Grimma i transport.
Vad änvänder ni för grimma när ni transporterar hästen? läder/nylon?
Själv använder jag alltid lädergrimmor på mina. Går lättast sönder ifall dom skulle få panik. Skulle aldrig sätta på dom nylongrimma i transporten. Har även panikhake på transportgrimskaftet.
Min gubbe åker inte bil så ofta numera. Men när han åker, så åker han i sin stallgrimma (nylon), boots runt om + höga transportskydd runt om + svansskydd. Så har jag gjort i alla dessa år jag ägt honom.

vi har alltid lädergrimma på våra 2 hästar (transport, ut och in från hagen osv)
min shettis stegrade en gång (helt galen den dagen) i stallet när hon stod uppställd och grimman gick av på 3 ställen istället för att skada hästen (som nylongrimma kan göra)
läder och panikhake på transportgrimskaftet och det i bomull eller något annat material som är lätt att skära av om det skulle behövas. har alltid med mig kniv i bilen.
Lädergrimma, panikhake, höga transportskydd runt om.
/Elin

Jag använder alltid lädergrimma på Astra när hon åker transport.
Alltid lädergrimma och panikhake på hästarna i mitt stall.

Bara läder

Alltid läder. Är väl även så att man måste använda det nu för tiden vad gäller vissa försäkringar.

har ingen lädergrimma än till den nya men ponnyn kte alltid i lädergrimma, använde bara lädergrimma sista året, mkt snyggare
hade nylon tidigare.. men ihelgen fick hon en skit snygg lädergrimma eftersom hon var så duktig på tävlingen ifredags :) (vart 3a)

Läder vid transport.
Har alltid läder
oj då det är blandat! Stora damen har läder men de små har jag ingen lädergrimma till… vet inte ens vart jag hittar en SMIDIG läder grimma till shettis… inte en sån där lågpris hemsk börjes grimma…

jag har vanlig grimma på mina och transportskydd. Pim står så snällt och stadigt i transporten. Fontane vet jag lite mindre om då han inte transporterats så mkt, men det jag kört honom tycker jag han stått snällt i transporten, när han väl är i….. mkt lastträning på den pojken!

vanlig grimma använder jag!! ibland läder grimma,men den e sliten o ful så ska köpa en ny

14# hööks har en lädergrimma till shettisar för 129kr som är bra
# 17 låter ju perfekt.. inte en sån klumpig sak då alltså? Du kanske även har tips på bra sadel samt kanske vart man kan finna lite finare träns??? Vi har ju två nykomlingar här och fick med en ponnyputa men den är ju katastrof…
ledsen för trådstölden!! förlåt!!!

jag tycker att grimman fungerar kanon till min shettis.
jag tror inte den sadeln jag köpte finns kvar, det var en riktig ponnysadel där man fick med stigbyglar, vojlock, stigläder osv men för ca 1000-1200kr.
jag köpte ett jättefint träns för ett tag sedan på hööks med tyglar osv för 90kr till shettis då, men jag kan inte använda det pga shattisens skada.
#ajdå! tråkigt att höra såg att hon blivit t-märkt..
om du har ngt du inte använder och kanske kan tänka dig att sälja så pm:a mig gärna! jag ska smyga in på hööks och leta lite!:O)

Lädergrimma och transportskydd här med. :)
mina har sina vanliga nylongrimmor på när de åker ngnstans o så knyter jag m panikknut.. om ngt skulle hända!
lädergrimmor till shettis finns oxå på travbaner.. på deras Travshop :)