hur har ni gjort?
Ni som HAR eller ÄR medryttare som är uder 18, alltså omyndiga.. hur har ni gjort?
menar de är ju risker osv..
har föräldrarna varit med å pratat med hästägaren å skrivit på kontrakt åxå osv eller hur har ni löst de?
jag har eventuellt en medryttare på gång som är 17 å har ointresserade föräldrar.. ska jag säga att jag ändå vill prata med dom eller ska jag bara låta tjejen bli medryttare ändå(om de nu är så att hon passar?
vill ha lite råd å stöd =)
Det skulle gå men se till att medryttaren har en försäkring för detta. Och att du har en försäkring på din häst ifall det är någon annan som rider på din häst.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
jo men de tror jag ingår i hästförsäkringen om jag inte minns fel.. men de ska jag självklart kolla upp i såfall.. tack=)
Jag är 12 år och är medryttare min pappa är lite häst intresserad men är tyvärr allergisk men vi pratade med ägaren och bestämmde pris osv .. men att i början skulle mamma eller ägaren vara med när jag red så jag fick lära skänna hästen :) och nu rider jag på fri hand på henne :D
Jag hade kunnat ha en 17-åring på min häst, om jag känner att h*n är seriös, ansvarsfull och duktig
Innan jag köpte min häst var jag medryttare på honom utan att vara över 18, dåvarande ägaren brydde sig inte om det. Har en mycket hästvan och ridande mamma, men hon var bara med någon gång ibland när jag red honom.
Är hen ansvarfull och över 16 tycker jag inte att förälsrarna behlve blandas in om dom inte är hästintreseade.
Jag har numera en egen häst men har varit medryttare under många år när jag var minderårig. Jag har aldrig skrivit något kontrakt med någon ägare. En ägare snackade med min mamma så att hon var med på att skjutsa osv. Den andra har aldrig haft någon kontakt med mina föräldrar och när jag tog kontakt med henne var jag 14år.