven..

Skulle ju kissa på mig och jag gjorde allt det där !!! sinnesjukt !

pippa__
0

#14 mmm ta det lugnt är skönt, men man får akta så man inte får avtryck ;)

gejsa
0

#15# Ha ha men husmor gör ju så innan man blir kissnödig förstår du väl.

Malin-A
0

här hemma är det illustrerad vetenskap, har ett helt gäng inne på toa.. =)

pippa__
0

#18 haha ja, vrf inte förena nytta me nöje!!

bubbelbubbel
0

haha, vilken fråga.
för tillfället ligger nog förra veckans gratis finnvedenstidningen där inne, men det ligger en hög med diverse tidningar utanför som riskerar att halka in om man blir sittandes, det tråkiga är att jag redan läst dom alla, måste nog uppdatera min hög…:P hahah

Malin-A
0

#19 haha ja precis. en väldigt intressant tidning =D

lisette
0

#15 måste verkligen sova… jag trodde att du gjorde allt det där på vägen till toa…. jag hade pinkat på mig…

#20 pippa sa att det blir diskussioner om precis allt här. så svarade jag "frågar du vad de läser när de sitter på dass så blir det diskussion av det med"… o ja.. du ser ju själv ;)

bubbelbubbel
0

helt sant, här diskuteras allt. haha

lisette
0

fast jag måste erkänna, jag brukar med sätta igång tvättmaskinen eller lägga i torktumlaren när jag sitter på dass…

bubbelbubbel
0

är du rädd för ljuden lisette ? *fsssssssssplupp* HAHA

Thorsson
0

#17. Jaha =D=D=D=D bra att veta iförväg. nä nu blir jag snart kissenödig. måste städa!!  haha :D

joytick
0

Kan inte göra annat än att garva åt den här tråden xD haha spec. åt #25 hahaha :'D

Thorsson
0

HAHA OMG bubbelbubbel X)

Snuttan2
0

Jag sätter alltid på fläkten å ofta vattnet när jag går på toa, förstår Lisette… Vill varken höra själv eller att ngn annan ska höra vad jag gör på toa. Jag har tvingat in min halvsambo i samma rutiner Oskyldig

Thorsson
0

men jag förstår med. Jga menar jag mamma, bobby satt i köken när min syrra satt på toan, och så hörde man bara:

pffffttttttt. plupp!!! jag började fnissa , så hörde man syrran börja asgarva på dass!!! X) så vi satt och as garva åt det hela kvällen sen !X)

helt vrickat asså…

bubbelbubbel
0

konstigt egentligen, att prata hästbajs och hur det ser ut eller inte, det är inget konstigt, men att själva kunna gå på toa, det är sån tabu. märkligt. :)

Believer
0

det finns alltid nått läsvärt att läsa på toa hos oss. hihi. reklam, tidningar m.m.

Believer
0

måste tillägga att jag hade "dass-boken" förut (mycket rolig hehe) men den rev mina katter sönder =/

RubHel
0

På toan på nedervåningen så hänger både en Dassbok och en Dasstidning (vet inte vad den heter?) samt en massa Kalle Anka pockets :P

pippa__
0

Hihi visst blev det en rolig tråd?? HAHA

gejsa
0

Ja, det blev väldigt intimt om man säger så. :)

Abico
0

Hos våra kusiner har dom en dassbok (väldigt rolig) så när man är där på typ. kalas, så är det alltid lååång kö till toa, så hör man hur någon sitter därinne och småfnittrar ;P Och en gång försvann lillasyster flera gånger under en kväll, och när jag frågade vad hon gjorde sa hon "Jag måste ju läsa ut hela dassboken innan vi kan åka hem".
Här hemma brukar jag ta med posten in på dass när jag kommer hem från skolan, då kan jag kolla igenom om jag fått något brev (vilket jag aldrig får).
Fast vanligen sitter jag och små sjunger eller visslar ^^'

Kram Hanna

Hanna 

pippa__
0

#36 HAHA men folk är inte rädda att diskutera det ändå!! haha

Believer
0

tycker det blev en väldigt rolig tråd. =P

pippa__
0

va svårt det är när folk byter avartar.. Trodde det kommit 2 nya medlemmar "beliver" och "AliceL" hihihi

AliceL
0

#40 haha ska jag byta tbx? tröttnade på bilden bara ;)

Jag brukar läsa vad som hänger där i tidningsväg. tar jag med en bok kmr jag aldrig därifrån xD jag är en riktigt bokmal 8)

pippa__
0

#41 hihih nee du behöver inte byta tbx..blev bara lite paff att det var en ny bild här på ridsport..=))

Believer
0

#40. hehe. förstorade min bild, men den såg så hemsk ut så jag var tvungen att byta =P så då fick det bli lilla Lucky istället

pippa__
0

#43 hihi lucky funkar oxå.. ska man bara vänja om sej liite hehe

anna.
0

#10 Håller med dig Snuttan xD

lisette
0

nej bubbel, inte rädd för ljudet. men man får ju passa på att göra saker när man ändå bara sitter där.

pippa__
0

#46 hahaha du är rolig du!!!  Aaaa som sagt förena nytta me nöje!! hihi

lisette
0

frågan är då bara vilket som är nytta och vilket som är nöje? =S

gejsa
0

Ja, nöje är det väl inte iaf. :) Men du kanske ser till att gödsla lite i marken då. För det återanvänds ju.  haha

reddie
0

Är alltid så snabb så jag hinner aldrig läsa ngt. men vi har lite tidningar på toa, bla. Uti vår hage, hälge och Kronblom

Loa-bg
0

#1 Haha! Det brukar jag också läsa, kommer nästan ihåg det på alla språk.. ^^

Strumpan
0

Tjena! Själv sitter jag o läser tidningen hästfocus Cool

Mvh Jenny

gejsa
0

#51# Alla språk? Har du fler än dom som jag skrev? :)

Beundy
0

Läser ingenting jag :P Riktigt rolig tråd detta xD haha…

wewwa
0

Ni är roliga ni… haha. Om jag ens läser ngt så läser jag på tvålflaskor mm… haha
Snuttan - du låter som min mamma, haha :D

bubbelbubbel
0

ja lisette, du är smart du :)
hade jag haft tvättmaskin och tumlare på min toa kanske jag hade gjort samma, där inne får man knappt plats själv :P haha.

dock hade vi tvätt och tumlare på ett ställe jag och mamma bodde på, smidigt att ha tumlaren på när man duschade, så när man kom ut var det alldeles varmt och gosigt utanför :)

lisette
0

#56 visste ud inte det redan då? ;)

det är jätteskönt att ha varmt från tt när man kommer ut från duschen. mindre skönt när man sitter på dass 2,5 h efter förlossningen… då var det sjukt varmt att ha igång torktumlaren =)

pippa__
0

*putt till pim*

bubbelbubbel
0

klart jag visste att du var smart lisette :)

hehe, ja, för man lär ju redan vara svettig efter förlossningen, då är väl kanske värme det sista man behöver…

lisette
0

ja det var ju iofs fem dagar senare, utan att gå på dass för nr 2 på fem dagar. du kan ju ana själv..

Galoppan
0

Jag brukar läsa en "skol-telefonbok" =P

bubbelbubbel
0

lisette, ah, nu läste jag igen, läste först 2,5 timme efter förlossningen, fast jag tror du menar att du satt där i 2,5 timme när du kommit hem, efter förlossningen. *huvudvärk*

2,5 timme på toa, huaa, det är mindre kul varesig det är varmt eller kallt :P

lisette
0

#61 haha hur roligt är det då?? du borde kunna alla telefonnummer utantill nu då? ;)

#62 det var itne roligt, kan ju säga att nästa gng jag har fött barn ska jag ha laxermedel…

bubbelbubbel
0

nej usch neej, det vill du inte ha, fast har du redan ont av förlossningen så gör det väl kanske inget med ännu mer smärta, jööösses.

lisette
0

joho du, det vill jag ha. för den smärtan jag hade när jag satt på dass 2,5 h var inget roligt alls. det var som att föda igen…

bubbelbubbel
0

ja, det är väl både för och nackdelar, den brännande känslan du har i baken i flera dagar sen…haha. nä usch.
ja tror jag förstår om du vill ha det.

jag måste köpa mig en dassbok, dom är hemskans roliga..

Cydonia
0

Vi har en sverigekarta uppsatt på dörren till toan, där finns det mycket att titta på. x)

bebbe
0

Jag har 2 dassböcker och en som heter skåpätare, dom hänger på elementet, nära o bra, men om jag eldar i pannan så sitter jag inte så länge…reglaget på elementet funkar inte så det blir som att sitta i en bastu 'fniss*

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

PimTheGreat
0

nu har pippa tjatat på mig att svara så ja va läser ja…

vet jag vad som kommer hända så har jag min bok med mig in eller någon hästtidning eller ellos eller nåt

annars läser jag det som ligger där.Min karl har alltid en kalle anka till hands…;)

finns inget så börjar jag utforska badrummet noggrant…tycker det blir väldigt tråkigt då….

CBA
0

Jag överlåter toa ockuperandet till maken och äldsta sonen.

Mina besök är snabba…oavsett #1 eller #2…har inte förstått tjusningen i att sitta och läsa på muggen faktiskt *hmmm*

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.