Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: annonstorget
Läst 1649 ggr
Veero
0

(K) D-ponny eller fodervärd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag/vi söker en D-ponny att köpa eller att ha på foder. Vi är två systrar på 18 år (fyller 19 i år), vi båda är 162 cm långa och väger omkring 46-48 kg.

Vi har tidagare haft häst, C-ponny och en Arab, men nu under de senaste tre åren har vi ändast ridit lite då och då på en väns hästar som är en nordsvensk travare och ett varmblod. Vi har gått om tid till att sköta och träna hästen och erbjuder den lösdrift, utebox eller box inne i ett stall, vad som än önskas. Finns tillgång till ridhus här i närheten för att träna och tävla eller bara rida ut i skogsturer. Vi båda har inte så stort intrese för tävlingar utan i sådans fall gör vi det på klubb nivå. Jag har intresse för hoppning och fält ridnig och min syster föredar dressyr och lugna turer. Vi anpassar oss efter hästens förmåga och vilja, vi är väldigt flexibla.

Allt går bra till en pigg och framåt häst till en lugn häst. Ridvana av alla slag av hästar.

Bor i Gävleborg i Edsbyn.
PM för mer information.

Veero
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har för ett år sedan jobbat på ett trav stall där jag red och körde deras hästar, och även påbörjade inridning på en häst där. Hästvana sedan 10 år tillbaka. Och jag känner nu när jag gått ut skolan och har mer tid att skaffa häst ännu en gång, har stort intresse för hästar och djur över huvudtaget och vet ni någon häst som säljs, länka, tippsa gärna om den Glad

På bilden, jag och min förra hästKyss

WinterPrince
0

Synd att du bor så långt upp i landet, annars har jag en D-ponny som jag funderar på att sälja till hösten.

Fredsborg
0

Hej letar ni förfarande d ponny ? Jag har ett New forest sto f.2007 riden lite grann ,hittills aldrig bockat eller burit sej dumt åt. Jag har ingen ridbana så har mest blivit skogen. Hon har i flera år gått med som handhäst på de flesta rid turerna Hon är svart/gul ca 144 cm mkh. Jättemysig orädd och jag lånar ut henne för att tiden inte räcker till för 4 ponnyer. Maila om det låter intressant Fredsborg@gmail.com MVH Annika Hasselqvist Kan inte skicka med bilder ,jag sitter med mobilen Kan skicka på mejlen =)