Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttävlingar
Läst 660 ggr
Stall Vision Boön
0

Mål nästa tävlingssäsong

Hur ser er nästa tävlingssäsong ut? Vart siktar ni och inom vilken disciplin?

Själv så har jag har redan börjat planera för våren. Och har börjat plugga på programmet för MSV C:1. Kanske kan vi göra vår debut redan i februari. Allt beror på hur träningen går.
/Johanna stallvisionboön.se/blogg-2

JustMySelf
0

Jag har förut bara tävlat klubbtävlingar på ridskolehästar, LB:3 i dressyr och 90 cm hoppning, men nu är jag alltså hästägare! Jag köpte min första häst i Augusti i år, och vi har änsålänge bara startat en klubbtävling i hoppning på hemmaplan tillsammans, hoppade 80 cm då. Flört

Nästa år ska vi förhoppningsvis komma ut på lite tävlingar, kommer att börja med hoppning eftersom det är det min häst har lättast för. Han är en blandning mellan skogsmulle och hopphäst men har lite svårt för dressyr. Därför bli det nog att fortsätta tävla dressyr på ridskolehästarnas klubbtävlingar, och sedan hoppning på min egen.

De klasser jag ska satsa på är 90 cm och senare eventuellt 1 m om allt känns bra. I dressyr kanske vi vågar oss på en LC, och så tävlar jag LB på ridskolehästarna Glad

Emshify
0

Jag har bara haft min häst i några månader, så vårt mål inför nästa år blir först och främst att lära känna varandra och självklart ha kul! :D

Förutom det vill jag:

• Kvala till final i Sveland Cup och/eller Riksmästerskapen (vilka båda går i 1.10-klasser)
  • Få ordentligt med rutin i 1.20-klasser.
  • Eventuellt, om allt känns bra, debutera 1.30 i slutet av året (är dock inget mål utan mer ett extra plus)

Så ser väl planen ut, så nu blir det väl bara att hoppas att allt går som planerat. Ser fram emot nästa år nu. :)

Stall Vision Boön
0

Kul att höra era mål, vad är det för hästar ni har förresten? Vad har de gjort innan?

JustMySelf
0

#3 Min är korsning mellan fullblod/connemara/irländsk import/hannoveranare, 14 år.  Han har tävlat en del i hoppning, mest i klasser runt 100-110 cm, men en eller två gånger i 120. Några LC-LB i dressyr också, men han är som sagt bättre på hoppning och skogsmulleridning Flört

Så hoppa kan han alltså, men jag har ju inte haft honom så länge och heller aldrig tävlat lokalt, så mina mål känns ganska lagom.

Emshify
0

Min är en valack född 96 e: Turban Rose. Han har gått 1.40 med placeringar tidigare. :)

Zaphix
0

Beroende på vart jag kommer bo nästa år och hur tävlingskalendern ser ut så hoppas jag på att komma ut på någon LA i dressyr- och precisionskörning. Vill iaf det och är redo för det och tror vi kan prestera rätt bra i dressyrkörningen, men det beror som sagt på om livet i övrigt går ihop med tävlingskalendern.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg