Hopprädd????
Heej! Jag älskar att hoppa men är skitskraj, Min tränare säger att jag har den perfekta sitsen och vet i vilket läge man ska ställa sig upp. Har provat nästan allt, känns som jag ska satsa på dressyren eller islandshästar som jag tycker är superhärliga. Vill så gärna tävla i hoppning men allt över 50 cm är skithögt. Hoppade 70-80 cm med en häst som jag red på nästan varje dag och jag var trygg på honom har nu en foderponny, En maxad b:ponny med mycket scoop och vilja. Han här tävlat 90 cm så det är bara min hjärna som det sitter i. Har häller aldrig blivit avkastat rejält inom hoppning så det är inget sånt som har satts i min hjärna,
Har ni några tips???
Hoppa bara det du känner dig säker på med en trygg häst tills du lär dig att lita på hästen.
Hästen litar på att du inte ber den om något du inte kan, så då måste du lita på hästen när den säger att den kan ta dig över hindret. Det är ditt jobb att ge hästen rätt förutsättningar för att hoppa och hästens jobb att hoppa. Du måste lära dig att lita på att hästen klarar sin del.
Lycka till!
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
Tack för tipset, Min foderponny är i ingångsättning för han har vinter vilat. Så imorgon är första galoppen på en månad och på söndag eller måndag ska jag hoppträna.